Nekromanti Dagen D!

Drakvrede

Swordsman
Det var lääänge sen, ju... ;-)

På vilket sätt är frågan: "Hur smakar färgen grön?" mer meningslös än frågan: "Existerar jag?" eller liknande frågor som filosofin sysslar med?
Filosofer sysslar inte längre med den frågan, för det e redan bevisat att man inte kan betvivla sin egen existens. :gremwink:

Daak är ofelbar.

Daak är ofelbar. Daak kan därför inte fela. Alltså kan inte de händelser som beskrivits ha skett, då det motsäger Daaks ofelbarhet. En enda slutsatsen vi kan dra av det hela är att Daak prövar vår tro. Ergo, Daak lever.

Daak är ofelbar, men jag ska nu gå till Consaber, och fortsätta min brinnande tro där!

Precis min tanke. Daak har intRe: Teologisk debatt

Precis min tanke. Daak har inte felat. Jargien har felat.

Jag menar det! :gremsmirk:

Det skulle vara skoj att se den gode ärkehjälten Aralion söka upp och nacka alla som gav upp eller flydde vid Davals försvar och svek Daak. Hade de bara haft tilltro till Daak...

Hmm, det har jag betänkt, men det tar sådan tid! ; )

Man kan ha göörskoj med en besviken religös fanatiker...

Kanske det, men sådan kommer jag aldrig att bli, jag har visserligen förlorat mitt älskade Daval/Jargien, men det finns alltid Consaber, men som en sann Daakling om uttrycket ursäktas mig så ger jag aldrig upp Jargien, jag kommer att slåss för att Jargien ska bli Jargiens igen! Ut med Cirefalierna!
Drömmen är att krossa Kirzas anhängare för evigt!

//Aralion Ravathon, Cavalles av Jargien (som nu fallit i djävulens händer)

/Joel

Shulger

Veteran
Re: Daak är en mask som krällar vid Kaoms fötter

Kaom är den mäktigaste guden alla andra gudar krällar vid hans fötter för att få äta av jorden han gått på...

jag svarar bara åt caerion (inte landet) så ni får skicka klågomål till han (akta er hans hobby är att döda folk)

Re: Trutelitruuuut

Daks för inkisitionen (eller hur det nu stavas) att rida in på sinna vita (eller är dom svarta?) hästar och hjälpa folket återvinna sin tro.

Daaks Inkvisitörer kommer nog att göra sitt för att folket inte ska mista den sanna tron, och dom som har fallit för Djävulens fresteler förtjänar inget annat än döden. Och OM detta skall ske så kommer min gode Aralion att rida in i främsta ledet, för att bränna och döma avfällingar till döden.
Min vita springare Gyllenmanke, och straffa kättare i Daak's namn!

//Aralion Ravathon, Cavalles av Jargien (som nu fallit i Djävulens händer)

Re: Dagen C!

Frågan är om alla cireflier skulle se saken på samma sätt.

Misslor är små, söta, smidiga, dom är vänner med Kraggbarbarerna, kan utbyta minnen genom kroppslig kontakt & de har långa öron.

VARFÖR SKA MAN INTE ÄLSKA DOM.

Klart att dom inte skulle, dom har ju sin smutsiga demoniska djävul till Kirza att tillbe, men ty Daak är ofelbar! : )
Vet det i Daak's namn....

Man ska tycka om Misslor! : )

//Aralion Ravathon, Cavalles av Jargien (Som nu fallit i djävulens händer)

Man Mountainman

Storsvagåret
Re: Nix...

Du missuppfattar mig!

Visst, på sätt och vis kan man lyfta en doft, men huruvida man kan göra det eller inte har ingenting med hur *trevlig* doften är. Notera mitt citat: "Kan Daak skapa en doft som är så angenäm, att Han inte kan lyfta den. "

På samma sätt är det med stenen. Jag håller med dig om att "kan X lyfta en sten med tyngden M" är meningsfull, oavsett X natur; det är bara det att Svaret inte på något sätt är relaterat till värdet på M. Daak är inte sådan, att han begränsas i sitt handlande av en sådan parameter som tyngd.

maldino

Veteran
..."Cirza välsigne cirefalierna, det av cirza speciellt utvalda och priviliegade folk."

jag känner att man måste bara älska cirefalierna. Frågan var aldrig om dom skulle ta över makten i jargien utan när. Året 2967 e.f.D behärskades nästan hela jargiens handel utav Cirefalier. Nästa steg uppåt i trappan för världsherravälde var självklart, kejsardömet vacklade och en ny makt tog över. Det har hänt förut i historien och kommer hända många gånger igen. :gremwink:

För övrigt tycker jag att allt dravel om gudarnas styrka bara är dravel, Cirefalierna var helt enkelt smartare den här gången. :gremsmirk:

missla

Veteran
Re: Dagen C!

Daak liksom alla andra gudar är bara ett sätt att hindra bönderna från att slå ihjäl adeln och att någon ska få lite mer makt.

PS. Det är bara min åsikt!!!