Archer
Swashbuckler
I D6E avgör ditt framgångsslag hur skicklig du blir med dina färdigheter under den tid du har utövat ditt yrke. Du har utövat ditt yrke tills du blir "äventyrare".
Först när du har blivit "äventyrare" kan du höja dina färdigheter vidare.
Detta ger oss följande logik:
En misslyckad hantverkare som inte lyckas livnära sig på sitt yrke men sliter med det trots alla motgångar fortsätter att slita hårt med sina färdigheter i 60 år blir aldrig bättre på sina färdigheter.
Hans lärling som spenderade ett halvår för att lära sig grunderna i hantverket och sedan begav sig ut på "äventyr" återvänder fem år senare, han har nu blivit många gånger skickliga på fem år än sin lärare som har slitit dag ut och dag in med hantverket i 60 år.
Alltså, alla normala människor som inte "äventyrar" men blir äldre lär sig aldrig någonting mer efter sin ungdom (då de för köpa sina första FVn).
Är det någon mer än jag som ser den bristande logiken med att sätta allt på ett framgångsslag och inte ge en multipel på Färdighetspoängen baserad på ålder?
(Riotminds: Skärp er hårt!)
Först när du har blivit "äventyrare" kan du höja dina färdigheter vidare.
Detta ger oss följande logik:
En misslyckad hantverkare som inte lyckas livnära sig på sitt yrke men sliter med det trots alla motgångar fortsätter att slita hårt med sina färdigheter i 60 år blir aldrig bättre på sina färdigheter.
Hans lärling som spenderade ett halvår för att lära sig grunderna i hantverket och sedan begav sig ut på "äventyr" återvänder fem år senare, han har nu blivit många gånger skickliga på fem år än sin lärare som har slitit dag ut och dag in med hantverket i 60 år.
Alltså, alla normala människor som inte "äventyrar" men blir äldre lär sig aldrig någonting mer efter sin ungdom (då de för köpa sina första FVn).
Är det någon mer än jag som ser den bristande logiken med att sätta allt på ett framgångsslag och inte ge en multipel på Färdighetspoängen baserad på ålder?
(Riotminds: Skärp er hårt!)