Nu kan alla som vill prova på D&D Character Builder, fast bara upp till och med level 3.
Finns att ladda ner här.
Finns att ladda ner här.
Ja, de borde skrivit det i java istället! ;-)krank said:Hm.
Undras om skiten går att få att fungera i ett någorlunda civiliserat operativsystem eller om det är Microsoft Bajs för hela slanten... Att skiten kräver .NET antyder ju att programmerarna har sina huvuden uppkörda i sina arslen, så jag är skeptisk. Borde testa dock...
Den som prennar NU och väljer att teckna sig för tolv månader pyntar $4,95/mån.Anders Åstrand said:Vad kommer det kosta att köra hela versionen?
Eller Python. Samma sak där. Python är dessutom så enkelt att t.om folk som är för dumma för nåt annat än .NET borde kunna klara av det. Eller, om de mot förmodan skulle ha en kompetent programmerare, så kan man ju faktiskt skriva korsplattformsprogram i C++ också, om man faktiskt vill.Snow said:Ja, de borde skrivit det i java istället! ;-)
Funkat både på win, mac o linux.
Den som är det minsta uppmärksam hade förstås klickat på den länk som leder till denna sida.CapnZapp said:Ingenstans står det något som system requirements... Att programmet kräver Windows XP eller högre får man ta reda på själv (genom att det härna Net 3.5 gör det).
En jädra röra, som sagt. Själv har jag alltid en egen programkatalog med kategorier i. Jag menar, det är inte som om Startmenyn i någon version av windows faktiskt går att använda, och man har ju ändå Utforskaren öppen typ 99% av tiden för att hitta till saker, så det rimliga är att faktiskt kategorisera sina program ordentligt i en katalogstruktur. Att dumpa saker i programmappen är ungefär som att dumpa alla sina mp3:or i en enda katalog. Apdumt, och rörigt.Jarl said:3. Program passar väl utmärkt där? Man installerar kanske inte saker man vill rota varje dag i där, men kontorsprogram är inget problem att ha där?
Jovisst, men samma program hade kunnat vara lika vettiga utan att kräva ganska många meg av runtimefiler. Runtimes är ju djävulens redskap, och alla program som kräver runtimes utöver vad som finns i var mans dator är rent utsagt skrivna i rent förakt. Programmeraren sätter sin egen bekvämlighet framför användarens tid och resurser, och är inte ens tillräckligt initiativrik för att leta rätt på något av det hyfsat stora antal korsplattformsspråk som faktiskt är enkla att jobba med.Jarl said:4. Är inte .NET ett ganska vettigt verktyg vid det här laget? Linux språllar ju, men det borde kanske stödja operativsystem tio. Jag vill minnas att jag använt många program skrivna i .NET som har varit vettiga och trevliga program.
Wizards of the Coast said:Q: Can I use the D&D Character Builder offline?
A: Yes! You need a connection to download it initially. Once the full version is released, subscribers will get the initial download and decide whether they want the monthly updates. Aside from that, you don’t need to be online to use the Character Builder.
Lite nyfiken på hur det funkar mer konkret.Lexx said:Cool. Har testat den. Fungerar bra. Kanonverktyg!
Edit: Verkar lite buggit, men det är ju bara en beta.
Ja... När jag tänker efter använder jag nästan aldrig startmenyn egentligen. Det mesta har man ju någon snabbikon till. I annat fall så använder man ju bara realtidssökningen i startmenyn.krank said:En jädra röra, som sagt. Själv har jag alltid en egen programkatalog med kategorier i. Jag menar, det är inte som om Startmenyn i någon version av windows faktiskt går att använda, och man har ju ändå Utforskaren öppen typ 99% av tiden för att hitta till saker, så det rimliga är att faktiskt kategorisera sina program ordentligt i en katalogstruktur. Att dumpa saker i programmappen är ungefär som att dumpa alla sina mp3:or i en enda katalog. Apdumt, och rörigt.
.NET är redan inbyggt i hyfsat nya Windows-versioner, så det känns inte som alltför jobbigt om jag ska vara ärlig.krank said:Jovisst, men samma program hade kunnat vara lika vettiga utan att kräva ganska många meg av runtimefiler. Runtimes är ju djävulens redskap, och alla program som kräver runtimes utöver vad som finns i var mans dator är rent utsagt skrivna i rent förakt. Programmeraren sätter sin egen bekvämlighet framför användarens tid och resurser, och är inte ens tillräckligt initiativrik för att leta rätt på något av det hyfsat stora antal korsplattformsspråk som faktiskt är enkla att jobba med.
Alltså, det kommer ju hela tiden nya versioner, så den som skeppas med operativet räcker liksom inte långt.Jarl said:.NET är redan inbyggt i hyfsat nya Windows-versioner, så det känns inte som alltför jobbigt om jag ska vara ärlig.
1. Var artig. Försök att visa hänsyn. Försök att använda korrekt språkbruk – stor bokstav, skiljetecken, stavning och grammatik – det underlättar läsning och förståelse. Använd svordomar sparsamt; som förstärkning eller betoning snarare än stapelvara. Använd helst inte html för att lägga in ljud- eller videoklipp i dina inlägg. Om du vill dela med dig av något, lägg upp en länk i stället.
5. Tänk innan du postar. Ibland kan det vara svårt att i en het debatt avgöra var gränsen mellan diskussion och personangrepp eller andra regelöverträdelser går. Om du är osäker på om ditt inlägg går över gränsen eller inte, skicka ett privat meddelande till en moderator eller redaktör och be om råd – i synnerhet innan du postar ett inlägg som du kanske kommer att ångra senare.