Det här är allmänna spelforumet, det är inte ens tveksamt fall. Det hör hemma här.Till alla som har tagit ett djupt andetag för att tjuta "FLYTTA! FEL FORUM!":
Ja, jag vet att det är ett datorspel, liksom Temple of elemental evil, men iom att de faktiskt bygger på D&D så mycket som det bara går (både spelvärld och regler) så tycker jag att den här tråden kan ursäktas.
Tunnare story än BG, mindre sidoplots än BG, 3D-grafiken är tråkigare än de ritade bakgrunderna i BG, man kan spela genom hela spelet genom att svara "1" i alla dialoger, för mycket Diablo, jag vill styra ett party, massivt buggat (min dator flippade varenda gång lava fanns på skärmen, prova att klara spelet då), gillade inte realtidsköret, gick inte att skydda sig mot buggarna genom att spara i multiplayer (vilket var enda sättet jag spelade det). Bortsett från det så saknade det känslan som fanns i BG och BG2.Vad var det för fel på NWN?
Gäh... vad tänkte jag med?Det här är allmänna spelforumet, det är inte ens tveksamt fall. Det hör hemma här.
Vet inte om det är officiellt släppt, men det har funnits ute på internet ett par veckor, så det kommer nog snart i butikerna.Är det redan släppt
Ingen aning, är det turordningsbaserat ska det väl vara lugnt.Jag antar att man inte ska räkna med att det går att spela på en gammal 700 mhz:are med 128 i ram?
Som jag sa nyss i ett annat inlägg: Du är en vis man.Jag känner hur suget efter en ny dator blir allt starkare.
Det var inte det jag hängde upp mig på. Jag vill ha ett party och jag vill inte ha realtid. Dessutom var det för buggat för mig, jag kunde inte klara det, varje gång jag kom in i ett rum med lava så tvärhängde det sig.Det bygger ju på D20systemet, hade du väntat dig något annat?
Hade du fortsatt längre så kunde du monsterbashat i skog, grottor och fästningar också! Rollspelet inskränker sig till dialoger, där det påstås att man kan klara hela spelet bara genom att konsekvent svara första alternativet.egna tankar om NWN? Tja, jag tröttnade när min modiga ljusets paladin hade nått level 5 och det fortfarande bara hade varit monsterbashing fast i fyra olika stadsdelar.
Du hörde fel. Det blir värre.Själv hade jag faktiskt hört att det skulle bli bättre när man kom ut ur Neverwinter.
Peronligen älskade jag BG1 men hatade tvåan...fast sen är jag ju en stor förespråkare för låg-level spel. Ad&d blir så rörigt (och fruktansvärt obalanserat) vid högre nivåer.Å andra sidan gillade jag även BG och ska nu ge mig in i BG2.
Och framför allt slumpartat. Allt hänger på vem som först får iväg sin jättespell, sedan är det oftast bara att avsluta.Ad&d blir så rörigt (och fruktansvärt obalanserat) vid högre nivåer.