Re: Utkast
Jo. Jag vet.. Men jag tror att hacking inte är så glammoröst som det verkar. Man kan inte göra som de gör i filmerna!! Och särskillt inte så som man gör i neotech´s regler. Men visst, nästa version kan jag försöka ta med vissa mer avancerade hackingregler så att man kan känna sig mer som en hacker och inte som en scriptie.
heh..nej, cracking är inte så glammoröst som i filmerna, utan är betydligt mer tidsödande. Stor del av tiden går åt till research.
Spoofing (verka vara någon server som är i trust-relation till målservern) - Kan du förklara mer?
Om vi säger att Server A litar på Server B, d v s att Server B inte behöver logga in utan får direktaccess till Server A's resurer, så 'låtsas' crackern att den är Server B och får på så vis diraktaccess till Server A's resurser.
Ta över överföringar fanns med i mitt utkast
missade det, har ännu inte hunnit läsa igenom riktigt...
leta kända (och okända) säkerhetshål - Okej.. Men finns verkligen säkerhetshål?!
ja, de är i allra högsta grad verkliga, och kommer alltig att finnas, mer eller mindre, om man får lita på Gödel.
Cracking handlar inte om hacking. Cracking är när man exempelvis tar bort kopieringsskydd eller skapar fusk till spel (sk. trainers)
Inte enbart, enligt <A href="http://www.jargon.org">'Jargon file' - The New Hacker's Dictionary</A> som säger;
cracker n.
One who breaks security on a system. Coined ca. 1985 by hackers in defense against journalistic misuse of
hacker (q.v., sense . An earlier attempt to establish `worm' in this sense around 1981-82 on Usenet was
largely a failure.
Hacker och Cracker har tyvärr blandats ihop av media...
/Henning - som inte är hemma ännu..