När jag satt här utråkad och tänkte kanske man skulle fila ihop en äventyrs ide eller tre.
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Sångerna jag lyssnar på och de gav mig iderna till dessa äventyr.
Jag vet ibland kan få väldigt ovanliga ideer av från konstiga källor. <p><hr></blockquote><p>första äventyret... Livakterna............
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>
bonnie tyler - holding out for a hero
whear are all the god men gone and weare are all the gods wear ar the street wise herkules to fight arivs in arms
is ent it a white knight upon the pirate sea
late a night i tose and turn and i agree on whate i need i ned a hero
Im holding out for a hero to the end of the night
<p><hr></blockquote><p>Spelarna hyrs av en Drake som behöver livakt på grund av ett och annat som han inte avslöjar så har denna drake varit tvungen att lova vid allt som är heligt att aldrig använda våd eller magi på honom eller de under hans beskyd utan tillstånd samt och aldrig undvika honom mer än under två månaders tid.. Denna person är en mäktig magiker och har känt Draken under några hundra tals år har nu blivigt mäkta putt på draken så han och hans vänner tänker döda denna drake..
Denna magiker vet om detta och har använt den kunskapen för att skaffa sig stora kunskaper i magi och långt lång liv.
( Orsaken till Drakens vad är att han förlorade i en Vadslagning mot en gud och den guden kan tvinga även en Drake det är något genant för draken att nämna )
Normal så har magiker/riddare har ungefär lika stor chans mot en Drake som de har mot en Stridshelikopter.
Men till och med en fattig fiskare kan slå sönder en stridshelikopter som inte får eller kan försvara sig samma sak gäller Draken han får inte använda våld mot dessa individer men de kan använda våld mot honom....
Så vad göra vad göra draken blir tvungen att hyra livakter för att skydda sitt eget liv gissa vilka han väljer..
Detta äventyr passar sig bäst för erfarna äventyrare och kan användas som en komisk paus från de vanliga formerna av äventyr. Tänk er en människa som hyr en myra för att beskydda honom från andra myror så ser ni det lustiga i äventyret.
Så vad är det andra äventyrer då.. Pappas lilla flicka
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>
Summertime
And the livin' is easy,
Fish are jumpin'
And the cotton is high.
Oh yo' daddy's rich
An' yo' ma is good lookin'
So hush, little baby,
Don't you cry.
<p><hr></blockquote><p>Äventyrarna vilar i staden/byn/landsbygden/skogen då de hör en liten flicka som gråter hon är 5-6 år gammal och sitter övergiven i gatan/diket/stenen och gråter efter att äventyrarna har tröstat henne så berättar hon att elaka män har tagit hennes Pappa tillfången och de ska döda honom *snyft* och han är den enda som bryr sig om henne *snyft* och hon vill hyra äventyrarna att hjälpa Pappa hon har ett silver mynt.
Hon vet vart de har fört Pappa och kan visa äventyrarna men om de frågar henne vad Pappa heter så säger hon Pappa fast andra kallar honom Kapten.
Vad flickan inte har förståt är att Pappa igentligen är Pirat Kapten och de elaka mänen som ska döda honom är lagens tjänare och Pappa är otroligt efteryst.. what to do...
Äventyr 3..... Att vägen vandra
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>
Var nöjd med allt som livet ger
och allting som du kring dig ser.
Glöm bort bekymmer sorger och besvär.
Var glad och nöjd, för vet du vad?
En björntjänst gör ju ingen glad.
Var nöjd med livet som vi lever här.
<p><hr></blockquote><p>Äventyrarna har blivigt hyrda att vakter under ett vägbygge de som bygger och gräver vägen är fångar både krigs fångar och skurkar. Äventyrarna får 400 silver i månaden som vakter men varje fånge som flyr och inte återhämtas död eller levande så dras -20 i silver från deras lön.
Deras lön dras alldrig ner till mindre än 150 oavsätt hur många som flyr. Och om de råkar döda en förymd fånga gör inte det så mycket det finns gott om brotslingar.
