Nekromanti Cybertech och Automateld

Foggmock

Myrmidon
Happ.. spelade ett äventyr i helgen och det slog mig... det är för lätt och för bra att få tag på cybertech, då MÅNGA SL inte tänker på att de ger negativa konsekvenser!(all min egen cybertech är dold, så ajg får inga straff för det, förutaom att jag stänger av cybertechen på flygplatser, för att slippa få böter om amn åker dit.. oj nu svamlade jag massor strunt..) och ja, jag är medveten om avvänjning och att man får blodförlust, och trauam och sånt...
men det borde vara dyrare, svårare och framförallt farligare att få tag på cybertech...
Nu till automat eld.. jag tycker att amn skulle kunna skjuta automat eld mot ett mål och nebart använda eldzoner om man vill träffa mer än ett mål..(dvs det blir lättare att slakta en enda person, med fler träffar per person) Och till träffarna.. realistiks sätt skulle min lille bror på åtta år träffa mer än var sjätte kula.. (statiskt sett) alltså på de första avståndet skulle 1,2 o 3 träffa, det senare 1 o 2 och de andra bara ettor... min spelkrets har kommit överrens om dessa regler, som funkar bra...(stark rekommendation..) hmm nu är jag trött, och har säkert missat nått, men jag längtar efter svar och era åsikter, jag tål kritik!!

"The Danish Wrath Shall Come Upon All Of You"

ripperdoc

Myrmidon
Jag tänker bara svara på cybertechen:

Cybertech är mycket dyrt. Jag förstår inte hur du kan tycka att det är lätt att ha. Man får psykos, man blir kanske nedvärderad när någon får reda på att du har det, man får restriktioner (beroende på vilken cyber det är) och liknande. Det är lite upp till spelledaren hur lätt man får tillgång till cyber, men vanlgitvis har en vanlig RP knappast råd med så mycket cyber.

/RipperDoc

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>

Foggmock

Myrmidon
Hmm jag föddes som Social Elit, ,kunde inte slita mig från att bliva playboy... det gav en del pengar, och pengar är eg min splegrupps minsta problem, då vi ofta får FÖR mycekt pengar av SL för utförad uppdrag...lite surt, ajg är hård som ett köksbord, som Ayo uttrycker sig.. nåväl... både Psykos och trauma å de försvinner rätt snabbt, barq psykoskryss är rätt kinkiga att bli av med..samt att min förra rollperson (han Dog av att han råkade stå ivägen för en automat eld från en automatkarbin, det var typ 6 automatisk aträffar, plus tre til.. ahn vart köttfärs...åå mera strunt...) han stal iaf en sportbil och blev hudra tusen rikare...fan vad strunt jag svamlar eg... måste va förlylningen...iaf....cybertech är itne såå dyrt.... min rolleprson har snart det mesta som ära nvändbart (slashers, rörelsesökare, passiv IR, Hud, dnc jack,cerebral interface u name it, he's got it..) och det har inte kostat honom tvåhundrea tusen (det ger ca 300000 kvar sen min myvket framgångsriak tid som playboy (ob3T6x10000)
och det kan vara ganska hyfsatför den utrustningen... Äsch skit samma nu ska jag sova.-..

ripperdoc

Myrmidon
Är du social elit så är det en annan sak. Helt annan sak. Då är du så rik att du gott kan ta och köpa all cyber som finns. Det är itne så att alla är social elit.

SEdna kan jag bara påpeka att man inte får 100 000 för en begagnad sportbil. Säg minst halva priset.

/RipperDoc

G

Guest

Guest
Re: Cybertech

cybertech är itne såå dyrt.... min rolleprson har snart det mesta som ära nvändbart (slashers, rörelsesökare, passiv IR, Hud, dnc jack,cerebral interface u name it, he's got it..) och det har inte kostat honom tvåhundrea tusen

Hur många normala människor har två hundra tusen euro över som de kan slänga ut på slashers, HUD, passiv IR osv? Nu var ju din rp iofs extrem eftersom han var social elit. Men det är långt ifrån alla som är social elit. När jag vill ha någon enkel cybertech (är inte så förtjust i det) som att ändra färgen på en tånagel eller nåt /images/icons/smile.gif, så brukar jag få lägga ut i princip allt jag äger och har...

