Ymir
Liten kantbaron
Vet ni vad...jag skulle nästan vilja föreslå att D&D inte definieras av -något- av de där elementen.
Ta Final Fantasy-spelen; hur mekaniken i dem har funkat genom åren har varierat ganska kraftigt. Visst kan man argumentera för att det finns gemensamma nämnare där likfullt, men jag skulle ändå hävda att FF -primärt- definieras av de återkommande element som går igen i spelen; summons, Cid, Bahamut, etc.
På samma sätt...ärligt talat...är det inte Mindflayers, Beholders, Drow och Tarrasquen som definierar D&D? Där har vi liksom de element som alltid är unika för spelet.
Ta Final Fantasy-spelen; hur mekaniken i dem har funkat genom åren har varierat ganska kraftigt. Visst kan man argumentera för att det finns gemensamma nämnare där likfullt, men jag skulle ändå hävda att FF -primärt- definieras av de återkommande element som går igen i spelen; summons, Cid, Bahamut, etc.
På samma sätt...ärligt talat...är det inte Mindflayers, Beholders, Drow och Tarrasquen som definierar D&D? Där har vi liksom de element som alltid är unika för spelet.