Så matrial.
Äventyrarna träffar en bekant bland fångarna. Kan vara ytterligare en annan av äventyrarna eller kanske en bror eller så ? vad göra vad göra ?
De får ett erbjudande OM ni låter den fången fly så får ni 300 silver !. Problem fången är en skurk mördare edsbrytare har inga trevliga sidor förutom att han har en lojal broder.
Rövare börjar härja stjäla löne transporter och mat frakterna.
De upptäcker att många av fångarna vissar tecken på undernäring. Någon försnillar pengar som är till för att föda fångarna så att de kan arbeta ordentigt. Vad göra kräva en andel eller avslöja ?
En bonde i en by vägrar att sälja sin flytta från sitt hus trots att han erbjuds 5 gånger så mycket mark och ett nytt hus bara dom får riva hans gamla hus när vägen ska dras fram..
Så de får order att flyta på den obstinata bondtölpen som står i framstegens väg.
En bro måste byggas men samtidigt smyger en grupp runt och saboterar byggmatrialet så folk dör när byställningar går sönder. Vem varför och hur ska de hindra sabotören.
OM bron byggs så är grannlandet rädd att det ska bli lättare för armer att annfalla dom..
Alla vakter måste då och då jaga för att fylla ut förådden och en av de andra vakterna kommer tillbacka generad han har råkat skjuta en missla och nu har Kraggbarbarerna beslutat att döda honom och alla som vid väg bygget om inte han och tio vakter inte klarar flera hårda prov slåss mot monster charma en björn och dansa med ormar samt lära en hund nya trick.. /images/icons/laugh.gif deras chaman har blivigt lite knäpp med åren men alla gillar honom ändå han är skoj.
/images/icons/tongue.gif
Och efter dessa äventyr skulle någon av spelarna vara vid liv kan man alltid låta en sur morcha besöka dom under samtliga äventyr.. /images/icons/laugh.gif
<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hatten on 2000-08-29 23:53.</EM></FONT></P>
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Sångerna jag lyssnar på och de gav mig iderna till dessa äventyr.
Jag vet ibland kan få väldigt ovanliga ideer av från konstiga källor. <p><hr></blockquote><p>första äventyret... Livakterna............
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>
bonnie tyler - holding out for a hero
whear are all the god men gone and weare are all the gods wear ar the street wise herkules to fight arivs in arms
is ent it a white knight upon the pirate sea
late a night i tose and turn and i agree on whate i need i ned a hero
Im holding out for a hero to the end of the night
<p><hr></blockquote><p>Spelarna hyrs av en Drake som behöver livakt på grund av ett och annat som han inte avslöjar så har denna drake varit tvungen att lova vid allt som är heligt att aldrig använda våd eller magi på honom eller de under hans beskyd utan tillstånd samt och aldrig undvika honom mer än under två månaders tid.. Denna person är en mäktig magiker och har känt Draken under några hundra tals år har nu blivigt mäkta putt på draken så han och hans vänner tänker döda denna drake..
Denna magiker vet om detta och har använt den kunskapen för att skaffa sig stora kunskaper i magi och långt lång liv.
( Orsaken till Drakens vad är att han förlorade i en Vadslagning mot en gud och den guden kan tvinga även en Drake det är något genant för draken att nämna )
Normal så har magiker/riddare har ungefär lika stor chans mot en Drake som de har mot en Stridshelikopter.
Men till och med en fattig fiskare kan slå sönder en stridshelikopter som inte får eller kan försvara sig samma sak gäller Draken han får inte använda våld mot dessa individer men de kan använda våld mot honom....
Så vad göra vad göra draken blir tvungen att hyra livakter för att skydda sitt eget liv gissa vilka han väljer..
Detta äventyr passar sig bäst för erfarna äventyrare och kan användas som en komisk paus från de vanliga formerna av äventyr. Tänk er en människa som hyr en myra för att beskydda honom från andra myror så ser ni det lustiga i äventyret.
