Har läst på mer om Daak och mundana och strukit en del gamla idéer jag haft och tagit en del från forumet (b la. några av de världskrigsinspirerade
). Jag vill få åtminstonde en stor del av kampanjen att löpa ut på att de måste söka upp de få magiker som inte har dödats än av häxjägarna (Från Daak). Och att de på något sätt hamnar i direkt konkurrans med häxjägarna och måste hitta deras olika svag punkter, sedan möter de sakta häxjägare av högre rang och börjar rädda mäktigare magiker.
Jag ser det som att det roliga blir att resa världen runt och följa rykten för att hitta dessa magiker. Dessutom den konstanta kuk-mätar tävlingen med Häxjägarna (de gillar sånt). Dessutom blir kampanjen väldigt öppen då och man kan byta spelledare ibland
Dessutom tänkte jag blanda in en del färggranna karaktärer som häxjägare med konstiga beteenden ( á la manga).
Så...varför söker de magiker? Och hur "bra" bör dessa häxjägare vara (i stigande ordning). Alltså, hur kan man balansera dem för en RP på 4-5 pers där några skapat faraktärer med regler för höga GE (4 T6 där man tar de 3 bästa) och några med normala regler. I princip alla karaktärer är stridsorienterade (även om vissa valt lite udda kombinationer..).
Vore väldigt tacksam för lite tips