Re: Hug of death
"eller kanske är det så att det är jag som borde spärras in..."
- Shouldn't we all.. /images/icons/wink.gif
"Sant, men i CoC kan det bli såhär ibland: "Du läser boken, slå sanity" Kan ju vara skojigt att berätta på ett ungefär nåt i stil med att "Du har just insett att människan bara är en bricka i ett ganska meningslöst spel mellan onda makter och du inser att ditt liv inte betyder någonting alls i ett kosmiskt sammanhang"... eller nå't... självklart ska det spelas så bra som möjligt åxå."
- Håller med här. CoC's sanity blir ofta
alltför teknisk, tex. när spelarna frågar: "Var det vid 10% förlust av sanity man börjar bli sinnessjuk?". Så vitt jag vet är det ingen stegvis process (okej, stegvis är den, men inte 'hackig'). Beskrivandet hör nog hemma i nya kampanjer med nya spelare som inte vet så mycket om CoC - ärrade veteraner kan nog den visan nu..
", f.ö ska det inte berättas så tekniskt tycker jag, men med ett visst mått av inlevelse. DÅ blir det coolt"
- Mjo.. Jag prövade det, men spelarna blev så äcklade att jag inte fortsatte. Wimps! /images/icons/tongue.gif
"Jag antar att min poäng var att om en spelare verkligen spelar ut sin död (hur kort eller utdragen den än må vara) kan ge en skräckeffekt i sig."
- Det är väl okej, förutsatt att spelaren
kan spela ut sin död..
Spelare: "Aaaargh! Han fick mej.. den jäveln.. *gurgel, host* Ryckt från livet likt en blomma i en rabatt.. *spott, spott* Att aldrig mer få se soluppgången.. *rassel, host* AAAAAH! Allt är förbi.."
SL: "Okej, okej!!!! Du är död, dödare, dödast. Håll käft!"
"stor kram"
- Nej tack, jag kör! /images/icons/tongue.gif
//
MiDNiGHT. -
inte kramgo'! (också ett injoke..)