Nekromanti [D&D] Roliga monster med låg CR

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,663
Location
En mälarö
Glöm inte bara att sådana "välplanerade" encounters ger mer XP än en "vanlig" (vanligtvis gånger 1.5 eller nått sånt).

/Anders
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,663
Location
En mälarö
Re: Troglodyte

Elakt! Man skulle även kunna kombinera det hela med något som gör att spelarna helst inte vill sluta försöka få upp dörren trots att de blir angripna. Man kan tänka sig nån slags gasfälla eller att vattnet sakta stiger. På så vis får man spelarna att inte bara slåss med troggarna, utan i första hand skydda roguen som dyrkar låset. Troggarna är tillräckligt sluga för att fatta att om de bara hindrar dörren från att öppnas samtidigt som de håller sig undan så löser det sig så
småningom.

/Anders
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,572
Location
Slätta
Nu skall jag vingla ut på riktigt tunn is här då jag inte spelat D&D sedan det hette Advanced...

Här finns ett verktyg (excel) för D&D Miniatures som innehåller de flesta gubbar som släppts till Skirmish-spelet. Den innehåller en flik med RPG stats.

Lite filtrering på CR1 ger ett antal ganska kul gubbar med lite speciella features.

Dekanter goblin - Har fast healing.
Emerald claw soldier - Har en ranged attack
Duergar warrior - Har både Enlarge person och Invisibility
Blue - Psionics!
Lemure - DR...
Koblod trapmaker - Överskande nog så kan den göra fällor... :gremgrin:

Reservation för att jag inte har en aning om settings, versioner eller generellt vad jag pratar om. :gremgrin:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Muren

elakt. :gremlaugh: ...I like!

Annars så bör ju små, klena monster utnyttja just att de är små... i artikeln om illvättar i Saga jag skrev till Fenix ger jag exempel på det... Givetvis bor inte kobolds i en grotta med breda tunnlar där människor kan gå upprätta, utan det är trångt och jävligt mörkt.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: I will fart in your general direction.

Om det är en naturlig grotta så kan ju kobolderna så klart modda den för maximalt skydd... kul design som sagt...
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Trappan

är fortfarande gratis... gratisversionen fanns på den sidan du länkade till!
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Givvem a boner...

Det bara går inte att tävla med herr Nils, men ändå...

Vi tänker oss en dungeon skapad av en Elak Nekromantiker standardtyp 1A. Han är död (?) sedan länge, men nu har en grupp med whatever hittat hans gamla bas och tagit över den.

Nekromantikern var inte så biffig så han använde mest enkla skellett som tjänare. De som nu bor där (låt oss säga några banditer av valfri ras) har kommit över en bunt amuletter som nekromantikern delade ut till sina lärlingar. Hans vandöda tjänare har stående order att vidtaga Åtgärder mot alla som inte bär en sådan amulett.

(Ja, det betyder att rollpersonerna kan lista ut att om de snor en kan de komma run nedanstående fällor. Se till att banditerna har något annat gemensamt också. Krigsmålning eller fula byxor eller så. Samt se nedan...)

Så, här är några banalare benrangelsidéer:

Här och var är skellett inmurade i väggarna, med armar och/eller huvuden som sticker ut. De är fackelhållare, rockhängare, etc. En del är animerade. De kan t.ex. utlösa eller inaktivera fällor eller alarm, eller man kan skydda ett par av dem med rustning i en trång gång och beväpna dem med spjut - de kan inte röra sig, men det finns inte så mycket att träffa heller, och om andra armar samtidigt försöker grabba tag i rollpersonernas fötter... En del av dem är inte animerade. En del av dem är animerade men gör helt menlösa saker (tänder ens cigarr om man lutar sig mot den). Således, efter att ha råkat ut för en av dessa kan rollpersonerna bli paranoida och slå sönder möblemanget till höger och vänster. Detta tar tid, för oväsen och kan förstöra grejer som de kom hit för att plundra. Å andra sidan kan man manövrera runt dem... eller kanske inte, det beror på hur de är utplacerade.

(En fallucka för att fånga - inte döda, man vill ju veta vad farao de gör här - folk som kliver på en plats ingen vettig jävel går på annat än om man absolut vill röra sig utom räckhåll för rangelgubbarna är en idé. Den som inte drattat ned kan ju hjälpa drattarna upp, men då måste han/hon ju stå så till att de utsätter sig för bensmisk.)

