Nekromanti D&D...

Organ

Out of time, out of mind
Re: OT så in i helvete

Ett exempel på en helt motsatt språklig företeelse är franskan där allt låter snällt och fint. Ta bara en sån sak som det franska ordet för kulspruta "mitraillieuse" (fan vet hur det stavas, det uttalas i alla fall "mittrajös"). Det låter snarare som nått väldoftande med rosa blommor på än nått som man kan meja ner folk med. Och en sådan otäck företeelse som en kulsprutepistol heter följdaktligen "Mitraillette".

/Anders

Troberg

Sinister eater

Nej, den är inte så dum. Jocke gör en ganska bra "kanonsång" också. Har du förresten hört Pugh Rogefelts "Surabaya"?
Japp, har båda. Thåström har den rätta oborstade känslan i det han gör.

Men jag tror att vi fortsätter det här via privata meddelanden innan tråden låses och vi får smisk på bar rumpa.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Skarpsynt ...

»Men jag tror att vi fortsätter det här via privata meddelanden innan tråden låses och vi får smisk på bar rumpa.«

Bingo!

Troberg

Sinister eater
Re: Skarpsynt ...

»Men jag tror att vi fortsätter det här via privata meddelanden innan tråden låses och vi får smisk på bar rumpa.«

Bingo!
Attans, visste inte att du hade sådan böjelser... :gremshocked: :gremshocked: :gremshocked:

Organ

Out of time, out of mind

>Men jag tror att vi fortsätter det här via privata meddelanden innan tråden låses och vi får smisk på bar rumpa.

Varför då? Smisk på rumpan är annars sånt som jag vanligtvis behöver betala för att få :gremgrin:

Skämt åsido, nog sagt nu om Thåström, Weill och Brecht. Det är ett intressant ämne men rollspelsrelateringen är som du påpekade tämligen minimal.

/Anders