Som ni ser i min optningstråd så blir det Underdark snart. Vi ska bearbeta spelledaren till att göra gladiatorspel av det. Jag ser genaste möjligheterna till gladiatordrama! Hat! Kärlek! Intrig! Karaktärsdrivet! Medslavar man ställer upp för, förälskar sig i, eller försöker förråda. Intriger och planer.
Jag skulle vilja kombinera med Primetime Adventures eller liknande karaktärsdrivar-mekanismer som finns i spelet (Och här inom paranteser förklarar jag kort vad de innebär)
Rollpersonerna har issues som de bygger på, de har nemesis och kontakter, spelarna får begära scener med SLPs de vill utveckla, (Plot, Character, Fight) kanske screen presence (Under varje möte har man ett värde, 0-2 som visar hur mycket det här mötet ska handla om ens rollperson, 2 är ens rollpersons spotlight episode...) som ger plus under skill challenges?
Hur låter detta? Skulle det funka? Hur passar man in det i D&D? Finns det bättre sätt att göra drama-såpa av spelet mellan fighterna?
Och hur övertygar jag de andra spelarna?
Jag skulle vilja kombinera med Primetime Adventures eller liknande karaktärsdrivar-mekanismer som finns i spelet (Och här inom paranteser förklarar jag kort vad de innebär)
Rollpersonerna har issues som de bygger på, de har nemesis och kontakter, spelarna får begära scener med SLPs de vill utveckla, (Plot, Character, Fight) kanske screen presence (Under varje möte har man ett värde, 0-2 som visar hur mycket det här mötet ska handla om ens rollperson, 2 är ens rollpersons spotlight episode...) som ger plus under skill challenges?
Hur låter detta? Skulle det funka? Hur passar man in det i D&D? Finns det bättre sätt att göra drama-såpa av spelet mellan fighterna?
Och hur övertygar jag de andra spelarna?