Nekromanti Cybertech

Strahd

Veteran
Är det någon som vet/har tankar om varför viss cybertech har försvunnit i neotech 2? tex atrificiellt skellet.
Underar också varför ögon verkar bara tillåta ett tillbehör som Aktiv-IR, i neotech 1 kan man installera flera i samma öga, samt att Aktiv-IR köps som ett speciellt öga, och därmed inte kan komma up i mer än 14 i SYN, till skillnad fran ett artificiellt öga utan tillbehör som kan komma up i 18.

ripperdoc

Myrmidon
Förmodligen har det med realism att göra, möjligtvis också med platsbrist. Artificiellt skelett kan vara borttaget av den anledningen att en sådan operation vore fruktansvärt komplicerad utan att för den sakens skull hjälpa en mycket. Man kan använda exo- eller endoskelett istället.

När det gäller ögonen så handlar det snarast om en bugg i Neotech 1: det är inte realistiskt att man i ett öga kan stoppa in hur mkt optik och elektronik som helst. Däremot så tillåter jag att rollpersoner införskaffar kombinerade cyberögon även i N2, men det är dyrt och man kan bara ett fåtal samtidiga funktioner i ögat (beror på vilken typ av elektronik).

/RipperDoc

eNo

Veteran
IR

Vad jag vet så ger IR (än så länge i alla fall) sämmre upplösning/skärpa än det normala spektrat. Kan vara därför som det inte finns SYN 18 m/IR.

Ezzy

Warrior
har faktist funderat över exakt samma sak... varför viss cybertech har fallit bort är mer eller mindre självklart... granatkastar öga? teleskop ben? svanshand? :Cþ :C) mja... att artificiella ögon inte kan innehålla mer än ett alternativt seende tycker jag är tråkigt, jag har faktist börjat skriva så smått på en liten "alternativ cybertech" modul som kommer att åtgärda de saker jag inte gillar med cybertech(typ hagelgevär i underarmen, biosoft(inte riktigt säker på den:C\ )) plus att den kommer innehålla lite egen påhittad cybertech(te.x. artärturbin liknande saker som stoppar blod flödet ifall biomonitorn detekterar ett för snabbt blodtrycks sjunking :C) och på så sätt fungerar ungefär som ett inbyggt avsnörande förband)... jag kanske lägger upp den här på forumet någongång ifall det finns intresse, tills dess får du väll tok-improvisera..

Ezzy

Warrior
Re: IR

rent teoretiskt har infrarött bättre upplösning än vanligt ljus eftersom den har kortare vågbredd(snälla rätta mig om jag har fel, jag kan ha fått det helt om bakfoten...), problemet är att man ännu inte har uvecklat någon IR-kamera som är så bra ännu, men utvecklingen går framåt och jag skulle gissa på att man har ganska bra upplösning på IR-kamerorna i neotech... som jag ser det skulle man dessutom inte behöva ha det ordnat för sig så att man har kombinerat ihop det två synerna utan skulle kunna slå om mellan dom så att man har IR-SYN 10 men SYN 18...

swazze

Swordsman

Du menar våglängd förmodligen. Och den är längre för IR än vanligt ljus där med sämre upplösning för IR än vanligt ljus. Dock är detta ovesäntligt eftersom våglängden för IR ligger kring 1 och 10 mikrometer. Detta är långt mindre än vad ett mänskligt öga uppfattar.

Ezzy

Warrior

sedär. :C) jag hade nästan för mig att jag hade fel. och jag som ska ha prov på sänt här snart...