Vad gäller lättillgängligheten på cybertech så visst finns den att köpa nästan överallt men det innebär inte att det är lagligt att köpa slashers och dyl. utan licens osv.

/Tiamel

Foggmock

Myrmidon
de har du juh iofs rätt i... ocvh jo,. jag HAR äckligt mycket penagar.... inte för att skryta, emn ajg råkade ut frö arvtagare.. om du inte vet vad det innebär, kolla då i din gulliga Neotech bok under Soc. Elit. Händelser, nuymmer fyra tror jag bestäm att det var.. elelr fem.. jaja skit samm..
alla är inte social elit, men femti procent (enligt mina beräkningar) är medelklass, och de flesta råkar ut för misnt et obslag på sitt startkapital vilket ger en del pengar, opch händelserna ger oftast en delö ökningar... den kompis som har minst pengar har iaf över hundra tusen.... men vi är rätt extrema i vår grupp (många har äckligt mycket, pengar... t.ex Hussfelt som vann 20000 på lotteri, Alenhorn med sitt aktieklipp på 40000... ja du fattar...jag var inhoppspelledare hos en annan grupp, och det var en upplevelse, då pengar aldrig har vatt vårt probelm...och plötsligt var en Ro tvungen att ta ett lån för att betala hyran... du borde testa att Sl:a em grupp vars Rp du inte känner tills en tidigare.. mycket intressant.. Fan jag glömde sova.. vi akn nog hålla på herla natten...

Largoi

Warrior
egentligen är det för lätt att bli social elit och överklass det står att det typ är en promille av jordens befolkning som är social elit och kanske nån procent som är överklass
men sedan ger yrken kanske lite väl mycket pengar
Och till Foggmock(dane)
var inte playboy om du vill bli rik bli artist MUCHO DINERO!

Jag är gud

Foggmock

Myrmidon
hmm det känns som om det är försent med tanke på att min Karaktär är välspelad (över tjugo äventyr har han överlevt) och att man väljer sysslesätningsperiderna i samband med uppväxten...mne ajg ska ha det i åtanke när ajg gör min nästa gubbe (om min nuvrande kommer dö nångång...dvs...)och ja, det är ganska lätt att bli social elit med tanek på att en promille är det... det är i rymden, förorten och företagsdistrikitet det är Soc. Elit på 96-100 på 1T100... och det är MER än en promille av världens befolkning... Fan nu måste jag sova... äsch

Emil

Hero
Grejen är att cybertechpriserna inte är anpassade för rika överklassungar som sysslar med aktieverksamhet. Sådana använder sällan cybertech, åtminstone inte stridsinriktad sådan.

/Emil

Emil

Hero
Alltså, Neotech är ett spel som inriktar sig på alla möjliga olika "nivåer" av spel. Du ska kunna spela underklasstyper i gatumiljö och med avsågade hagelgevär och revolvrar eller flaschiga affärsmän i kostym med dyra design-automatpistoler.

Jag tror tanken är att spelledaren i normala fall ska bestämma i förväg vilken uppväxtmiljö (och möjligtvis social ställning) just för att rollpersonerna ska passa ihop inbördes och med de tilltänkta äventyren.

Det är därför det finns uppräkning av olika stilar. Det är långt ifrån alla rika människor som nyttjar cybertech - "Det är inte naturligt!"

/Emil

Emil

Hero
Rollspel och pengar

Jag tror ett stort problem är att spelare i allmänhet (säkert räknas jag till denna skare) ser rollpersonernas pengar som en överskottspott som kan användas till att köpa vad denne helst önskar: ofta då vapen och cybertech. Att göra slut på sina startkapital är således inget som helst problem - det kommer mer pengar.

För att råda bot på detta vore det idé att köra hårt med alla avgifter och dylikt som finns överallt Neotech. Överklassungar har inte enbart mer pengar för att de ska kunna köpa mer "onödiga" prylar utan även för att dessas levnadssätt är betydligt mer kostsamt.

