Nekromanti Dött forum

Nightowl

Champion
Re: jaså? [nt]

Man får mer respons om man faktiskt bidrar med något annat än ett besviket konstaterande om att forumet är dött. Till och med frågor om hur man uttalar spelvärlden är mer effektiva! /images/icons/wink.gif

Nightowl

Riddaren

Swashbuckler
Den frågan är ju redan besvarad

"Man får mer respons om man faktiskt bidrar med något annat än ett besviket konstaterande om att forumet är dött. Till och med frågor om hur man uttalar spelvärlden är mer effektiva"

Var ju inte så länge sedan den frågan togs upp.

Men jag tänkte bidra med en fråga för att skaka liv igen. /images/icons/wink.gif

Vilket utal är mest riktigt.

Tritooon, eller Tritån /images/icons/smile.gif

// Riddaren - försöker få liv i en diskussion

Nightowl

Champion
Re: Den frågan är ju redan besvarad

Var ju inte så länge sedan den frågan togs upp.
(host) Var ju liksom det jag menade - Avatarex fick mer respons när han ställde en fån-fråga än gjorde inget alls.

Och det uttalas naturligtvis Trajjtånn. /images/icons/wink.gif

Nightowl, skall Sikta Mot Stjärnorna i morgon...

Nightowl

Champion

Trìtånn är ju väsendet Triton (från grekisk-romersk mytologi). Hur man säger i pluralis (när det blir en ras) vet jag inte.

Och det är bara en lokal tävling med åtta deltagare, men jo, det är på "riktigt". Men det lär inte gå i TV4. /images/icons/grin.gif

Nightowl, hemma och byter om.

Weatherman

Hero

"Och det är bara en lokal tävling med åtta deltagare, men jo, det är på "riktigt"."

Och vem skall du ställa upp som månne?

/Mats -- ska skriva specialarbete

Nightowl

Champion
Re: Varför inte Trajtoon? [ant]

1, Det är inte ett engelskt ord (svenskt ord lånat från grekiskan), så det finns ingen anledning att använda engelskt uttal.

2, Även om man pratar engelska, så rimmar inte det engelska "triton" (engelskt ord, lånord från grekiskan) med "tycoon". Det ser inte ens UT att rimma... så det är inte ens som med kanan (man åker i) och banan (som man skalar och käkar).

Nightowl som egentligen inte bryr sig, men vafan...

Nightowl

Champion
Bara för den som...

A, tycker allt som är engelskt är fräckt
och
B, inte är särskilt bra på engelska.
Det inkluderar å andra sidan ca 99% av alla rollspelare... /images/icons/wink.gif

Nightowl, som skall börja uttala sitt namn som "fiskpudding". Det låter jättefräckt... fisssskPUDDing!

Helmgast
Re: Bara för den som...

Jag är inte så haj på engelska, och just därför tycker jag inte att det är fräckt. Undantaget Trajtoon/Tycoon.