Nekromanti Dödad av en medspelare...?

Re: Vänta lite.

SÅÅ puttinuttigt!

Ok, i stridsynvinkel:

+ob1t6 för att han ligger ner
+ob2t6 för att han är överraskad
+ob smärta för att han är sårad
+ob utmattning för att han har lubbat.

För att thismen ligger ner så får anfallaren:

-0b1t6 för att han ligger ner.

Sedan kan ju också SL gå efter regeln nådastöt. annars ÄR ju läkaren en nattdräpare och han har målpunkter och precisionsanfall. Killen är död. Sedan skulle visserligen jag siktat mot halsen eller bröstkorgen.

Sedan får vi inte glömma tekniken lönnmord...

Detta är lätt. Han dör.

Sedan tycker jag du är förbannat lipig och att jag tycker jag har fått sagt mitt. Kalla mig barnslig om du vill men du ska hata dina kompisar för att deras RPs har dödat din? DET är barnsligt.

kallar du mig barnslig för att du inte har något annat att komma med? Lite konstruktiv kritik tack!

"du är barnslig!"
"näha! Det är du!"

Skärp dig!

Mouja

Hero
Thism är inte nizister, dom är bara ... lite egna av sig ... och säg nåt sollspel som inte har något rasistiskt inom sig ... alver hatar dvärgar för det mesta då !

Mouja

Hero

Jag måste hålla med silversurfan i denna diskution ... han hade inget val ... bli dödad eller bli dödad ... Lönnmördaren slår först Ob2t6 mot sin fv i Dolk ... det kan ju bli perfekt slag ... inte så svårt med tanke på att det är 2t6 ... sedan måste ju alven slå Ob6t6 eller mer mot sin undvika och kanske måste han också få perfekt för att klara undvika ... och det är inte stor chans !

walium

Ganska töntig, faktiskt

Du får väl ändå hålla med om att det knappast är nödvändigt att idiotförklara någon bara för att han råkar ha en annan åsikt än du.

Zalpurgius

Veteran
Re: Humm

För det första tror jag inte att du vet vad en sådan dolk är för något ovh du vet nog inte heller vart den kommer ifrån. Helt enkelt uppfattar du det som om personen i fråga har smitt den för privat bruk.

Om lönnmördaren är så pass dum i huvudet och tror att du vet något som du inte vet är jävligt dåligt. Enligt mig har han ingen anledning att döda din rollperson.

I ett sådant fall ska spelledaren skicka en lapp och skriva at det är FEL FEL FEL att göra så. MEN jag menar att inte på något sätt att det är förbjudet att döda sin medspelare.

Det har jag själv gjort men en annan medspelare. Men det är en annan historia.

Återigen svarar du på det du väljer att svara på.

Det här är sista gången jag tar upp det här, men du sa faktiskt att jag var barnslig som en treåring bara för att jag har en annan åsikt än du. Jag var inte den enda på den här tråden som sade att jag inte skulle gilla killen som dödade min RP. Jag tycker helt enkelt att det var klantigt upplagt att göra så att en spelare blev av med en RP bara för att han råkade "se" någonting och sedan så kan det ligga i den andra RP:ns uppgift eller inte att döda honom då.

Varför är mina åsikter dumma. Är jag barnslig bara för att jag inte tycker som du. Du drog en parallell till nazister förrut. Är jag dum bara för att jag inte tycker som du? om du är så löjlig så tror jag att du inte ens att dina kommentarer är värda att kommentera. Men kan du respektera andras åsikter någon gång.

Här slutar jag med det här dumma personhoppet för det är sånt här som enbart skapar dålig stämning på forumet. Kan du föra en mogen disskussion eller är du tre år Silver?

Återigen svarar du på det du väljer att svara på.

Typ. Tack för att jag får utöva mina rättigheter...

Det här är sista gången jag tar upp det här, men du sa faktiskt att jag var barnslig som en treåring bara för att jag har en annan
åsikt än du.

Nej, jag tycker att du är lite efter eftersom du skrev "jag skulle hata min SL och mina spelkompisar om de gjorde något sådant." Inte för att du är dum i huvudet.

Jag citerar "jag håller inte med ett ord om vad du säger men jag skulle dö för din rätt att säga det" Voltaire.

Kan du föra en
mogen disskussion eller är du tre år Silver?

Det beror på vem jag talar med.

dream

Hero
En anekdot, visserligen från drakar, men ändå:

Under O4 hade huvuden rullat på diverse rollpersoner, och spelarna började bli vana vid att inkorporera nya personer i gruppen. Shagul såg sin möjlighet, och en av spelarna blev rabdorhanamördare som infiltrerade gruppen. Han höll sig jäkligt länge, och lämnade otaliga rapporter till Shagge, vilket ledde till att han alltid var ett steg före. Men slutligen blev the great Shag trött på sin lönnmördares rapporterande, och vill istället se lite handfasta resultat. Han beordrade mord! Ett par rollpersoner strök med innan lönnisen fick bita i gräset...
Poängen? Tja, Shagspelaren visste inte att hans spion var en rollperson, spelaren av spionen visste att han förr eller senare skulle dö, och de andra spelarna och rollpersonerna stod som utsirade frågetecken och såg sina kamrater falla... åter triumferade onskan.... ;)
Saken är dock den, att alla bet ihop, insåg shaguls slughet, och tog mycket motvilligt in nya personer i gruppen efter händelsen. Efter mötet gick vi och tog en öl... Det gäller att skilja på rollspel och verklighet! :gremwink:

Jag idiotförklarar inte honom för att han har andra åsikter. Jag idiotförklarar honom för att han inte kan skilja på rollspel och verklighet.