Så vad är det andra äventyrer då.. Pappas lilla flicka
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>
Summertime
And the livin' is easy,
Fish are jumpin'
And the cotton is high.
Oh yo' daddy's rich
An' yo' ma is good lookin'
So hush, little baby,
Don't you cry.
<p><hr></blockquote><p>Äventyrarna vilar i staden/byn/landsbygden/skogen då de hör en liten flicka som gråter hon är 5-6 år gammal och sitter övergiven i gatan/diket/stenen och gråter efter att äventyrarna har tröstat henne så berättar hon att elaka män har tagit hennes Pappa tillfången och de ska döda honom *snyft* och han är den enda som bryr sig om henne *snyft* och hon vill hyra äventyrarna att hjälpa Pappa hon har ett silver mynt.
Hon vet vart de har fört Pappa och kan visa äventyrarna men om de frågar henne vad Pappa heter så säger hon Pappa fast andra kallar honom Kapten.
Vad flickan inte har förståt är att Pappa igentligen är Pirat Kapten och de elaka mänen som ska döda honom är lagens tjänare och Pappa är otroligt efteryst.. what to do...
Äventyr 3..... Att vägen vandra
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>
Var nöjd med allt som livet ger
och allting som du kring dig ser.
Glöm bort bekymmer sorger och besvär.
Var glad och nöjd, för vet du vad?
En björntjänst gör ju ingen glad.
Var nöjd med livet som vi lever här.
<p><hr></blockquote><p>Äventyrarna har blivigt hyrda att vakter under ett vägbygge de som bygger och gräver vägen är fångar både krigs fångar och skurkar. Äventyrarna får 400 silver i månaden som vakter men varje fånge som flyr och inte återhämtas död eller levande så dras -20 i silver från deras lön.
Deras lön dras alldrig ner till mindre än 150 oavsätt hur många som flyr. Och om de råkar döda en förymd fånga gör inte det så mycket det finns gott om brotslingar.
Så matrial.
Äventyrarna träffar en bekant bland fångarna. Kan vara ytterligare en annan av äventyrarna eller kanske en bror eller så ? vad göra vad göra ?
De får ett erbjudande OM ni låter den fången fly så får ni 300 silver !. Problem fången är en skurk mördare edsbrytare har inga trevliga sidor förutom att han har en lojal broder.
Rövare börjar härja stjäla löne transporter och mat frakterna.
De upptäcker att många av fångarna vissar tecken på undernäring. Någon försnillar pengar som är till för att föda fångarna så att de kan arbeta ordentigt. Vad göra kräva en andel eller avslöja ?
En bonde i en by vägrar att sälja sin flytta från sitt hus trots att han erbjuds 5 gånger så mycket mark och ett nytt hus bara dom får riva hans gamla hus när vägen ska dras fram..
Så de får order att flyta på den obstinata bondtölpen som står i framstegens väg.
En bro måste byggas men samtidigt smyger en grupp runt och saboterar byggmatrialet så folk dör när byställningar går sönder. Vem varför och hur ska de hindra sabotören.
OM bron byggs så är grannlandet rädd att det ska bli lättare för armer att annfalla dom..
Alla vakter måste då och då jaga för att fylla ut förådden och en av de andra vakterna kommer tillbacka generad han har råkat skjuta en missla och nu har Kraggbarbarerna beslutat att döda honom och alla som vid väg bygget om inte han och tio vakter inte klarar flera hårda prov slåss mot monster charma en björn och dansa med ormar samt lära en hund nya trick.. /images/icons/laugh.gif deras chaman har blivigt lite knäpp med åren men alla gillar honom ändå han är skoj.
/images/icons/tongue.gif
Och efter dessa äventyr skulle någon av spelarna vara vid liv kan man alltid låta en sur morcha besöka dom under samtliga äventyr.. /images/icons/laugh.gif
<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hatten on 2000-08-29 23:53.</EM></FONT></P>