Re: Döda spelare!
"Tänkte bara tillägga att även galenskap bör förklaras ingående."
- Bör spelas ingående, bör inte förklaras. Om det behöver förklaras behöver spelaren läsa på. Om det inte behöver förklaras är spelaren (A) påläst eller (B) sinnessjuk.
"Hans sista ord var ett väsande "Ztupid Americanzzz"... Förlåt, ska försöka hålla interna skämt härifrån."
- Den fattade ju till och med jag.. /images/icons/wink.gif
"Min poäng är att om en spelare säger "coolt" så har något av följande inträffat"
- Vänta lite..
Min poäng var att det kanske inte är så lämpligt/aptitligt/trevligt att sitta och tekniskt beskriva hur någon dör - räcker det inte med ett "klon skär igenom skallen på dig och du dör"?
"a: SL inte riktigt lyckats förklara obehaget med att få en köttätande snigel from hell på ögat"
- Det beror ju på vilken sida av barriären man är ifrån själv.. (BTW, har jag inte för mig att jag läst om helvetet i CoC - än mindre sniglar. Fast det kanske är metaforer för bibliotek och 1920's transportmedel /images/icons/wink.gif)
"b: spelaren är inte så intresserad av skräckeffekter. Detta kan även sabba lite för resten av spelgruppen då en av dödsångest skrikande RP kan dessutom leda till ett visst obehag hos de övriga spelarna, och det är ju bra"
- Ähum. Är det bara jag som inte riktigt greppar den där meningen? Tankehopp?
"c, spelaren tycker verkligen att det är coolt och bör följdaktligen spärras in på riktigt."
- Butters: "And get this; the pidgeons ate his eyeballs.."
Murtaugh: *yuck*
Riggs: "Cool.."
(Lethal Weapon 4)
Men jag måste ju åxå hålla med om att det är kul att kramas.
/sluper *som kan anklagas för mycket men knappast för att vara konsekvent*"
- Tja, möjligen skulle jag kunna anklaga dig för att vara lite
halv-homo, förutsatt att ni har en övervägande majoritet killar i spelgruppen.. /images/icons/wink.gif
(ska försöka hålla injokes borta, jag med..)
//
MiDNiGHT.
Mats: "Ha duh föhrlårat din shäriåsität!?" (läs inte - ljuda)
Björn: "Man kan aldrig förlora något man inte haft.."