Nekromanti Daflums karaktär till Coriolis

Radioaktiv

Hero
Doniazade som i tusen och en natt. En före detta soldat som av någon konstig anledning bestämt sig för att frakta varor istället... :gremsmile:

Attachments

w176

Förlorad dotter
Du har lyckats väl med ett utrycksfullt ansikte och en frisyr med attityd. Skulle bara huvudet fårr täyy propotioner (större skalle) hade du höjt bilden åtterligare ett snäpp.

Bilden skulle okså höjt ytteligare ett snäpp om få skuggats ett steg till och skugar i detalj och mer, ELLER om du lämnat den osyggar och använt bläck eller linknade och gjort en ren lineart bild.

Men i grunden är bilden redan snygg och uppkäftig.

Radioaktiv

Hero
Tack för kritiken :gremsmile:

Jao, det var mest attityden jag tänkte på när jag ritade bilden. Sedan har jag en otäck tendens att göra just skallar lite för små. Skitstörande, men kanske mest reflektera min syn på människor i allmänhet.

Har faktiskt gjort en i tusch, (och den blev helt okej), om jag hittar den kanske jag lägger upp den. :gremsmile:

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Okey, kritik var det, ta detta som det är skrivet, dvs av någon som egentligen inte kan, så om det svider så kan du alltid glädja dig med tanken på att jag inte har någon koll alls:

1. Ansiktet är vridet från bildplanet (betraktaren om man ska vara mer informell) men ögonen och näsan är ritade som om de vore vridna direkt mot bildplanet om du förstår hur jag menar?

2. Blänket i ögonen antyder att ljuskällan är snett nere till vänster om modelen, men i såna fall så borde hennes vänstra sida vara den ljusaste och inte den mörkaste.

3. Som w176 uttryckte det så har skallen en lite för liten storlek och, skulle jag vilja påstå, lite underligt formad, men det kanske har med min oförmåga att tolka vinkeln.

4. Kroppen är inte vriden till skillnad från huvudet och musklerna i halsen motsvarar inte den posen.... kanske...

Och i övrigt, riktigt snygg :gremwink:

Radioaktiv

Hero
Jao, dessa är saker jag är medveten om. Skuggor, vinklar och ögon är smärtsamt uppenbart fel. Baserat på det så är det ju egentligen en ganska dålig bild. Men så fokuserade jag mest på attityden hon utstrålar, och den blev helt okej faktiskt. Som sagt, skall se om jag hittar den andra bilden, jag vill minnas att den vart bättre :gremsmile:

P.S.
Jag skulle inte be om kritik om jag inte klarade av den :gremsmile: