Nekromanti Då är det snart dax igen

Gardener

Champion
Re: Tygmärke

Jovisst, det går alldeles utmärkt. Köper man ett par hundra behöver de inte kosta så mycket om man inte har för många färger heller. Men det gäller ju att någon kan lägga ut pengarna för inköpet. Åzå måste det ju finnas en trevlig bild också, men det litar jag på att Fritt kan ordna om det skulle vara intressant med ett tygmärke.

Balderk

Swashbuckler
Re: Näää....

Jag vill inte krossa dina illusioner. Den verklige walium är mycket tråkigare och blygare än den beryktade forum-walium.

Haha! Detsamma gäller nog den riktige Herr Balderk. Ajajajaj, nu kan jag inte ha respekt för dig längre! :gremlaugh: Trodde du var en riktig Bad-boy och så säger du detta! :gremfrown: :gremsmirk:

jag hört att det finns köttätande renar i Norrland.

ja, de vandrar på gatorna och äter upp små, oskyldiga barn när de minst anar det! inte bara på kvällar och nätter utan vilken tid på dygnet som helst! Den farligaste sorten kallas för "rödmulen" den är en riktig vederstyggelse! kan till och med ge sig på vuxna och en och annan pensionär, fast pensinärerna verkar den inte gilla då den allt som oftast spyr upp dem igen. Det ändå som håller stammen nere är dessutom isbjörnarna som inte är mycket bättre själva. Fast isbjörnarna är både latare och vägrar jaga på natten. Norrland är en hemsk plats att bo på! Alla går omkring med minst ett sorts vapen för att skydda sig själva och sina barn. :gremlaugh:

Min bror hade faktiskt en vikarie som nyss flyttat hit från stockholm och han hade trott att isbjörnar vandrade på gatorna! hur dum får man vara? sorry om nån av er forumiter tror det :gremsmile:

/Herr Balderk, som faktiskt vill träffa så många forumiter som möjligt... inte endast Walium (sorry om du kände dig speciell eller nått, tyckte det mesta var passande då jag skrev till just dig... :gremsmile: )

Kanske det, men det tar cirka två timmar att åka tåg till dit ifrån Linkeboda, om inte mer. Väldigt mycket krångel för en dag eller en helg, särskilt om det sedan visar sig att det inte dyker upp mer än sex personer som man knappt hört talas om.
Jamen tänk då på oss stackare som ska till Umeå från Finland. Vi får först sitta 1½ timme i buss och sedan 4½ på färja. Om vi dessutom ska till Linköping, så går vi nog under.
Dessutom är norrland en upplevelse för alla waliumar. :gremgrin:

/Black Dwarf, som också vill se så många som möjligt på forumsträffen.

Troberg

Sinister eater

troberg skulle ju anordna en i Borlänge...
Inget bestämt än! Men om det blir tillräckligt intresse så, javisst. Fast det kanske är roligare på sommaren, då kan man blanda snacket med boule, krocket och sånt.

Troberg

Sinister eater

Min bror hade faktiskt en vikarie som nyss flyttat hit från stockholm och han hade trott att isbjörnar vandrade på gatorna!
Jag brukar lura i amerikaner att vi har isbjörnar och vargar och sånt på gatorna. Men det är inte så farligt, vi har ju vapen och om man skjuter nåt sånt så finns det ett speciellt nummer man kan ringa så kommer folk och tar hand om kadavret.

Brukar dessutom när jag spelar nätverksspel och måste gå ifrån en liten stund klämma till med "Skit, nu är det en björn och rotar i soptunnan igen. Snart tillbaka.". När man kommer tillbaka är de skitnervösa och undrar hur det gick, och då svarar jag bara lugnt "Äh, det är ingen fara, man bara daskar till dem över nosen med en kvast så brukar de lufsa iväg.".

De går på det!!!

Jag är nog skyldig till många kvast & björnrelaterade dödsfall i USA...

Troberg

Sinister eater
Re: Annars så tycker jag...

Var ligger Borlänge i förhållande till Linköping och hur långt tid skulle det ta att transportera sig dit därifrån?
Det beror på vilken bil man har och hur man kör, men jag har för mig att det är 2,5 - 3 timmar med bil. Borlänge ligger nordväst om linköping.

