Nekromanti Då folk ändå ritar så gör jag det med...

Sunnie

Veteran
Då detta direkt inte har något med rollspel att göra... så har det det indirekt...
---------------------------------
Bild1:
http://members.tripod.com/Sunnie_k/picpost8.html

Bildinfo: 743x1000. 175KB. Skiss scannad och färglagd i Photoshop 6.0.

Föreställande min silver/ljusalv Chaouleon och en av hans reskamrater, Ferlisia. Undertecknad ska en dag lära sig att hålla sig till EN svärdsdesign och inte byta för varje bild som görs /images/icons/sick.gif.
Bild 2:
http://members.tripod.com/Sunnie_k/picpost9.html

Bildinfo: 1049x900. 147KB. Skiss scannad och färglagd i Photoshop 6.0.

Erm.. min silveralv igen, hans flickvän Jess och Lusalven Philip. En modell av dem i mer "o-fantasy" kläder och lite mer futuristiska saker... typ. Om man bortser ifrån att Philip ser TOTALY I.Q befriad ut...(visserligen är han ju det också...) så tycker jag om bilden. Måste dock lära mig att göra så figurerna ser likadana ut på bilderna jag gör *mutter mutter* Den suspekta bakgrundsbilden är ett gammalt semester foto, taget på bornholm tror jag.../images/icons/laugh.gif
Skulle kunna berätta om både karaktärera och bilderna i en evighet, men jag låter bli då detta förmodligen inte intresserar er alls /images/icons/tonguea.gif

/Sunnie

Eksem

Champion
Det är nog något av en smaksak, men jag tycker de ser lite plastiga och lösa i konturerna ut.

Rickard

Urverk speldesign
Antar att du lade upp dem för att få lite beröm?

Det kan jag unna dig.. Schyssta bilder.. Är lite svag för färgläggning på datorn, även om jag ogillar dem(?!). /images/icons/crazy.gif Jag ogillar dem för att det verkligen syns att de är färglagda på datorn.. Alltså.. Jag gillar inte dina bilder, utan att det verkligen syns att de är färglagda på datorn *Åååh! tittar på klockan. Hatar att svamla*.
Hur lång tid tog det att färglägga dem? Själv skulle jag nog bara orka färglägga ett ben.. Hur har du ork?
Gillar verkligen den genomskinliga tunikan.. Ball idé..

Ta inte illa upp om jag tolkar ditt användarnamn fel, men Sunnie låter som en tjej så jag antar att du är en...

Bara en fråga, för jag blev nyfiken.. Brösten.. *Äsch, att man aldrig kan komma ifrån dem*
Stora bröst trodde jag hormonstinna pojkar ritade... Jess ser ut att ha silikonbröst och... tja.. Ferlisia också.. Hur kommer det sig att tjejer ritar såna bröst.. Jag trodde de ville göra sig fria från Lara Croft-modellerna? /images/icons/smile.gif
*läser senare i profilen. "sexfixerad 19-åring /.../ antingen som hon själv gör" vilket borde besvara mina två frågor*

/[color:448800]Han</font color=448800> som hatar när han hakar upp sig på brösten

Eksem

Champion
Re: Antar att du lade upp dem för att få lite berö

Jag kan haka upp mig på att en av killarna på bild 2 har två magmuskler för mycket.

Sunnie

Veteran
Re: Antar att du lade upp dem för att få lite beröm?

Lite konstuktiv kritik är alltid bra, det hjälper mig utvecklas, om jag bara vill ha beröm så kan jag gå till föräldrarna, de säger "Åh vad bra" utan att titta på bilderna /images/icons/laugh.gif

Ta inte illa upp om jag tolkar ditt användarnamn fel, men Sunnie låter som en tjej så jag antar att du är en...

Jo det stämmer, watashi wa onna desu...

Jess bröst blev lite för stora, hon är inte så värst "stor" just där...

Jag är en stor fan utav Masami Oobari och Nomura TEtsuya (som förmodligen inte säger er NÅGONTING ifall ni inte är intresserade av TV-spel eller Japansk anime). Så min stil dras lite år deras håll antar jag, dock så försöker jag dra mig ifrån, mina bilder var mer Oobari inspirerade förr i tiden iaf. hur som helst, så tycker jag om stora bröst på anime-figurer, det ser bra ut på dem (dock ska de ju inte vara för stora), dels så passar stora bröst bra in på stilen jag har.

En bild tar ungeför 2 1/2 dagar, en dag för skiss och en och en halv för föärgläggning. Det kan dock ta både mindre och längre tid. Sitter för tillfället och pillar på en bild med en mörkeralv i rustning som sitter på en häst (i rustning, har stora problem med alvens ben...).

Uj... står det 19 år i profilen... heh måste uppdatera den/images/icons/tonguea.gif

/Sunnie

Sunnie

Veteran
Re: Antar att du lade upp dem för att få lite berö

*Tittar och räknar efter.... tittar sedan i anatomibok*

Ne... han har faktiskt riktigt antal magmuskler (om än jag har framställt dem lite fel) Man har nämligen 3 rader med "riktiga" rutor. De trvå understa är inga rutor utan snarade långa två långa plattor som går ned till underlivet, dock så ser dessa ut som små rutor i vissa fall och anledningen till det VERKLIGEN ser ut som rutor i detta fall är för att jag misslyckades med slagskuggan ifrån byxorna.

Tack för obervationen, mycket bra /images/icons/laugh.gif

/Sunnie

Sunnie

Veteran
Konturlösheten beor förmodligen på det faktum att jag inte "retracade" skissen med en svart penna innan jag började färglägga.

Angående plastigheten så har jag mycket att lära om datafärgläggning än, jag vet HUR jag skulle vilja kunna färglägga.. men vet inte hur jag ska göra.

/Sunnie

Bergting

Warrior
Snyggt! Rekommenderar ett besök på Sunnies sajt också för ännu mer bilder./Peter

neuter

Swordsman
Det funkar inte för mig. Bilderna syns inte. :(

Kollade på din hemsida också men då jag klicka på en thumb. hittades inte biilden.

Rickard

Urverk speldesign
Visste att den kommentaren skulle komma =) [NT]

/[color:448800]Han</font color=448800> som inte blev förvånad över att just Rosen fällde den