Nekromanti Då är det snart dax igen

Troberg

Sinister eater
Gör bara inte som jag...

...och fastna där. Om du skulle råka göra det trots allt, tugga av benet och fly.

Troberg

Sinister eater
Re: Isbjörnar

Enligt min kompis i Amerika så står det i läroböcker (!) att Sverige har isbjörnar på gatorna.
Det är säkert också mitt fel... :gremblush:

seinet

Swashbuckler
Det heter Shematat i plural (sett på TV) [NT]

/Seinet Wintermute - Tycker Värsta Språket är ett rätt intressant programm

Troberg

Sinister eater
Re: Borlänge

Men på sommarlovet bor ju jag i Sörmland ;_; Om det blir något under en termin (när jag är i Dalarna) så kommer jag jättegärna till Borlänge
Det går väl iofs att fixa när som helst. Det behöver ju inte bli så jättepretensiöst och välorganiserat, jag såg framför mig något i stil med att man samlas, fikar och snackar lite, spelar något lagomt spel (kanske något brädspel, de ger med utrymme för snack utanför spelet), snackar mer om tiden tillåter.

Jag tror att det går att fixa tillräckligt med deltagare för att det ska vara intressant.

Hittils tror jag att vi kan räkna med följande:

Mig själv
Insignia
Lokomotiv (har inte kollat, men han hänger så mycket hos mig i vilket fall...)
Herr Nils (har inte heller kollat, men det verkar rimligt)

Spikar vi ett datum så kommer det nog fler. Borlänge ligger ju dessutom rätt centralt järnvägsmässigt och flygmässigt, så det kanske finns ett större upptagningsområde.

Det är ju kanske också möjligt att en del andra som har rötter i trakten kan tänkas komma (hint till Magnus Seter och Dante...).

Om det är fler så hör av er. Jag tror vi kan sikta på ett datum kring månadsskiftet januari-februari.

Om någon bara vill vara med och spela vid andra tillfällen så går det väl också att ordna.

Storuggla

Champion
Re: Gör bara inte som jag...

Tro mig, ingen risk. Jag fick reda på att Bolänge är den farligaste orten i Sverige, det begås mest brott i hela riket där. Aktuellt fick det att framstå som en stad i behov av en Elliot Ness.
Sen när jag talade med en av mina spelares bror så klämmer karln ur sig "Jag har ju bott i Borlänge juh! Det var inte så farligt... ja visst ja, e sprängde en bil i luften utanför mitt fönster."

Sedan dess har jag Borlängefobi.

Storuggla, rädd

Troberg

Sinister eater
Re: forumsmedlem 4000.

Rent generellt har mitt liv dock inte varit så bra de två senaste dagarna, vilket naturligtvis gjorde sitt till. Idag är det betydligt bättre.
Jag ber om ursäkt.
Det är lugnt, vi har alla dåliga dagar. Vi överlever.

Storuggla

Champion

Nja, betänkandes att genomsnittsjänkaren för fem år sedan hade den fixa idéen att kossaker red runt på Moskvas gator och att en amerikan inte skulle kunna peka ut Irak på en karta så tror jag allt att du är utan skuld. Jag skyller mer på deras skolor. Elak skola! Fy!

Storuggla, har Traveller d20 nu!

Troberg

Sinister eater

Sen när jag talade med en av mina spelares bror så klämmer karln ur sig "Jag har ju bott i Borlänge juh! Det var inte så farligt... ja visst ja, e sprängde en bil i luften utanför mitt fönster."
Sånt har jag klarat mig från.

Fast det är klart, huset bredvid min gamla lägenhet hittade man fem stulna AK4 i. Och nästa hus tog man en hembrännare med 2000 (ja det ska vara tre nollor) liter mäsk i lägenheten. Och i huste bredvid så var det lite skottlossning några månader innan jag flyttade. Jo, förresten, jag har fått två bilar stulna och en handfull bilinbrott. Och någon brandbombade ett hus en bit ner längs gatan. Dessutom blev jag påhoppad av ett par nynassar förra vintern.

Men annars är det rätt lugnt.