Gardener

Champion
Re: Men!

Problemet med att spela rollspel på dylika träffar är att då måste man dela upp sig i små grupper och sitter separerade och spelar. Det blir ju väldigt lite möjlighet att lära känna varandra och träffa alla då. Skulle funka bättre om det var en längre träff eller så dock.

Balderk

Swashbuckler

Jag brukar lura i amerikaner att vi har isbjörnar och vargar och sånt på gatorna.

På tal om det. Har du sett reklamen för CSI? Alltså den där det är lite intervjuer med skådespelarna och sånt? Om du inte har gjort det var det en av skådespelarna (Greg heter han i serien) som hade träffat två svenskar som hade lurat i honom att alla män i sverige en gång per år plockar ut en partner och duelerar för att se vem som är mest man! Och det trodde han alltså på! Sedan fällde han komentaren: "It may be just in some parts of sweden, i don't know", medan han såg lite skamsen ut och kliade sig i huvudet... :gremlaugh:

Första gången jag såg det höll jag på att dö...

/Herr Balderk

Balderk

Swashbuckler

Annars kan man ju ha det i samband med konventet SnöKon... Spela där.. Om man vill kan man säkert pyssla ihop en grupp med bara folk från forumet... Och som man inte känner... Men då ska det ju planeras bra också...

/Herr Balderk

Gardener

Champion

Jag pratade lite med den lokalansvarige för SnöKon om det, men de hade lite ont om plats, sen tror jag att Seinet tyckte det var lite nära inpå. Går förvisso att bara sitta i cafeterian vid nån bestämd tidpunkt och snacka skit iofs.

seinet

Swashbuckler
Re: Lite snack och frågor...

Som jag ser det blev det lite tätt inpå att annordna i samband med snökon. När är den förresten? Hur gör folk på sportloven (som visserligen tyvärr är utplacerade olika beroende på var man bor i landet och till fördel för skidanläggningarna som därmed får en längre säsong)?

/Seinet Wintermute

Sereg_UBBT

Swashbuckler

CSI är ju en höjdare. Och just den reklamen är bara såå bra :)

F.ö verkar det vara en tradition av något slag att svenskar skall lura i amerikaner konstiga saker. En kompis brorsa lurade i sina klasskamrater (när han var utbytesstudent där borta på andra sidan pölen) att alla kvinnor bodde i norra delarna av sverige och alla män i söder - och en gång per år träffades dom för att.. kopulera.. :gremgrin:

Troberg

Sinister eater

En kompis brorsa lurade i sina klasskamrater (när han var utbytesstudent där borta på andra sidan pölen) att alla kvinnor bodde i norra delarna av sverige och alla män i söder - och en gång per år träffades dom för att.. kopulera
Jag körde en grej på liknande tema i somras. Jag avslutade en diskussion med kommentaren "Nu måste jag gå, det är dags att dricka mig full inför den traditionella svenska midsommarorgien."

De gick på den också...

En annan variant är att vi fortfarande tror på asagudarna. De var lite skeptiska, men jag frågade om inte de trodde på den där Jesus-snubben. De undrade om inte asatron innehöll offer och sånt. Jodå, det händer. Men bara vid högtidliga tillfällen, och bara de som inte kan slåss.

Den funkade också.

Insignia

Swashbuckler
Re: forumsmedlem 4000.

"Rent generellt har mitt liv dock inte varit så bra de två senaste dagarna, vilket naturligtvis gjorde sitt till. Idag är det betydligt bättre."

Det var tråkigt att höra, men jag är glad att det är bättre. Hoppas det fortsätter åt rätt håll ^_^

Insignia

Swashbuckler
Borlänge

"Fast det kanske är roligare på sommaren"

Men på sommarlovet bor ju jag i Sörmland ;_; Om det blir något under en termin (när jag är i Dalarna) så kommer jag jättegärna till Borlänge ^_^

Insignia

Swashbuckler
Isbjörnar

Enligt min kompis i Amerika så står det i läroböcker (!) att Sverige har isbjörnar på gatorna.

Storuggla

Champion
Re: Självklart.

Mjupp. Tja, tills någon säger ett datum eller dylikt så att jag kan kolla mina scheman och tånaglar så...

Storuggla, medger att det vore kul dock