Nekromanti Dåliga karaktärer

Ackerfors

Alas, your rapids!
Självklart... [snudd på OT]

Jupp, och speciellt roande är det eftersom alla andra i min spelgrupp är power-gamers... Det kanske är ett sätt för mig att få dem att rollspela lite mer... förhoppningsvis... :gremsmile:

Rickard

Urverk speldesign
Re: Självklart... [snudd på OT]

Jag brukar i regel vara typen som är tvärtemot de andra.. Är de ärkehjältar så är jag barder, är de mäktiga präster så är jag en lömsk tjuv, är de mesar är jag krigaren i gruppen.. Ofta brukar jag även få till en anledning till varför min karaktär ens är med de andra..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som själv brukar power-gama då han föredrar RP:er som är extrema på något

Herlin

Veteran
Som sagt. Det kan vara mycket och faktiskt exstremt bra stämningshöjare i rollspelandet. Men det kan också bli till nackdel när man fösöker klara en uppgift som kan kosta ens liv. Men som sagt, det är ju SL som ska se till att det hela blir roligt , det är det som är hela poängen.

Evil Peter

Hero
Ja, det var riktigt kul att spela med dem. Det var som sagt i Chronopia men de var inte därifrån utan nyinflyttade och ljög om att de var adelsmän från någon annan, mindre stad för att få mer respekt osv. Ingen som spenderade lite tid med dem trodde dock på deras historier då de inte var varken vältaliga eller kunde speciellt mycket om etikett. De försökte också ofta överglänsa varandra i deras historier, speciellt när vackra damer var i närheten, vilket oftast resulterade i slagsmål och en misslyckad lögn. :gremwink:

Den tredje spelaren var en stor barbar. Honom hade vi kul med genom att vi startade bråk på tavernor som han drogs in i och sedan gömde vi oss för titta på och se hur bra han var på att slåss. :gremsmile:

Min karaktär hade också varit magikerlärling en kort period. Han hade dock blivit utkastad med huvudet före då han förstört en massa saker och inte alls hade tålamod till att plugga. Han kunde 3-4 minimagiska besvärjelser som användes för att ställa till med sattyg (besvärjelsen örfil tillsammans med buktaleri var bra att starta bråk med :gremgrin:).