En del av möblerna är tillverkade av benrangel, varav en del animerade. De var främst avsedda att lyda order ("kom hit med mina manschettknappar!") men har också attackorder "inprogrammerade". En säng kan t.ex. fått veta att den ska bullruscha folk, skopa upp dem i sig själv (Reflex save, typ) och rusa fram till fönstret som leder ned i vallgraven; då tar de två skeletten som öppnar fönstren på kommando och gör det, varpå sängskeletten kastar ut inkräktaren genom fönstret (kan slå för att greppa tag i något; på ett halvtaskigt slag får man bara tag i sängkläderna, och hänger plötsligt på ett lakan i fönstret.

En skattkista har order att om någon försöker öppna den utan order ska den springa därifrån och iväg till väktarnas rum. En bokhylla har order om att... ställa alla böcker som ställs in i den i ordning! (Så dess skalle som rör sig och gripande händer är ofarliga.)

Ett trädgårdsatrium med skelett som håller i krukor och lådor och som vinrankor klättrar på och dylikt. Ett par av krukhållarna kan dänga till folk med dem om det dyker upp inkräktare, andra vänder sig bara efter solen alt. skyddar plantorna mot regn. Om man försöker klättra på rankorna börjar den odöda skelettspaljén ruska på sig, typ, och skaka av en. Annars är detta ett bra sätt att ta en genväg. En del av växterna här kan vara värda pengar; jag kommer inte ihåg nån kul köttätande växt man kan slänga in här som är tillräckligt låg level, tyvärr.

De intressantaste väktarna i trädgården är dock en serie bikupor - bina har byggt bo i bröstkorgen på hukande skelett, som reser sig och grabbar tag i diverse trädgårdredskap om inkräktare visar sig. Skeletten är immuna mot bina men alla som slåss mot den blir omgivna av en ilsken bisvärm.

Nå, säg att efter mycket besvär (inklusive några vanliga väktarskelett) så kanske rollpersonerna kommer på att man ska ha amuletten eller vad det nu är så slipper man inte bara attacker, man kan utnyttja de praktiska detaljerna i fästet (dörrar utan lås som helt enkelt svänger upp när man kommer dit, etc.)

Grejen är bara att i hans sanctum santotum, där är det tvärt om - där är väktarna (lite uppbiffade skelett, eller zombier, eller kanske en wight eller så) beordrade att anfalla alla som har amuletten - han ville ju inte att lärlingarna skulle gå dit och snoka utan honom. Det är där den magiska McGuffinen finns som rollpersonerna helst vill ha tag i...

Slutligen en grej som bara funkar på mer erfarna men inte allt för erfarna spelare, och är extremt cheesy, men jag har blivit lurad av den själv, så vafan...

Det finns ett falskt (?) "tronrum" som har en lönngång som man kan smita ut genom. Inne i rummet finns en utsirad stol (från IKEA!) på vilken det sitter ett skelett med krona (förgylld papp!) och manter som håller i en stav som det lyser om (continual flame-variant), typ. När inkräktare dyker upp, reser han sig och säger (magic mouth) något dramatiskt ("Dräp dem, men skona deras kroppar till mitt laboratorium!" typ) varpå diverse monster hoppar fram. Det enklaste är skelett inlindade i mögliga bandage (ser ut som mumier; och om rollpersonerna genomskådar bluffen och tror sig vara säkra kan ju det finnas äckliga sporer eller sjukdomar där i alla fall; det är dock i stort sett bara roligt om det leder till hunt for a cure...) men jag kan också tänka mig en zombie i grimy rustning med lysande (fejk!) ögon (wight!), en genomskinlig illusion som närmar sig hotande (spectre!) och en kille i slängkappa med röda ögon och långa framtänder som... gör nåt vampyriskt (utklädd ghoul).

Har du en cleric blir det är roligt i max 1 runda. :gremsmirk:

Nåja; mer "på kul" än någon enorm utmaning, men i alla fall...

Erik
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,990
Location
Stockholm
Lååång lista ...

Listan ser ut som fan, och det kanske är svårt att haja vilka böcker som menas med de olika förkortningarna – men vi som har många böcker lider definitivt inte brist på låg-CR-monster.

