Jag rotade nyligen i spelhyllan och hittade längst in regelboken till D&D Minis. Det fick mig att rota vidare och ta fram lådorna med de faktiska figurerna. Jag spelade en hel del D&D Minis när det begav sig. Det var ett litet gäng i min närhet som som höll på och vi byggde War Bands och lät dem drabba samman på olika Battle Maps. Jag fick smaka på både storslagna segrar och svidande nederlag. Under ett par år så var en Minis-turnering ett stående inslag på varje DanCon och jag deltog i dem alla med stor entusiasm. Sedan dog spelet mer eller mindre över en natt. Jag vet inte riktigt hur det gick till eller varför men det kändes i alla fall som att det bara försvann, inte bara från butikshyllorna utan även från folks medvetanden.
Det var när jag satt där och plockade med plastfigurerna som jag insåg hur mycket jag faktiskt saknade att spela det. Det var ju skitkul! Varför slutade vi med det? Är det bara jag som saknar det? Det var ju ändå ganska många som spelade när det begav sig. Finns det andra som känner som jag eller är jag helt ensam?
Det var när jag satt där och plockade med plastfigurerna som jag insåg hur mycket jag faktiskt saknade att spela det. Det var ju skitkul! Varför slutade vi med det? Är det bara jag som saknar det? Det var ju ändå ganska många som spelade när det begav sig. Finns det andra som känner som jag eller är jag helt ensam?