Nekromanti D&D BÖCKER...

glittersnus

Veteran
tjabba! =).. ja hittade ett par D&D böcker på --piiiiiiiip- -piiiiip- ... ja hitta en dod grundbok med svart omslag från 87... och D&D samuraj och D&D expert (blått omslag).. jag undrar bara om dessa är från samma "version" så man kan använda alla tillsammans... och hmmmm... är det olagligt? ja hitta dom i .pdf format men så jävla farligt kan det ju inte va eftersom dom varken trycks eller säljs längre =)...

Ackerfors

Alas, your rapids!
och hmmmm... är det olagligt?

Ja, det är olagligt i 70 år efter författarens död, vilket innebär att det kommer vara copyright i många år än.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Vi vill inte ha snack om piratkopierade prylar här

Snälla, snälla, snälla, kan ni inte enkelt LÅTA BLI att snacka om piratkopiert och olagligt material på dessa forum. Jag vet inte hur många gånger vi har bett om det och jag börjar bli riktigt sur över att behöva UPPREPA detta GÅNG på GÅNG.

Släpp detta, snälla. Jag ber er, lägg av. Sluta ta upp det.

Varför?

För att vi inte vill att rollspel.nu ska bli en mötesplats där man byter länkar och uppmuntrar varandra att piratkopiera spel.

Så enkelt är det.

Därför låses tråden. Om ni vill snacka om sånt kan ni väl maila varandra, eller träffas på nått café och byta grejer, eller vad fan som helst.

Eventuella klagomål på detta ska tas upp på www.rollspel.nu-forumet, och INTE på DETTA FORUM! Alla trådar här som fortsätter diskutera detta ämne kommer att raderas. Jag hänvisar istället till www.rollspel.nu-forumet.

Magnus

Eksem

Champion
1. Grundboken, Expert och Samurai funkar alldeles utmärkt ihop. Men du måste ha magiboken till Expert också, för att kunna dra full nytta av Expert.

2. Det är inte olagligt att ladda ner, men däremot har killen/arna alt. tjejen/erna du laddat ner från begått ett lagbrott eftersom de skickade sakerna till dig.

3. Jag tror policyn på forumet är att inte stödja sådant här, så det vore bra om du eller någon Mod eller Admin kunde redigera bort exakt var du hittade böckerna i fråga.