Nekromanti d20 STL ändrad

Troberg

Sinister eater
Re: Av egen erfarenhet tvivlar jag

Efter att ha drivit företag själv i fyra år, och varit med i olika branschtidningar och så och uttalat mig om vad företaget håller på med, så kan jag lova en sak:

Ett företag säger vad de vill säga. Inte vad som hänt.
Du ljuger alltså? En simpel lögnare och bedragare? :gremshocked:

Gratulerar, det är en nyttig färdighet att ha! :gremgrin:

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Japp

Om någon frågar ett företag: "går det bra för er?"...

...så svarar man...

"Absolut. Det går dåligt för alla andra och det brinner visserligen i min dator, men fan vad bra det går!"

Om man är jagad av maffian säger man:

"Vi har fått kontakt med en multinationell verksamhet, främst med kontor i USA och Italien, och de är väldigt angelägna att göra saker med oss!"

Om någon ställer följdfrågan: "Är det Ferrari?"...

....så ler man hemlighetsfullt och säger:

"Det kan jag tyärr inte avslöja. Eller bekräfta. Ni får se vad som händer, helt enkelt."

Det är så det är, helt enkelt. Och WotC har varit väldigt öppna under flera år nu, och vi kommer att få se dem säga mindre och mindre, för det är alltid bättre att inte säga något alls för ett företag, än att riskera ett bakslag i PR.

Oldtimer

Slava Ukraini!
Re: Av egen erfarenhet tvivlar jag

om både ACValterra och WotC säger det, så är det den officiella versionen, som också gäller.
Man kan ju jämföra med hur tongångarna gick när Valterra plötsligt lämnade WotC. Även om ingen trodde på deras (ordagrant identiska) bedyranden om hur planerat detta var, fick man acceptera att det var den officiella versionen. Vad som händer bakom kulisserna får vi aldrig reda på.

/Mikael

Staffan

Myrmidon
Re: Japp

Eller som ett visst företag sade när de inte gav ut något nytt, inklusive sina tidskrifter, på några månader: "Vi har lite problem med tryckeriet."

Att sedan problemet var att tryckeriet inte släppte ifrån sig trycksakerna förrän de fått betalt för gamla saker är ju en helt annan sak.