<pre>Monster Source Page Type CR
Fetid Fungus MM5 56 Plant, Medium 1
Jaebrin MM5 92 Fey, Medium 1
Lashemoi MM5 186 Monstrous Humanoid, Medium 1
Snake Head SSL 152 Construct, Tiny 1
Ratatosk EDP 210 Monstrous Humanoid, Medium (Extraplanar) 1
Clockroach MM4 28 Construct, Small 1
Howler Wasp MM4 74 Aberration, Small 1
Orc Battle Priest MM4 115 Humanoid, Medium 1
Varag MM4 168 Humanoid, Medium (Goblinoid) 1
Whitespawn Hordeling MM4 156 Monstrous Humanoid (Cold, Dragonblood) 1
Windrazor MM4 176 Outsider, Small (Extraplanar) 1
Yuan-ti Wretchling SX 86 Aberration, Medium 1
Mane FC1 45 Outsider, Small (Chaotic, Evil, Extraplanar, Tanar'ri) 1
Larval Flayer CP 133 Aberration, Tiny (Psionic) 1
Karsite TM 84 Humanoid, Medium (Human) 1
Spider, Giant Whip LE 161 Vermin, Medium 1
Equine, Amphail Gray CV 154 Animal, Large 1
Equine, Calimite CV 154 Animal, Large 1
Equine, Chionthar CV 154 Animal, Large 1
Equine, Dambraii CV 155 Animal, Large 1
Equine, Kromlor CV 155 Animal, Large 1
Equine, Lhesperan CV 155 Animal, Large 1
Equine, Meth CV 155 Animal, Large 1
Equine, Nars CV 156 Animal, Large 1
Equine, Raurin CV 156 Animal, Large 1
Equine, Semphari CV 156 Animal, Large 1
Equine, Shaaran Zebra CV 156 Animal, Large 1
Equine, Shad'iar CV 156 Animal, Large 1
Equine, Sosser CV 156 Animal, Large 1
Equine, Steppe CV 157 Animal, Large 1
Homunculus, Packmate MoE 152 Construct, Small 1
Persistent Harrier, Homunculus MoE 153 Construct, Small 1
Lion, Sea Sto 167 Animal, Large 1
Snapping Turtle Sto 168 Animal, Small 1
Swarm, Leech Sto 162 Vermin, Leech (Aquatic, Swarm) 1
Watchspider CSW 140 Magical Beast, Medium 1
Camel, Dromedary Sa 192 Animal, Large 1
Camel, Two-Humped Sa 193 Animal, Large 1
Jackal Sa 194 Animal, Small 1
Porcupine Cactus Sa 179 Plant, Small 1
Serval (Savannah Wildcat) Sa 194 Animal, Small 1
Termite, Queen Sa 198 Vermin, Large 1
Brixashulty RW 186 Animal, Medium 1
Elven Hound RW 189 Magical Beast, Medium 1
Dragon, Spiretop Sh 185 Dragon, Tiny 1
Beguiler ShS 60 Magical Beast, Small 1
Raiment LM 117 Undead, Small 1
Thri-Kreen ShS 72 Monstrous Humanoid, Medium 1
Dinosaur, Swindlespitter MM3 41 Animal, Small 1
Domovoi Fr 121 Fey, Small (Fire) 1
Dwarf, Glacier Fr 122 Humanoid, Medium (Dwarf) 1
Kenku Sneak MM3 87 Humanoid, Medium (Kenku) 1
Lizardfolk, Poison Dusk MM3 96 Humanoid, Small (Reptilian) 1
Mindshredder Larva MM3 102 Aberration, Small 1
Petal MM3 120 Fey, Tiny 1
Rusalka Fr 150 Fey, Medium (Aquatic) 1
Mlarraun SK 70 Magical Beast, Medium 1
Ur'epona PlH 130 Magical Beast, Large (Extraplanar) 1
Dolgrim ECS 282 Aberration, Small 1
Homunculus, Iron Defender ECS 287 Construct, Small 1
Horse, Valenar Riding ECS 289 Animal, Large 1
Bogun CD 152 Construct, Tiny 1
Blue XPH 189 Humanoid, Small (Goblinoid, Psionic) 1
Dwarf, Duergar Psionic XPH 195 Humanoid, Medium (Dwarf, Psionic) 1
Githyanki, Psionic XPH 198 Humanoid, Medium (Extraplanar, Psionic) 1
Githzerai, Psionic XPH 199 Humanoid, Medium (Extraplanar, Psionic) 1
Half-Giant XPH 200 Giant, Medium (Psionic) 1
Puppeteer XPH 209 Magical Beast, Fine (Psionic) 1
Thri-Kreen XPH 213 Monstrous Humanoid, Medium (Psionic) 1
Animated Object, Small MM 13 Construct, Small 1
Ant, Giant Worker MM 284 Vermin, Medium 1
Bee, Giant MM 284 Vermin, Medium 1
Camel MM 270 Animal, Large 1
Darkmantle MM 38 Magical Beast, Small 1
Dog, Riding MM 272 Animal, Medium 1
Dwarf, Duergar MM 92 Humanoid, Medium (Dwarf) 1
Ghoul MM 118 Undead, Medium 1
Githyanki MM 127 Humanoid, Medium (Extraplanar) 1
Githzerai MM 129 Humanoid, Medium (Extraplanar) 1
Gnoll MM 130 Humanoid, Medium (Gnoll) 1
Grig MM 235 Fey, Tiny 1
Grimlock MM 140 Monstrous Humanoid, Medium 1
Homunculus MM 154 Construct, Tiny 1
Horse, Heavy MM 273 Animal, Large 1
Horse, Light MM 273 Animal, Large 1
Hyena MM 274 Animal, Medium 1
Krenshar MM 163 Magical Beast, Medium 1
Lemure (Devil) MM 57 Outsider, Medium (Evil, Extraplanar, Lawful) 1
Lizardfolk MM 169 Humanoid, Medium (Repitilian) 1
Manta Ray MM 275 Animal, Large (Aquatic) 1
Mule MM 276 Animal, Large 1
Nixie MM 235 Fey, Small (Aquatic) 1
Octopus MM 276 Animal, Small (Aquatic) 1
Pseudodragon MM 210 Dragon, Tiny 1
Shark, Medium MM 279 Animal, Medium (Aquatic) 1
Shrieker MM 113 Plant, Medium 1
Skeleton, Wolf MM 226 Undead, Medium 1
Squid MM 281 Animal, Medium (Aquatic) 1
Swarm, Spider MM 239 Vermin, Diminutive (Swarm) 1
Troglodyte MM 246 Humanoid, Medium (Repitilian) 1
Warhorse, Light MM 274 Animal, Large 1
Wolf MM 283 Animal, Medium 1
Zombie, Troglodyte MM 266 Undead, Medium 1
Tirbana Eyewing MM5 172 Magical Beast, Tiny 1/2
Kalabon FC2 120 Outsider, Small (Evil, Extraplanar, Lawful) 1/2
Clockwork Mender MM4 30 Construct, Tiny (Extraplanar, Lawful) 1/2
Skiurid MM4 126 Magical Beast, Tiny 1/2
Equine, Hammer Pony CV 155 Animal, Medium 1/2
Equine, Whiteshield CV 157 Animal, Medium 1/2
Arbalester, Homunculus MoE 152 Construct, Tiny 1/2
Aventi Sto 138 Humanoid, Medium (Human, Aquatic) 1/2
Barracuda Sto 166 Animal, Medium (Aquatic) 1/2
Darfellan Sto 143 Humanoid, Medium (Darfellan) 1/2
Eel Sto 166 Animal, Medium (Aquatic) 1/2
Elf, Aquatic Sto 148 Humanoid, Medium (Elf, Aquatic) 1/2
Hadozee Sto 151 Humanoid, Medium (Hadozee) 1/2
Asherati Sa 139 Humanoid, Medium 1/2
Bhuka Sa 141 Humanoid, Medium 1/2
Chordevoc RW 188 Animal, Tiny 1/2
Carcass Eater LM 91 Animal, Small 1/2
Goblin, Snow Fr 136 Humanoid, Small (Goblinoid) 1/2
Kenku MM3 86 Humanoid, Medium (Kenku) 1/2
Neanderthal Fr 145 Humanoid, Medium (Human) 1/2
Shifter MM3 150 Humanoid, Medium (Shapechanger) 1/2
Warforged MM3 190 Construct, Medium (Living Construct) 1/2
Warforged Scout MM3 193 Construct, Small (Living Construct) 1/2
Snake, Reed SK 84 Animal, Tiny 1/2
Dinosaur, Fastieth ECS 280 Animal, Medium 1/2
Homunculus, Dedicated Wright ECS 285 Construct, Tiny 1/2
