Necross
Swashbuckler
Snygga! Givet att det är samma som på http://greyhawkgrognard.blogspot.se, för jag kommer inte in på WotC-sajten. Jag är helnöjd.
Snurre var väl ganska självklart – det är ju inte alla eldjättar som bär vit drakhatt och -cape.Magnus Seter;n21361 said:Enligt D&D på Facebook är lichen ingen mindre än Acererak och jätten är King Snurre.
anth said:Alla vet väl att en "demilich" är en uråldrig lich och det enda som finns kvar en en flygande döskalle.
Eftersom det helt uppenbart inte är en demilich på bilden kan vi väl kalla honom för "unge Herr Acererak"
Anarchclown said:Den bilden är för övrigt rätt cool trotts allt.
anth said:Jag säger inte emot, jag ville mest sätta fingret på när "jättestora varelser" började dyka upp i DnD-universat.
anth;n21423 said:Oh, Rise of Tiamat
Bild som varit här har Magnus Seter tagit bort för den var satans stor. 6000 pixlar gånger 4000 pixlar.
Sabbar laddningstiden på sidan som fan.
anth said:
Jag hade uppskattat att något av omslagen visade på mer saker än bara strid med groteskt stora monster. Utforskande, upptäckande, interagerande, skattletande, eller vad som helstBjörn Wärmedal;n21444 said:När folk säger att bilderna är oinspirerade eller inte så rollspeliga, vad betyder det? Jag har ingen åsikt om de här förutom att de är ungefär exakt vad jag väntat mig. Vad för omslag skulle ni ha velat se på nya DnD?
Anarchclown said:Eller kanske sjukt stora och inspirerande miljöer istället?
chrull said:Funkar väl bra under "Utforskande"
krank said:Vulgärt kan jag nog ställa upp på. Det ser jag dock inte som något negativt...
Eksem said:Jag är inte helt säker på om jag tycker det är negativt eller inte heller, faktiskt. Oinspirerande är ett värre brott i min mening.
krank said:Jag tror inte att det bara är barn som gillar fläskiga bilder. Det här med att "vuxna" gillar "seriös" fantasy känns som en föreställning vi kan lägga på soptippen direkt...
Eksem said:Håller helt och hållet med krank här. Dels så tycker jag inte att WoW och det här är samma estetik till att börja med, och sedan är nog WoW-crowden inte heller övervägande barn för den delen vid det här laget. De är ju inte sällan 30 och 40 bast de också.
God45 said:Jag håller 100% med Krank här. "Seriös" fantasy som på något sätt bättre är en konstruktion av den värsta sortens snobbar.
Ond bråd död said:Nej, det är inte samma estetik förstås. Men det verkar vara samma syfte. Och om det inte är för barnen, varför har man såna bilder då? Vilka är det som tilltalas ab HoM&M/D&D/WH-stilen? Och jag har inte sagt nåt om seriös fantasy, bara frågat vilka som gillar den extrema highfantasybling-stilen.
Eksem said:Nej, mindre risktagande får man nog leta länge efter.
Rob said:Jag tycker att de skiljer sig ordentligt ifrån Paizos omslag vad det gäller stilen på konsten, Paizo har en betydligt mer "tecknad" stil medans de här känns mer som traditionellt målade.
Vad det gäller motiven så är de väl snarlika.
pappa said:Det som gör Paizos bilder tio gånger mer intressanta är ju inte motiven, utan detaljrikedomen. Det går att studera Pathfinder-omslagen och hitta nya grejer som man inte såg vid en första anblick. D&D Nexts omslag är man liksom färdig med efter att ha sett dem snabbt en gång. En snubbe som slåss mot en drake. Jaha.
Rymdhamster said:Jag är rätt säker på att det inte är samma bild. Dock liknande. Det är möjligt att den är beskuren på ett sätt som lurar mig dock.
Ond bråd död said:https://www.wizards.com/dnd/Article.aspx?x=dnd/4dnd/behold VAr tvungen att googla. Så nope.
Mer något i den här stilen:Björn Wärmedal;n21444 said:När folk säger att bilderna är oinspirerade eller inte så rollspeliga, vad betyder det? Jag har ingen åsikt om de här förutom att de är ungefär exakt vad jag väntat mig. Vad för omslag skulle ni ha velat se på nya DnD?
chrull said:Jag tyckte nog de här bilderna var precis lika illa.
Nils of Light said:Särskilt den sista är riktigt snygg.
Eksem said:Jag håller med chrull här, den översta bilden är ju exakt som de nya omslagen. Eller den sista gillade jag iofs.
Magnus Seter said:Tack tack!
DeBracy said:High fiva de andra spelarna och sammanfatta spelkvällen med ”Awesome!” låter precis som när jag spelar indiespel.
JohanKarlsson said:Haha, awesome! (high five)
Jag sade inte att jag var trött på alla indiespel.
DeBracy said:Ahaaa. Vilken finess!
Acererak in disguise som en vanlig lich! Most cunning!Dante;n21386 said:(P.S. Om lichen är Acererak kan vi väl kalla honom för »demilich« fortsättningsvis …)
God45 said:Acererak är en douchebag med historia av sådana trick så det hade inte förvånat mig ett dugg
Nils of Light said:Startboxen släpps 15 juli, då lär den väl finnas att köpa lite överallt, tex i Science Fiction-bokhandeln.