Jag har faktiskt ingen aning.
Varifrån kommer din bild?
Nu har jag inte spelat DnD5:e på åratal men när jag spelade så minns jag tex att jargongen gick ok jag är tank , Lisa kan du va ranged dps (damage per second ) ? Lisa-- ok jag e ranger då . Kalle vill du va caster ? Och Anna du e healer .
Ok när vi når dungeonbossen så Kalle glöm inte att casta dina Warlock dots (damage over time)
Osv osv osv .
Detta är alla ord som används i MMORPG's
Folk tenderade att se spelet som ett dataspel det märktes också i folks inställning till karaktärsskapande att man skulle inte skapa rollspeliga karaktärer utan speliga karaktärer för att besegra spelet typ nä men var inte dwarf Warlock utan var tielfling Warlock med (insert name) pact och var halforch barbarian för då får du orc ferocity osv osv osv
Sedan vill jag minnas jag att God45 nån gång talade om något äventyr hen skapat där hela äventyret var en boss rush och vem talar om boss rushes i rollspel .Det var även nått äventyr där man skulle battla sig högre och högre upp i nått torn med saveslots och när man dog kom man tillbaka på en lägre nivå med mer kunskap om att besegra bossar .
Detta låter jäkligt dataspeligt i min ödmjuka uppfattning