Okej, att spela en doppleganger var alldeles för konstigt. Det skulle nog funkat i en mer gestaltningsintensiv grupp, men okej... Nu ska jag göra en ny roll!
En utav rollerna är en magiker som är förtjust i area of effect-spells, så jag tänkte spela en munk, så att jag inte behöver bry mig om hans jävla eldbollar. Ha-ha.
Eftersom de andra två rollerna är ute på planen på jakt efter något så tänkte jag att jag också skulle vara det. Jag vill spela utvisad från ett kollektivistiskt folk, på jakt efter ett sätt att rättfärdiga mig eller finna en plats ut bland planen. Munklivet är ett sätt att inte sakna hemmet alltför mycket. Han ska inte vara ond, men kunna umgås med de andra. (Som är onda. En är "Moo-ha-ha"-ond, en är drygond och en är bara knäppond)
En Azer Monk skulle sitta fint. De är kollektivistiska, de är stabbiga (Jag vill spela en rejäl och go gubbe nu, istället för en fjollig doppleganger), de har spell resistance och de brinner. SL tror att det skulle gå åt för många levels bara att välja den som ras (Vi spelar på level 12) och problemet med att den brinner är ju att vi reser på ett träskepp... Som munk kanske de kan kontrollera sin hetta, förstås.
Andra tips?
En utav rollerna är en magiker som är förtjust i area of effect-spells, så jag tänkte spela en munk, så att jag inte behöver bry mig om hans jävla eldbollar. Ha-ha.
Eftersom de andra två rollerna är ute på planen på jakt efter något så tänkte jag att jag också skulle vara det. Jag vill spela utvisad från ett kollektivistiskt folk, på jakt efter ett sätt att rättfärdiga mig eller finna en plats ut bland planen. Munklivet är ett sätt att inte sakna hemmet alltför mycket. Han ska inte vara ond, men kunna umgås med de andra. (Som är onda. En är "Moo-ha-ha"-ond, en är drygond och en är bara knäppond)
En Azer Monk skulle sitta fint. De är kollektivistiska, de är stabbiga (Jag vill spela en rejäl och go gubbe nu, istället för en fjollig doppleganger), de har spell resistance och de brinner. SL tror att det skulle gå åt för många levels bara att välja den som ras (Vi spelar på level 12) och problemet med att den brinner är ju att vi reser på ett träskepp... Som munk kanske de kan kontrollera sin hetta, förstås.
Andra tips?