Nekromanti D&D Wish spell... Gone wrong?

anth

Vetefan
.113;n137158 said:
Så, nu är det bara klura ut vart jag är, hur jag tar mig därifrån, och vad nästa önskan ska bli ;)
Du är vid slutet av universum.
När solen går ner slutar världen att existera och du blir därmed den sista varelsen i världen. :)

.113

Swashbuckler
" Narek ser en stenlagd stig som tycks leda upp på en höjd ett stycke bort. Han suckar tungt och börjar gå upp för höjden, med lite bättre överblick kanske det går bättre klura ut vart han är.. Sen börjar han vissla på en munter melodi medan han går.

Efter viss möda kommer Narek upp på höjden. Då upptäcker han att stället han befinner sig på är en enorm kyrkogård som sträcker sig ända till alla horisonter!

En slingrande väg verkar leda i en riktning, mellan gravfält och hela städer av kryptor, mot en monumental byggnad av något slag, långt bort i fjärran."

Ser bra ut det här...

Landrim

Warrior
Önska att allt bara var en dröm, och att du vaknar i din säng, allt är frid och fröjd och inget av allt det där någonsin hänt?

.113

Swashbuckler
Fast ingen har ju haft möjlighet att utforska stället förut. Jag är ju bard trots allt, det är nästan min skyldighet att kolla in stället ;) plus att det blir roligare så! Å en bra historia

.113

Swashbuckler
Så, lite uppdatering här, jag möter iaf på en dödsängel där som frågar om jag verkligen vill att önskningen ska uppfyllas.. Om jag väljer "rätt" kommer jag dessutom få tala med någon jag läst om tidigare som gjort något liknande, men ängeln berättar inte mer...

.113

Swashbuckler
Vad tror ni om "Jag önskar jag kunde gå mellan alla planen som jag ville" som sista önskan?

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
.113;n143569 said:
Vad tror ni om "Jag önskar jag kunde gå mellan alla planen som jag ville" som sista önskan?
Well, jag tror att du då har önskat att kunna gå _mellan_ planen men ingenstans specificerat att du även vill kunna gå inom varje plan också.

Har du ett pirates of the Carribeans 2-3? Du vet dealen Jones har? Det skulle vara om du har riktigt mycket tur.

.113

Swashbuckler
Ja, med tanke på att jag dessutom mest troligt gjorde mig odöd eller nåt så kanske jag bör spara min sista till att leva igen :p Vi får se. Har inte varit odöd förut. Kanske är nice ;)