Glomer
Veteran
D&D måste vara ett mycket bra rollspel eftersom det har gjorts en massa olika rollspel till datorn av dem... T.ex. Baldurs Gate, Midwinters night och liknande...
Eller har jag fel...?
Eller har jag fel...?
Utan att diskutera hurvida D&D är bra eller dåligt (vilket jag iofs tycker)
Hur ska du ha det?Personligen tycker jag att D&D är bra
Det finns en annan anledning till det också. D&D som är mycket baserat på tanken att banka monster och att bli bättre och öka level (jag vet, man kan spela det annorlunda) passar bra in i hur datorspel funkar.Så vad du ser är helt enkelt D&D:s marknadsdominans. (snip) det finns så mycket dataspel med D&D-loggan på.
Enkel satslogik. Satsen 'A eller B' är sann om A är sant eller om B är sant eller om både A och B är sanna. Det enda problem jag ser är att 'D&D är bra eller dåligt' kan tolkas som en tautologi ('D&D är bra eller D&D är inte bra'; 'A v -A').Utan att diskutera hurvida D&D är bra eller dåligt (vilket jag iofs tycker)
Personligen tycker jag att D&D är bra
Hur ska du ha det?
Inte så ovanligt. Jag gillar den också. Min favoriter är dock Burroghs läsning av 'What keeps mankind alive' och Nina Simones version av 'Pirate Jenny'. Fast det är klart, 'Surabaya Johnny' med Thåström är också en höjdare.Så Bobby gillar tolvskillingsoperan...? Ganska ovanligt bland forumbesökarna antar jag.
Då får jag väl allmänbilda dig lite. Fjäril heter olika lätta, graciösa ord på olika språk: fjäril, butterfly, papillion, blommeful (någon som stavar bättre danska än jag som kan korrigera?) och så vidare. Tyskan är också graciös och vacker, så där heter det SCHMÄTTERLING ! Exakt vad de tyska fjärilarna är bestyckade med vet jag inte, men det är nog grovkalibrigt och har hög eldhastighet, kanske för att de ska försvara sig mot smurfar, som på tyska heter Schlümfe. Nu tror jag att du vet allt man behöver för att klara sig i Tyskland, förutom "Ich möchte ein Bier, bitte.".Jo, men där har jag liksom ingen koll alls på vad som sägs och sjungs, då jag inte kan någon tyska alls utöver "leidungswasser" och "oberstürmbahnführer".