Grejen är ju det att han kan få reda på det, eller så talar han vid mun, eller så kanske han undrar varför han äger ett sådant vapen.

Man ska inte ta några risker. Särskillt inte som en kallblodig mördare. Har man sedan heder lågt som faen så kanske man inte bryr sig om att det är taskigt att döda killen.

Jag tyckte att han reagerade precis som en lönnmördare skulle. Kanske skulle han använt gift istället. Men vem vet om alver är imuna. Vad vet en zhan om sådant? ta det säkra före det osäkra, alltid.

Sabelkatten

Swordsman

Jag tyckte att han reagerade precis som en lönnmördare skulle. Kanske skulle han använt gift istället. Men vem vet om alver är imuna. Vad vet en zhan om sådant? ta det säkra före det osäkra, alltid.

Precis, slå inte sällskap med en person under längre tid om du inte måste, alternativt som du vet att han/hon inte skulle avslöja dej.

Ett uppenbart fall av att SL inte funderade tillräckligt över hurvida karaktärerna skulle ha någon anledning att sammarbeta.

/Henrik

förklaring

OK Silver, jag ska inte vara arg på dig, jag ska istället visa förståelse för att du inte förstår saker då din hjärna bara väljer ut det som är lättast att svara på då du har problem att följa mer komplicerade saker.

Ja, jag skulle tycka illa om spelledare och spelarna som varit med på detta därfört att:

De rollspelade, javisst, men de spelade enligt en plan som gjorde att de frös ut en spelare så att han inte fick en chans att komma in i det "riktiga" spelet som hela grejen handlade om. Han spelade sin roll men för bara ett jätte litet misstag så dog han. Jag är inte sur på rollspelandet, utan på tafflig, dålig ja t.o.m. elak planering. Som någon sade i ETT ANNAT inlägg så hade det passat i ett engångsäventyr men nu var det en kampanj.

Förstod du nu Silver? Var det tydligt nog? För om du inte förstod så tar jag gärna om det igen, för om folk tycker det är svårt så har jag överseende med det.

Förresten, har du kollat alla andras åsikter kring ämnet, eller är du verkligen så dum så du bara har gått på mig? Det finns fler som har sagt som mig, så det fins antagligen en idiot här, men det är inte jag.

Ärligt talat så tror jag bara att du snackar massa skit för att provocera och du bryr dig egentligen inte om vad någon här tycker. Antingen det eller så är du den dummaste människan jag någonsin råkat på. för jag menar, det finns många andra som hade sama åsikt som mig kring ämnet men du gick bara på mig, det måste ju vara provocering. För du är väl inte en idiot, eler är du Silver?

Sabelkatten

Swordsman

Vadå Ob2T6? Han siktade inte så det är minst Ob3T6. Jag antar att han drog vapnet rundan innan för att slippa en tärning extra, så alven hinner tom. reagera innan han anfaller och behöver inte göra en instiktiv försvarsmanöver.

Som jag påpekade i ett annat inlägg så har inte alven någon stor chans att överleva, men tillräckligt för att det ska vara värt att spela ut det.

/Henrik

Johan K

Gammal & dryg
Åt H-VETE !!

Det du beskriver tycker jag är mer än ducktigt taskigt !! Det är synd å skam att det ska behöva hända.
Visst, sl:n skulle ha ryckt in & ordnat situatuionen. Helt klart !!
Visst så kan SL:n ta livet av en spelarpercon, MEN då ska situationen vara sådan att det inte finns nån annan utväg.

Sabelkatten

Swordsman
Vett och logik?!

"Världens bästa lönnmördare" går omkring med ett unikt kännemärke som i stort sett alla känner till, och det är dödstraff på att bära?! När det dessutom är så lätt att uptäcka som en dolk i armskena?!

Påminn mig att aldrig hyra en lönnmördare från den idiotsekten!

/Henrik

Bjorn

Hero
Kamratskap 101

Nu är det väl ändå så att man spelar rollspel för att det är roligt. En ganska grundläggande regel när man är involverad i olika saker som görs i grupp vare sig det är fotboll eller rollspel är att man har kul TILLSAMMANS. Att ha kul på andras bekostnad brukar allmänt anses som "tölpaktigt" och är inte OK.

Ibland kan det kanske vara "bra rollspel" att döda en medspeleras karaktär men det behöver inte betyda att den som gör det är en bra "rollspelare". Ibland är man faktiskt tvungen att blunda för vad som är logiskt "in-game" för att inte förstöra nöjet för andra.

Dålig hänsyn av den andra spelaren och klantigt av SL måste jag säga.

/Boena