/Emil

Foggmock

Myrmidon
Re: Rollspel och pengar

hmm det har du rätt i... vi brukar köra med att RP:na MÅSTE äta, och att taxiresor o dylikt är asdyrt... men det hjälper inte...man har FÖR mycket pengar iaf...och så bvlir det lätt att alla RP blir vandrande vapenarsenaler, så vi har begränsat till en pistol och en Kpist per man... det funkar hyfsat, men ajg skulle vilja ha ett Sniper Rifle Modell Bauta-Mega Multi Ulti platinum version Gold och de får jag itne för ajg har redan ett vapen för mycket (jag äger två st. MicroUzi - 2, som har varit mig trogna sen mitt första äventyr...)

Foggmock

Myrmidon
Re: Slashers

Bara för att man är Playboy kan man inte vara en Mean Killing Machine då va? =P
Man kan inte ha en RP som är usel på att slåss i min spelkrets, där de flesta SL är helt stridskåta... ibland skapar de ett gatugäng med dragna vapen eller ett par övercybrade agenter som är ute efter en bara för att få lite Action, Slakt, Kanonmat... och jag tror alla har nytta av slashers (grundskada+ Ob2T6) åtminstone en gång per äventyr...

Kullendorff

Warrior
Re: Slashers

Jo jo .. den rent tekniska nyttan vid en närstrid av ett par Järnklor som sticker ut ur handen förstår jag oxå ..

Själv funderar jag på att låta min första Neotech karaktär, som jag sitter och snickrar på just nu, bli pacifist ..

En avdankad, Orkidé-odlande, Yakuza som har fått nog av våld .. låter inte riktigt som det passar i ett action rollspel .. ha .. jag tror jag kör på det.
;]

G

Guest

Guest

Du har skrivit att din SL ger er alldeles för mycket pengar för äventyren och nu skriver du att "vi brukar köra med att RP:na MÅSTE äta, och att taxiresor o dylikt är asdyrt". Varför inte försöka få en balans istället så att ni får normalt med pengar för uppdrag och att ni därmed kan utnyttja de normala priserna för resor, mat mm.

Sedan undrar jag också varför en playboy som är social elit behöver slashers? Du borde ju vara snuskigt rik med tanke på att du är social elit, har fått arv och får överdrivet mycket pengar för äventyren och har spelat cirka 20 stycken. Varför inte hyra in ett antal livvakter istället för att operera in ett par "järnstänger" i armen?

/Tiamel

Foggmock

Myrmidon

Äsch, det blir ingen sport om man anlitar livvakter...som sagt är min playboy en mean killing machine, och slashers = attityd! det räcker med att fälla ut dom för att påverka många priser... hos illegala handlare, självklart...
och ja, jag har för mycket pengar...jag kan köpa all cybertech som finns, men varför bli översybrad? det är itne kul med full body conversion och senare med en dreadnought conversion som det l'ätt blir, m man köper för mycket, därför håller jag mig till cybertech som itne syns (realistiskt utseende på art. ögat, t.ex...) och den enda synliga cybertech jag har är två jack (ett bakom örat, ett på överarmen) och de syns inte särskilt bra...

Krille

Super Moderator
Livvakter och sport

"Äsch, det blir ingen sport om man anlitar livvakter..."

Tsstsstss... det är stil att ha livvakter. Att inte ha livvakter är att medge att man är en fattig nolla eller möjligen en uppkomling som tror att han är nåt. Det är arbetarromantik att klara sig själv, och sådant kan man ju inte nedlåta sig till. Snart påstår du väl att man ska köra sin Rolls själv också.

Ämlans nyrika pack! /images/icons/wink.gif

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

ripperdoc

Myrmidon
Cybertechpriserna är inte anpassade efter köparna, inte på det sättet att "Oj, det blev för billigt för överklassfolket".
Men som sagt, i överklassen är det impopulärt med cybertech. Det är inte inne, tyvärr.

/RD

G

Guest

Guest

Här är citerar jag två saker ur två olika inlägg, som du skrivit:

1.<I>"jag kan köpa all cybertech som finns, men varför bli översybrad?"[/i]

2."(slashers, rörelsesökare, passiv IR, Hud, dnc jack,cerebral interface u name it, he's got it..)"

För mig verkar det som rp:n är övercybrad...visst det kanske inte syns utåt, vilket iofs mycket lite av cybertechen gör, men han har ju i princip all cybertech skriver du. Att ha nästan allt är väl att vara övercybrad? Men visst vill ni hade det så i er kampanj så varför inte? Och i er kampanj kanske folk inte tycker folk med cybertech är udda...

/Tiamel