Nekromanti D&D Character builder på Mac

Dilandau

Myrmidon
Alltså, seriöst, är det någon av er som fått Wizards character builder (den "nya" onlineversionen) att fungera på en Mac? Jag får det inte att funka, allt jag ser är en "please wait loading data"-bild som aldrig blir klar. Jag har testat på typ alla webbläsare, och under flera versioner av OSX. Har aldrig fått det att funka.

Vad göra?

Dilandau

Myrmidon
Sapient said:
Jag har kollat där, men utan resultat. Det finns folk som har samma problem på forumet, men de verkar inte vara många. Det enda förslag jag kan hitta är att installera en äldre verre av Silverlight, men det gör ingen skillnad från mig.

Totte

Warrior
Eftersom Wizard är i USA och microsoft inte kan programmera så måste du ställa in US Date format annars krashar den fina silverlight applikationen.

chrull

Stockholm Kartell
Totte said:
Eftersom Wizard är i USA och microsoft inte kan programmera så måste du ställa in US Date format annars krashar den fina silverlight applikationen.
Hahaha :gremlaugh:

Oldtimer

Slava Ukraini!
Totte said:
Vad hade Microsoft med den saken att göra? Då kan man ju lika gärna skylla på Apple eftersom de har gjort hans operativsystem.

Om du däremot hade sagt att Wizards utvecklingsteam är nötter som inte kan programmera, hade jag kunnat hålla med dig. :gremsmirk:

chrull

Stockholm Kartell
Oldtimer said:
Totte said:
Vad hade Microsoft med den saken att göra? Då kan man ju lika gärna skylla på Apple eftersom de har gjort hans operativsystem.

Om du däremot hade sagt att Wizards utvecklingsteam är nötter som inte kan programmera, hade jag kunnat hålla med dig. :gremsmirk:
Silverlight är en MS-produkt.

Oldtimer

Slava Ukraini!
chrull said:
Oldtimer said:
Totte said:

Silverlight är en MS-produkt.
Och OS X är en Apple-produkt. Point being?

Oldtimer

Slava Ukraini!
Arfert said:
Silverligth funkar på OSX, så svårt att avgöra vem som strulat till det.
Inte jättesvårt. Det är inte rimligt att skylla på plattformen eller OS:et när applikationsprogrammerarna klantar till det.

En sådan här grej är helt och hållet Wizards fel. Tyvärr grymt vanligt att amerikanska programmerare klantar sig med datum- och tidsformat.

Totte

Warrior
Oldtimer said:
Arfert said:
Silverligth funkar på OSX, så svårt att avgöra vem som strulat till det.
Inte jättesvårt. Det är inte rimligt att skylla på plattformen eller OS:et när applikationsprogrammerarna klantar till det.

En sådan här grej är helt och hållet Wizards fel. Tyvärr grymt vanligt att amerikanska programmerare klantar sig med datum- och tidsformat.
MS har gjort ett utvecklingsverktyg så precis som gamla MS-VB hänger sig hårt ifall funktionen som skall parsa ett datum får ett datum i fel format.

Sedan har Wizards programmerare aldrig testat sin applikation md annat datumformat än US.

Oldtimer

Slava Ukraini!
Totte said:
MS har gjort ett utvecklingsverktyg så precis som gamla MS-VB hänger sig hårt ifall funktionen som skall parsa ett datum får ett datum i fel format.
Skämtar du? Om du ger DateTime.Parse ett felformaterat datum kastar den ett FormatException. På vilket sätt är det att "hänga sig hårt"?

Totte said:
Sedan har Wizards programmerare aldrig testat sin applikation md annat datumformat än US.
Här är jag med dig till 101%. Deras testprocess verkar ha blivit uppslukad av en gelékub.

Dilandau

Myrmidon
Totte said:
Shit, nu funkar det. Helt sjukt.

Oldtimer

Slava Ukraini!
Totte said:
Oldtimer said:
Skämtar du? Om du ger DateTime.Parse ett felformaterat datum kastar den ett FormatException. På vilket sätt är det att "hänga sig hårt"?
från länken: Because Parse can make your app crash
http://visualbasic.about.com/od/quicktips/qt/parse.htm
Ja, men självklart. Om din applikation inte har någon felhantering. Parse kastar ett FormatException om strängens innehåll inte går att tolka. Om man inte hanterar ett exception, kommer applikationen att krascha. På vilket sätt är det annorlunda på någon annan plattform? Vad tycker du att Parse borde göra om den inte kan tolka strängen?

Detta börjar bli extremt OT, så jag borde väl släppa detta. Men jag arbetar dagligen med .NET och har svårt för påståenden som att "Microsoft inte kan programmera". Visst, jag svär över dem flera gånger i veckan (oftast om något som är dåligt dokumenterat), men det får ju vara lite rim och reson i kritiken. Att påstå att det är Microsofts fel att en applikation utan felhantering kraschar, tycker jag är helt orimligt.

Men det kanske bara är jag.

CapnZapp

Myrmidon
Om enda missen var att inte felhantera anropet till Parse, så är givetvis felet till hundra procent applikationsbyggarnas.

Om *inga* Silverlight-applikationer fungerar med icke-amerikanskt datumformat, först då kan man säga att felet ligger i Silverlight. Och det är ju uppenbart orimligt att ett sådant fel inte upptäckts och åtgärdats vid det här laget.

Det man kanske kunde hoppats på var att Parse-funktionen var "smart" och *själv* kollade systemets datuminställning mot den inkommande strängen. Alltså att Parse själv tar reda på vilka tecken som är dag, månad, år etc.

Det låter ju som att Parse för närvarande kräver av programmeraren att denne kollar om systemet är inställt på ett icke-amerikanskt format och isåfall själv stuvar om indata? Det vore ju isåfall inte "Microsoft kan inte programmera" så mycket som "Microsoft är lata och prioriterar ner resten av världen".

Alternativet är ju att Microsoft erbjuder en internationaliserad men komplex datumrutin, men att WotC-programmeraren tyckte det var för krångligt och höll sig till en enklare legacy-Parse från tiden före lokalisering blev självklar?

CapnZapp

Myrmidon
Magnus Edlund said:
Shit, nu funkar det. Helt sjukt.
Där ser man.

Och eftersom de flesta användarna är från USA hade de inga problem, därav att Google inte hittade några snabba svar.