Nekromanti d20 Sex

Storuggla

Champion
Re: Mmm, gnome on gnome action...

"Jag har väl ingen d20-bok, heller! Det är ju som att be Reagan slå upp Maos lilla röda."

Studera fienden. Tjyvbläddra i den på SF Bokhandeln om du så måste. Men du kan glömma att du kan komma dragandes med lögner och smutskastning mot gnomer så länge jag är med på forumet! :gremwink:

Storuggla, tycker faktiskt att bilden på gnomtösen i PHB är rätt så... uh... :gremblush:

chrull

Stockholm Kartell

Fienden ska alltid studeras!

förövrigt så är halflingen snyggare.

och det här är lite ot va? :gremsmile:

chrull

Nightowl

Champion
Re: Sex kex och Tex Mex

Min pojkvän är WW-fan (mest Wraith, men Changeling och Vampire går också ned) och han osäkrar sin revolver när de tar upp sexuellt avvikande - 'jävla liberala heteros som skall visa hur jävla frimodiga de är!' :gremlaugh:

Amerikaner är framförallt olika - betänk att det finns flera miljoner av dem...

Sexuella kulturkrockar dyker upp här och var i normala rollspel också, iofs...

Vad gäller D&D har jag länge haft en teori som är som följer: människor har en oherrans massa ungar jämfört med dvärgar och alver och så. Mao - de knullar mycket oftare.

Resultatet är att människor har rykte om sig som lösaktiga (negativt) och rena sexualatleter (postivt) bland andra raser.

'Vaddå, hon VILLE ju, alla människokvinnor är slampor...' (Alv, efter anklagelser om sexuella trakasserier)

'Beardless longling chixxx!'
(Porr-spam för dvärgar)

Osv.

Erik

Staffan

Myrmidon

Notera att båda gnomerna i "line-upen" i PHB verkar intresserade av sina halvorcskamraters ädlare delar... kanske orcfetishism är rätt vanligt i gnomsamhällen?

chrull

Stockholm Kartell
Re: Sex kex och Tex Mex

'jävla liberala heteros som skall visa hur jävla frimodiga de är!'
så känner jag lite också ibland. "oj. nu skulle vi visst ara politiskt korrekta" men det är ju bara när de nämnar homosexualitet lite i förbigående och helt i onödan.

Resultatet är att människor har rykte om sig som lösaktiga (negativt) och rena sexualatleter (postivt) bland andra raser.

'Vaddå, hon VILLE ju, alla människokvinnor är slampor...' (Alv, efter anklagelser om sexuella trakasserier)

'Beardless longling chixxx!'
(Porr-spam för dvärgar)
hade jag inte varit vansinnigt trött på fantasy hade min nästa D&D-kampanj handlat om det här :gremlaugh:

chrull

Nightowl

Champion
Re: Lesbisk kärlek

Jämför med YAOI-manga med homosexuella män. Många homosexuella grupper har kritiserat det i väst för att det ger en skev bild av homosexuella relationer, men vad man missat är att mangan faktiskt är anpassad för tjejer.

Det är ungefär samma "handling" som i bögarnas egna porrfilmer, men det framställs på helt olika sätt.
Nja, vi har nog inte MISSAT den saken - men får man kritisera heterosexuella män för deras bild av flator får man kritisera heterosexuella kvinnor för deras bild av bögar. Jag bryr mig inte överdrivet, det är inte direkt störande, men jag är ingen motståndare till porr i allmänhet heller. Jag tycker mest att det är bisarrt.

En sådan där flummig obevisbar teori säger att många män och kvinnor projicerar sitt eget kön på sina sexualpartners; de skulle vilja att kvinnorna hade en mans inställning till sexualitet eller vice versa. Sedan dyker idén upp att en bög, det är en kvinna med snopp, och borde vara tillfredsställande för en kvinna - han skulle minsann inte vara som andra karlar...

Problemet här är att i den mån man är annat än individer ÄR bögar betydligt mer manliga härvidlag än man kan tro (upp till och inkluderande de som misshandlar sina partners :gremmad:). Men i fantasins värld, så...

'Bögar är kvinnor med snopp' gör mig alltid irriterad, inte så att jag känner mig illa behandlad som queer, men det är ungefär samma sorts irriterande fördom som när britter tror det är en massa porr på TV i Sverige. :gremwink:

Erik

Nightowl

Champion
Queera dvärgar och alver...

I Discworld är det ju sexuellt avvikande att erkänna att man är kvinna om man är dvärg. The Fifth Elephant är lysande í sammanhanget...

Paret Pini har för övrigt sagt att alverna i ElfQuest är vad vi människor skulle kalla 'bisexuella' av naturen. Ni vet det där med att Skarpegg och Himlavis är 'kompisar'...?

