Oldtimer said:
Det får du gärna göra.
Min poäng är att bara för att kritiken mot Microsofts programmerare troligen är missriktad i det här fallet innebär inte att det inte finns något djupt osunt i att WotC valde Silverlight som sin plattform.
Grejen är att i grunden klandrar jag inte WotC för detta val - de är uppenbarligen bara sådär skickliga, och kan inte förväntas välja bättre.
Microsofts historia av att undergräva standarder, motarbeta öppenhet, och allmänt sabotera utvecklingen till förmån för ett allt mer stagnerande Windows, är däremot något du inte kommer undan med ett överslätande och generaliserande "alla företag försöker ju tjäna pengar".
Det går alldeles utmärkt att tjäna pengar utan att använda Microsofts aggressiva-destruktiva strategier. Och för att återgå till samtalsämnet; hade inte Microsoft missbrukat sin monopolsituation så alldeles fenomenalt gravt hade Magnus troligen inte behövt skapa den här tråden.
Jag är övertygad om att Silverlight är ännu ett verktyg i raden av Microsofts strategi att först låtsas omfamna standarder och tillåta olika plattformar, bara för att kunderna snart ska märka att det bara på Windows fungerar riktigt bra.
Magnus har just märkt att DDI Online bara på Windows fungerar riktigt bra. Och med det avslutar även jag mitt deltagande i debatten. Tack.