Homunculus, Furtive Flicher ECS 286 Construct, Tiny 1/2
Brain Mole XPH 190 Magical Beast, Tiny (Psionic) 1/2
Dromite XPH 194 Monstrous Humanoid, Small (Psionic) 1/2
Elan XPH 196 Aberration, Medium (Psionic) 1/2
Maenad XPH 203 Humanoid, Medium (Maenad, Psionic) 1/2
Xeph XPH 217 Humanoid, Medium (Psionic, Xeph) 1/2
Hoard Scarab Dr 167 Vermin, Fine 1/2
Catfolk MH 56 Humanoid, Medium (Catfolk) 1/2
Maggot, Giant Und 88 Vermin, Small 1/2
Minotaur of Krynn DCS 226 Humanoid, Medium (Minotaur) 1/2
Tarmak DCS 232 Humanoid, Medium (Human) 1/2
Animated Object, Tiny MM 13 Construct, Tiny 1/2
Baboon MM 268 Animal, Medium 1/2
Badger MM 268 Animal, Small 1/2
Eagle MM 272 Animal, Small 1/2
Formian Worker MM 109 Outsider, Small (Lawful, Extraplanar) 1/2
Halfling, Deep MM 150 Humanoid, Small (Halfling) 1/2
Hobgoblin MM 153 Humanoid, Medium (Goblinoid) 1/2
Locathah MM 169 Humanoid, Medium (Aquatic) 1/2
Merfolk MM 185 Humanoid, Medium (Aquatic) 1/2
Orc MM 203 Humanoid, Medium (Orc) 1/2
Planetouched, Aasimar MM 209 Outsider, Medium (Native) 1/2
Planetouched, Tiefling MM 209 Outsider, Medium (Native) 1/2
Pony, War MM 277 Animal, Medium 1/2
Porpoise MM 278 Animal, Medium (Aquatic) 1/2
Stirge MM 236 Magical Beast, Tiny 1/2
Zombie, Human Commoner MM 266 Undead, Medium 1/2
Zombie, Kobold MM 266 Undead, Small 1/2
Huitzil DM 114 Animal, Tiny (Dragonblood) 1/3
Equine, Uglib CV 157 Animal, Medium 1/3
Leech, Giant Sto 154 Vermin, Small (Aquatic) 1/3
Seal Sto 167 Animal, Medium 1/3
Stingray Sto 168 Animal, Small (Aquatic) 1/3
Termite, Worker Sa 197 Vermin, Small 1/3
Vulture Sa 195 Animal, Small 1/3
Tasloi ShS 71 Humanoid, Small 1/3
Caribou Fr 164 Animal, Medium 1/3
Otter, Sea Fr 165 Animal, Medium 1/3
Seal Fr 166 Animal, Medium 1/3
Homunculus, Expeditious Messenger ECS 285 Construct, Diminutive 1/3
Beetle, Giant Fire MM 285 Vermin, Small 1/3
Dog MM 271 Animal, Small 1/3
Goblin MM 133 Humanoid, Small (Goblinoid) 1/3
Hawk MM 273 Animal, Tiny 1/3
Rat, Dire MM 64 Animal, Small 1/3
Skeleton, Human Warrior MM 226 Undead, Medium 1/3
Tressym LE 191 Magical Beast, Tiny 1/4
Equine, Dales Pony CV 154 Animal, Medium 1/4
Equine, Island Pony CV 155 Animal, Medium 1/4
Albatross Sto 165 Animal, Small 1/4
Otter Sto 167 Animal, Tiny 1/4
Lizard, Horned Sa 194 Animal, Tiny 1/4
Jumping Caltrop CAd 133 Construct, Tiny 1/4
Fox, Arctic Fr 165 Animal, Small 1/4
Elysian Thrush PlH 118 Magical Beast, Tiny (Extraplanar, Good) 1/4
Muckdweller SK 71 Monstrous Humanoid, Tiny 1/4
Cat MM 270 Animal, Tiny 1/4
Kobold MM 161 Humanoid, Small (Reptilian) 1/4
Owl MM 277 Animal, Tiny 1/4
Pony MM 277 Animal, Medium 1/4
Weasel MM 282 Animal, Tiny 1/4
Penguin Fr 166 Animal, Tiny 1/6
Donkey MM 272 Animal, Medium 1/6
Lizard MM 274 Animal, Tiny 1/6
Monkey MM 276 Animal, Tiny 1/6
Raven MM 278 Animal, Tiny 1/6
Rat MM 278 Animal, Tiny 1/8
Bat MM 268 Animal, Diminutive 1/10
Toad MM 282 Animal, Diminutive 1/10</pre>