Storuggla

Champion
Jag är nu ännu räddare för Borlänge [NT]

Jäkla bandithåla! Skicka dit någon som kan ränsa upp, den där Walker Texas Ranger tillexempel :gremwink:

Troberg

Sinister eater
Re: Jag är nu ännu räddare för Borlänge [NT]

Jäkla bandithåla! Skicka dit någon som kan ränsa upp, den där Walker Texas Ranger tillexempel
Du är välkommen att göra det (bara du inte rensar oss hederliga fortkörare), passa på att titta in på en lokal forumsträff när du ändå är i grannskapet.

Balderk

Swashbuckler
Re: Näää....

En annan variant är att vi fortfarande tror på asagudarna. De var lite skeptiska, men jag frågade om inte de trodde på den där Jesus-snubben. De undrade om inte asatron innehöll offer och sånt. Jodå, det händer. Men bara vid högtidliga tillfällen, och bara de som inte kan slåss.
Den funkade också.

Haha! Det var fan den bästa! De där americanerna är inte alltid så klyfftiga... En kompis hade tagit del av statistik för geografikunskaperna i världen (bland länderna: Sverige, tyskland, Italien, Mexico och USA)... i USA visste inte 49% av deltagarna var delstaten New York låg... Och 11% kunde inte hitta... USA på kartan! Mer än 80 procent visste inte var Irak låg och 79% visste inte var Afghanistan låg... Hmm... Sverige var bäst (det var en massa annat också...kommer inte ihåg det...) tätt följt av Tyskland och italien...

/Herr balderk

Hasse

Hero
Re: Nu är det dags! Och vinnaren är.....

Jag instämmer i gratulationerna även om det är några dagar försent. Ett inlägg har mr.4000 i alla fall gjort.

Storuggla

Champion
Re: Det heter Shematat i plural (sett på TV) [NT]

Schematat? Vilken grym gud såg till att det var så? Förresten, koaladjur gillar inte när man kliar dem på magen. Vilken grym gud var det som gjorde ett litet gulligt djur med stora öron och bedårande näsa som inte gillar att bli kliad på magen? Det är banne mig grymmare än... orgel-techno eller något...

Storuggla, borde inte skriva sent på natten

Insignia

Swashbuckler
Koala! [OT]

"Vilken grym gud var det som gjorde ett litet gulligt djur med stora öron och bedårande näsa som inte gillar att bli kliad på magen?"

Man borde inte få göra så :gremcrazy:

Balderk

Swashbuckler

Nja, betänkandes att genomsnittsjänkaren för fem år sedan hade den fixa idéen att kossaker red runt på Moskvas gator och att en amerikan inte skulle kunna peka ut Irak på en karta så tror jag allt att du är utan skuld

om du menar att de hade för sig att inte em genomsnittsjänkare kunde peka ut Irak på en karta så hade de inte fel. De kan inte peka ut på en karta. I alla fall inte över 80% av jänkarna mellan 18 och 24 år...

/Herr Balderk, hänvisar till sitt inlägg nedan nånstans.

Balderk

Swashbuckler
Re: Lite snack och frågor...

Jo sportlovet är ju lite dumt... Här i Umeå är det i alla fall sportlov vecka 10. och det är väl Umeå man måste rätta sig efter....

Påsklovet då? Det är ju samtidigt i hela landet... men det kanske är lite långt till dess? Tycker jag i alla fall :gremsmile:

Azagthoth hade helt rätt i att snökon var 3-5 januari... Längtar dit gör man ju!

/Herr Balderk, som skulle kunna tänka sig sommarlovet.... fast då far folk bort iofs... nä det var en dålig idé, länge till dess är det också

walium

Ganska töntig, faktiskt

"Dessutom blev jag påhoppad av ett par nynassar förra vintern."

Slår vad om att dina rollspelskunskaper var till stor nytta i det läget. :gremsmile:

- Ska du sparka mig i skrevet med de där ynkliga kängorna? Stålhätta ger bara +1 i skada och jag är hyfsat vältränad så några extraskador lär det inte bli. Dålig research grabbar. :gremsmile: