Nekromanti Däckjour

Storuggla

Champion
Någon som vet en däckjour i Stockholm som kommer dit bilen står och ordnar med nytt däck? Punktering, nämligen.

Storuggla, försökte fråga i lådan men ingen lyssnade

tull

Hero
Verkar som att få forumiter uppfyller kombinationen: Stockholmare och bilägare. :gremlaugh: Har du provat google?

Storuggla

Champion
Google gav mig förslag på däckfirmor i Luleå, Halmstad och Uppsala. Och Assitancekåren, som är svindyra.

Storuggla, och dyrast är inte alltid bäst

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Ring Vianor och kolla med dem. Jag vet inte om de har det, men det är värt ett försök.

Edit: 0771-16 33 33

Storuggla

Champion
Vianor var bra. De åkte hem till mig, fixade och donade och sen var det klart. Okej, det kostade pengar men ibland måste man. Rekommenderas.
Fick även förmaningen att aldrig, aldrig använda punkaspray.

Storuggla, hädanefter

Organ

Out of time, out of mind
Vad var det som hade hänt förresten?
Varför gillade inte däckkillen punkaspray?

/Anders

Storuggla

Champion
"Vad var det som hade hänt förresten?"

Jag vet inte exakt vad, men när jag kom hem från jobbet i går noterade jag att höger bakdäck såg lite vekt ut, som om trycket var dåligt. "Jaha, jag kollar lufttrycket när jag ska åka nästa gång då" tänke jag och tog mig en tupplur, lagade mat, åt och så vidare. Sen när jag tar min kvällspromenad ser jag att sagda däck är tomt. Och mitt reservdäck visade sig mer eller mindre tomt det med. Och gatan jag stod på var det parkering förbjuden fredagar 02-16. Mitt enda alternativ var en däckjour, eller stå kvar och få böter under natten för att sedan köpa nytt och försöka byta själv under dagen idag. C'est la vie.

"Varför gillade inte däckkillen punkaspray?"

Tydligen och det här bad jag inte om källreferenser på, så innehåller punkaspray kemikalier som de inte får jobba med. Dels är det tydligen ett helvete att få bort, och dels är det för giftigt (giftbiten var det värsta tydligen). Han var en äldre herre med gråsprängt skägg och förtroendeingivande kulmage, så jag kände inte att jag skulle börja argumentera om det orimliga i att det såldes produkter som var direkt skadliga.
Jag hittade en länk om dess farlighet, däremot inte om dess giftighet: Se vilken fin länk.

Storuggla, det är en enkel minnesregel

Savetun

Veteran
Ett av argumenten för är ju att du kan köra me det en ganska bra bit.
Motargument är ju att däckkillarna som byter brukar bli lacka eftersom det blir ett helvetes klet. Av vad jag har hört i alla fall. De måste ju tvätta bort och grejja innan de kan montera det nya däcket på fälgen.