Very well.Sum Caligini said:Skulle gärna vilja ha tips hur jag kan förbättra denna illustration (mer professionell - snyggare).
Tackar! Från början ville jag ha en väldigt teknisk och lite platt bild men nu vill jag då ha lite snyggare skuggningar etc så det är därför jag frågar om lite input. Dödskallen är avritad från ett foto (dödskallen befinner sig på British Museum).Tony.M.Meijer said:Very well.Sum Caligini said:Skulle gärna vilja ha tips hur jag kan förbättra denna illustration (mer professionell - snyggare).
1. Du flat-shadar den, vilket automatiskt gör den mer platt och tråkig. Försök med lite mjuka övergångar, gradienter är dina vänner.
2. Ljus-sättningen är lite tråkig och gör den också mer platt. Prova att placera ljus-punkten lite mer klassiskt och se skillnaden. Här är ett exempel.
3. Tandraderna ser ut att sakna en tand eller så, men det kanske bara är vinkeln. Oavsätt är den undre kurvad medans den övre inte ser ut att vara det.
4. Ögon-hållan ser lite liten ut, men det kanske bara är jag. Ser ut att saknas ett kindben också, men det kanske du inte ville ha med?
Det är väl vad jag skulle säga efter en snabbtitt.
Jag kan inte rekommendera Riven Phoenix nog när det kommer till anatomi. Vissa tycker han är tråkig, men för mig så fungerar han väldigt väl.Sum Caligini said:Tackar! Från början ville jag ha en väldigt teknisk och lite platt bild men nu vill jag då ha lite snyggare skuggningar etc så det är därför jag frågar om lite input. Dödskallen är avritad från ett foto (dödskallen befinner sig på British Museum).
Jag kör nog på med lite mer och fetare skuggningar (med övertoningar då som du föreslog) och passar på att justera ljuset.