Äh, jag slänger med listan på källförkortningar också:

<pre>Acronym Full name
An Anauroch: The Empire of Shade
BE Book of Exalted Deeds
CAd Complete Adventurer
CAr Complete Arcane
CC Complete Champion
CD Complete Divine
Ci Cityscape
CM Complete Mage
CP Complete Psionic
CR Champions of Ruin
CS Complete Scoundrel
CSW City of Splendors: Waterdeep
CV Champions of Valor
CW Complete Warrior
DCS Dragonlance Campaign Setting
DE Dragons of Eberron
DM Dragon Magic
DMG Dungeon Master's Guide v.3.5
DMG2 Dungeon Master's Guide II
Dr Draconomicon
Dra Dragonmarked
DrF Dragons of Faerûn
DrU Drow of the Underdark
Du Dungeonscape
ECS Eberron Campaign Setting
EDP Expedition to the Demonweb Pits
EE Examplars of Evil
EH Explorer's Handbook
ELQ Eyes of the Lich Queen
ERG Expedition to the Ruins of Greyhawk
EU Expedition to Undermountain
FC1 Fiendish Codex I: Hordes of the Abyss
FC2 Fiendish Codex II: Tyrants of the Nine Hells
FE Faiths of Eberron
FLDG Fantastic Locations: Dragondown Grotto
FLFD Fantastic Locations: Fane of the Drow
FLFR Fantastic Locations: Fields of Ruin
FLHP Fantastic Locations: Hellspike Prison
FN Five Nations
Fr Frostburn
FW Forge of War, The
GC Grasp of the Emerald Claw
HB Heroes of Battle
HH Heroes of Horror
LE Lost Empires of Faerûn
LM Libris Mortis: The Book of Undead
LoM Lords of Madness: The Book of Aberrations
MH Miniatures Handbook
MIC Magic Item Compendium
MM Monster Manual v.3.5
MM3 Monster Manual III
MM4 Monster Manual IV
MM5 Monster Manual V
MoE Magic of Eberron
MoI Magic of Incarnum
Mys Mysteries of the Moonsea
PE Player's Guide to Eberron
PF Power of Faerûn
PG Player's Guide to Faerûn
PH Player's Handbook v.3.5
PH2 Player's Handbook II
PlH Planar Handbook
Rav Expedition to Castle Ravenloft
RD Races of Destiny
RDr Races of the Dragon
RE Races of Eberron
RH Red Hand of Doom
RS Races of Stone
RW Races of the Wild
Sa Sandstorm
SG Sons of Gruumsh
Sh Sharn: City of Towers
ShG Shattered Gates of Slaughtergard, The
ShS Shining South
SK Serpent Kingdoms
SL Shadows of the Last War
SoS Secrets of Sarlona
SpC Spell Compendium
SSL Shadowdale: The Scouring of the Land
Sto Stormwrack
SX Secrets of Xen'drik
TM Tome of Magic: Pact, Shadow, and Truename Magic
ToB Tome of Battle: The Book of Nine Swords
UA Unearthed Arcana
Und Underdark
WB Whispers of the Vampire's Blade
VGD Voyage of the Golden Dragon
WL Weapons of Legacy
XPH Expanded Psionics Handbook</pre>
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
Re: Trappan

Jag kanske skall lära mig att läsa.
Nää! Du är ju en stor kille som kan slåss. Det vore fusk om du vore läskunnig också, då står det inte på förrän du äger Luxemburg eller någon sådan skit.



/Feliath — Sådana fasoner vill vi inte ha i Sverige
 
Top