Erik, vissa producerar gör-det-själv-yaoi

chrull

Stockholm Kartell
SLUTA!!

Paret Pini har för övrigt sagt att alverna i ElfQuest är vad vi människor skulle kalla 'bisexuella' av naturen. Ni vet det där med att Skarpegg och Himlavis är 'kompisar'...?

SLUTA!
förstör inte för mig!!

jag läste de första Alverfolket-serierna när jag gick i tvåan-trean nån gång. för mig är alverfolket en gullig serie om gulliga alver som är gulliga och rider på gulliga vargar.

Sen visar det sig att det pågår orgier mellan sidorna, som vi svenska läsare inte får se (eller kom de med i senare album?)

Det är ju HEMSKT! hur kan de göra såhär mot mina barndomsminnen!
Tur att vi inte lekte Skarpegg och Himlavis, Det var mest Himlavis och Starkbåge... Vi blev kallade bögar tillräckligt ofta senare än då :gremgrin:

chrull - gör det själv yaoi??

walium

Ganska töntig, faktiskt
Tja, jag är inte en av dem som har gnällt om ämnet sex i fantasy. Möjligtvis har jag mumlat litegrann.
Man bör nog komma ihåg att den här modulen sannolikt inte ges ut i avsikt att på något sätt revolutionera vår syn på fantasysex. Snarare är det så att man vill göra en modul som man tror kommer att sälja bra. Därför lär den knappast innehålla något nytt, spännande eller innovativt. Jag kommer inte att köpa den.

Staffan

Myrmidon
Re: SLUTA!!

Mellan sidorna? "Festen" hos snöalverna (vad de nu hette) är väl ganska mycket mitt på sidan...

Morgoth

Swashbuckler
Var det bara jag som läste kommentarerna?

It's fake, people.(Score: 0)
by Anonymous on Apr 29, 2003 - 03:10 AM
Take a look under the "tip" sheet.

Anthony Valterra helped found a fetish club (Oregon Guild Activists of S/M) and an occult church (Church of the Blood Red Moon) as well as engaging in a wide variety of other unusual adventures. He has used these personal experiences to guide him in the creation of this product.

Looks like April Fools Day came late.
Jag tycker det verkar mystiskt iallafall... p^_^q

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Var det bara jag som läste kommentarerna?

Låter ju inte precis som rätt man för uppgiften i alla fall. :gremsmirk:

Nightowl

Champion

Det första som händer i 'Vargryttarna' är att de elaka människorna håller på att tortera ihjäl stackars Rödlans...

När människor - uppsvällda av svält - kommer till Sorgens Ände blir Strongbow (har glömt hans svenska namn) så förbannad för att Skarpegg inte dödar ett försvarslöst barn att han utmanar honom på duell.

Studera hur Winnowwill ger flyg-alven sina vingar... burr!

GULLIGA my ass! Lite stilfullt homo-sex mellan pojkarna med de skojiga frisyrerna hade varit relativt tamt i jämförelse med vad som egentligen händer.

-heteros är inte riktigt kloka E

Staffan

Myrmidon

Morrus som basar för ENWorld har tydligen fått det bekräftat av Anthony Valterra själv.

chrull

Stockholm Kartell

Strongbow (har glömt hans svenska namn)
Starkbåge såklart :gremlaugh:

GULLIGA my ass! Lite stilfullt homo-sex mellan pojkarna med de skojiga frisyrerna hade varit relativt tamt i jämförelse med vad som egentligen händer.

jag har läst de tre första albumen igen nu och inser hur gay de egentligen är :gremlaugh:

Som när skarpegg och himlavis gnabbas lite över leetah:
SE: I Don't understand her!
HV: Neither do I!
HV: After all... what does it matter that you have a foul disposition... and the manners of a troll?
HV: She's just the fussy type i suppose

:gremgrin:

men jag hävdar fortfarande att de är gulliga :gremlaugh:

chrull

Stockholm Kartell

men herregud. den festen är ju i album nummer jättesent :gremlaugh:

Men jag har hört att det fanns mer sånt i den engelska versionen, men det kanske inte stämmer...

chrull

Stockholm Kartell

bekräftat att det är fake eller äkta? :gremlaugh:

och troberg? tycker du inte du att d20 är världens bästa system. Äter du dessutom inte små barn till frukost?

Troberg

Sinister eater
Jag kan också editera.

Som programmerare måste jag svara "Ja", "Nej" och "Ja, men tala inte om det för någon".

chrull

Stockholm Kartell
och jag måste...

... reagera så barnsligt som möjligt och få dig verka löjlig.

för er som inte fattade det så har jag lagt till lite i mitt förra inlägg (som troberg svarar på) så att han verkar löjlig...

:gremsmile:

chrull