Nekromanti d6-systemet gör comeback

Rising

Vila i frid
Re: Köp Smokies greatest hits!

Det kanske är så att dom ahr kommit på dom absolut bästa systemen, tänk på det?
Det har de inte. Kvalitet är inte objektivt i lekens värld (inom lekens värld placerar jag inte bara rollspel, utan även estetik, musik, humor och liknande), och lekens värld förändras beroende på vilka som leker i den.

Man kommer alltså aldrig att hitta något "bäst" system, på samma sätt som inte "help!" med Beatles kan sägas vara världens bästa låt (även om jag personligen nog tycker det, just nu).

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Nä, så illa är det inte. Weee!

Ramla in på Rollspelsmakarforumet så får det ett wee och ett jippi för ganska mycket som är nytt. Dogmatråden tex.

Fast det är ju svårt att säga weee om nått man inte vet nått om, och så är väl fallet med det mesta som är helt nytt. Ett nytt GURPS eller d6 vet man något om, och kan bilda sig en uppfattning baserat på vad man tycker om tillverkaren och då kan ju första intrycket bli weee.

Jag är i grunden en enkel själ och tycker att det är en lisa för själen att tänka weee allt som oftast. För gammalt som nytt gammalt. :gremlaugh:

Kom igen katten, det svänger ju!

M.

Rising

Vila i frid
Re: Nä, så illa är det inte. Weee!

Jag är i grunden en enkel själ och tycker att det är en lisa för själen att tänka weee allt som oftast. För gammalt som nytt gammalt.

Kom igen katten, det svänger ju!
Okej då. Det där var en bra förklaring. Fast jag skulle hellre vilja att trådarna kom när rollspelen väl var ute, då skulle det vara jämnare mellan de gamla favoriterna och de nya osäkra korten.

Fast okej, recensioner är en sak, och nyheter en annan. Det är lite synd bara att nyhetsrapporteringarna är så dominerande. Det börjar bli som i datorspelsbranschen; tittar man i en speltidning så tar hype-reportagen snart upp mer plats än själva recensionerna, och det blir allt viktigare att ha en lockande säljhook på bekostnad av att kunna presentera ett bra spel i slutändan.

Jag ville slå ett slag för recensionerna och för eftertänkandet.