Nekromanti D&DM: Att köpa på nätet

Organ

Out of time, out of mind
Det finns ett otal nätbutiker som säljer figurer både löst och i booster-pack. Men vilka är bra/billiga/pålitliga? Och hur är det med priserna på enskilda figurer? Skiljer de sig mycket åt eller är alla överens om att en figuren X kostar ungefär Y antal dollar?

/Anders

Ram

Skev
Dessa har jag haft kontakt med (typ) eller hört talas om:
IconUSA (www.iconusa.com): Verkar ha ett mycket bra lager och vara skapligt billiga. Däremot så svarar de inte på mail så jag valde att inte använda dem.
Battleworks (http://store.battleworks.net/dudrmi.html) har använts två gånger. En gång av Dimfrost och en av mig. Ordern från Dimfrost tog de över en vecka på sig att packa och mindre än en vecka att få hem. Min egen order tog det fanstygen över tre veckor att packa och det har gått över en vecka och jag har inte fått grejorna ännu. Därtill har de inte svarat på mina mail. De har skapliga priser och vettigt lager dock.
TheCardVault (www.thecardvault.com) har en kompis beställt ifrån. De har ok priser men ger en viss källarfirmekänsla enligt honom.
PopularCollections (www.popularcollections.com) har samma kompis en order liggande hos just nu. Kan återkomma med mer info.

Priserna skiljer en del från de olika leverantörerna så det kan vara värt att kolla runt lite.

Dimfrost

Special Circumstances
Det enda jag kan tillägga är att det ofta lönar sig att kolla Ebay också, om man inte är ute efter väldigt stora mängder figurer (det är sällan säljarna på Ebay har lika kompletta sortiment som affärerna, men det händer, speciellt på de affärer som säljer genom Ebay).

/Dimfrost

Dimfrost

Special Circumstances
Å andra sidan är dollarn rätt mycket billigare än pundet, så jag tror att det är billigare för oss att beställa från USA.

/Dimfrost

Selly

Level 5 Laser Lotus
”Å andra sidan är dollarn rätt mycket billigare än pundet, så jag tror att det är billigare för oss att beställa från USA.”

Har du tagit med den 25-procentiga momsen i beräkningarna då? Den slipper man ju om man beställer från England. Man slipper väl tullavgift också, vill jag minnas. (Vad den nu ligger på… Jag har för mig att jag pröjsade en 50-lapp i tullavgift nån gång för länge sedan, men andra säger att den snarare ligger kring en hundring. Nåja.)

Dimfrost

Special Circumstances
Nej, jag har aldrig råkat ut för vare sig moms eller tull så jag räknar kallt med att slippa det. Lite tur får man väl ha. :gremsmile:

/Dimfrost

Ram

Skev
Statusuppdatering (typ): Nu, efter över två månader kom mitt paket från BattleWorks. naturligtvis fick jag till skillnad från Dimfrost betala både tull och moms. :gremcrazy: Leveransen hade blivit försenad då de inte hade starters hemma. Det hela suger såklart, men jag tror faktiskt inte att de är så kassa egentligen.

Men min låsning till CG (och relativa flyt i boosteröppnande) håller i sig. Mina två DK-boosters gav mig en Greenfang druid och en Griffon. Gripen är ingen höjdare, men druiden rockar! Av 7 boosters/starters har 6 av mina rares varit CG!

Däremot undrar jag vem i HEL__TE som bestämde att Spellstitched Hobgoblin Zombie skulle vara common... Jag blir bara sur varje gång jag öppnar en.

alepulp

Veteran
jo, Dollarn e billigare, men figurerna e billigare i England i o m att marknaden e mindre. Jag har också köpt ifrån USA (och bor i England) och har bestämt mig för att köpa lokalt fr.o.m 2 månader sen när de tog betalt £105 för ett privat köp på $670.

Svenska tullen e inte den enda blodsugaren in Europa.

Ram

Skev
Hm, de sidor som jag kollat är defenitivt inte billigare är de amerikanska. Vare sig 13thfloor eller TcardsUk ligger i nåvå med de amerikanska säljarna. Fast iofs, det beror lite på om 13th free delivery gäller även utomlands... :gremgrin:

Selly

Level 5 Laser Lotus
Yes, men från USA är det 25%. [ANT]

Åtminstone var det så på min tid, heh… :gremcrazy:
<font size="1">Dags att dra sig mot bingen…</font size>