Möller said:
Jag funderar på att ändra min titel till "Rymdriddare i rymdrymden". Men jag struntar nog i det.
Cydonia känns som om det har potential att bli det Coriolis skulle bli. Häftig, lågmäld hard-sf. Jag gillar.
Där blir jag lite nervös - jag har inte full kontroll över verket som så. Räknar med att det kan avvika från koncepttänket en del på vägen - även om jag kanske just nu hoppas på nåt annat. Ehm, vill iaf gärna undvika att bygga upp förväntningar innan mer är färdigt.

Har inte några avslutade projekt under västen, så det är också ett minus. På plussidan har jag en massa postit-lappar (och lite andra papper) med Cydonia-anteckningar och idéer.
GnomviD said:
Jag diggar konceptet som tusan (jag tror att jag sade det till dig på GothCon?), och håller ögonen öppna. Det enda som känns lite weird är väl att referera till Dune som film huvudsakligen och inte som bok. Det är väl lite... ja.
Jag vet att du snackade regler med folk på GothCon, men jag missade det. Får man se något sådant inom en överskådlig framtid?
Dune är en av de saker jag ska flytta och separera lite - märks förmodligen att det flöt samman en del där, så Dune hamna på bok med TV-serien/filmen omnämnd och referens till senare i texten på första stället (film->bok eller vice versa).
Reglerna fungerar... hyfsat. Rätt mycket inne i pillfasen - jag tror jag hatar pill (tabellskrivande och sånt). Fick en massa bra feedback på GothCon, så jag borde ta mig i kragen och sammanställa en ny version. Tror man skulle kalla det neotrad med modern terminologi? En del influenser från BESM 2E, ett ganska egen-designat färdighetssystem, inga "grundegenskaper" - på det planet har det några likheter med Coriolis, även om det fanns grejer jag inte gillade med det systemet. Ska i vilket fall se till att revidera en del först. Återkommer med systemet senare. Kanske härnäst efter att jag reviderat texten här lite - får se.