Nekromanti Dagen efter, bakis......hur gör du??

Dewain

Veteran
Ja, hur är det egentligen med dagen efter vad har ni för vanor eller ovanor när det kommer till dagen efter en för blöt men trevlig samankomst i goda vänners lag???? :gremtongue: Ska det vara snabbmat med avslagen Cola, kall pizza eller har ni någon annan udda/unik dagen efter medicin som är det ända som funkar för just dig?? :gremconfused:

Själv så blir jag inte bakis utan vanligt vis så är jag ohälsosamt pigg :gremgrin:och uppåt dagen efter jag har en energi som många gånger övergår min familjs fattnings förmåga. Vet inte varför men jag har alltid varit så något som mina mindre pigga vänner tycker väldigt orättvist :gremelak:, får aldrig så mycket gjort som dagen efter en fest…. Dessutom så älskar jag att laga mat med massor av vitlök dagen efter gärna något nytt som jag inte provat på innan. :gremtongue:

/Dewain pigg för att inte sovit mer än tre timmar inatt :gremgrin:

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jag använder överdrivet många graemlins :gremsmile:

- Vulf, mat och promenad, det enda som hjälper

Ymir

Liten kantbaron
Jag dricker ayran, en turkisk yoghurtdryck som uträttar mirakel. Eller nåja, nästan iallafall...

Sedan äter jag pizza. Som vanligt.

- Ymir, placebobakis

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Min rutin när det är dagen efter är att jag brukar passa på att vara skadeglad i största möjliga mån. :gremlaugh: Det funkar alldeles utmärkt iom att jag aldrig är bakfull. Eller full för den delen.

Storuggla

Champion
Eftersom min mors flicknamn är Meriluoto så letar ja gmig till närmsta bastu. Helt vedeldad, men ifall ingen sådan återfinnes så får jag hålla till godo med en mesig el-mojäng som bara är en förstorad kupévärmare. Sen så har man en kanna vådis att dricka och sen svettas man ett tag.
Works miracles.

Storuggla, sisu

Yheela_UBBT

Veteran
Jag mår oftast bra, de gånger jag mår dåligt gör jag ingenting.
Ligger på kökssoffan,
dricker nån kopp te
(mat är inte att tänka på förän eftermiddagen)
och sen slötittar jag på nån film.
Kebab, pizza och liknande mat får mig att kalva långt in på kvällen...
ingen fet mat för mig...
en skål fil, kanske...

Hualigen vilken mes jag är! :gremgrin:

Johan K

Gammal & dryg
För min del så brukar jag sova. För att sedan käka överbliven pizza & cola..
Det har iaf lindrat det värsta bakfullheten..

/ Johan K, som sträckläst klart DaVinci-koden...

Rising

Vila i frid
Jag hatar andra människors bakfyllekurer. Mitt första råd är att inte ta något råd från någon annan. Typ; "ät pasta, det lägger sig som ett lock ovanpå!"

Ja, tjenare italienare, säger jag. Bara om man med "lock" menar ett sådant där Pringles-lock som flyger ut med hela innehållet i en enda härlig kaskad. Jag sprejade ner en hel McDonaldstoalett en gång, halvägs in genom dörren. Fuck pasta. Fuck förresten ägg också.

"Prova en återställare, särskild bloody mary är effektiv!"

Nej. Bloody Mary smakar helvete, vilket är precis vad man vill ha när man är -nykter-. När man är bakis så blir däremot hela magen sur och så sprejar man ner hela den nya mockajackan man precis har köpt. Fuck bloody mary.

"Salt mat är bra, för salt binder vätska!"

Erm... Alkohol är vätskeutdrivande, vilket är anledningen till att man alltid är så djävla torr i munnen dagen efter. Den lilla vätska jag har kvar i kroppen efter en hård natt är väldigt hårt eftersatt, och den sparkar bakut så fort det kommer en massa salt och mopsar sig. Fuck salt mat.

Mitt trick är att dricka helvete med vatten innan jag går och lägger mig. Jag bälgar i mig skiten. Mycket vatten innan man sover är precis vad man behöver. Man vaknar som en prins.

Om jag mot förmodan skulle ha glömt det så dricker jag mycket vatten på morgonen istället. Man pissar helt enkelt ut det onda.

Förresten: Det finns ETT råd jag fått som verkar funka: Alvedon (och Ipren) är en bättre huvudvärkstablett än magnecyl, för den senare innehåller... öh... [mumlandes] salicylisylisalicyl[/mumlandes]-syra, och det är inte bra för magen, och magen är ju känslig dagen efter.

Ulfgeir

Swashbuckler
Sova....

När jag är bakis, så brukar det medföra att jag ligger i sängen och försöker sova bort huvudvärken. Men tar då glas med huvudvärkstablett innan jag försöker somna om, samt försöker pina i mig lite frukost.

Vad gäller mat senare på dagen så ofta känner jag ett behov av en riktigt flottig pizza eller ner till McDonalds och äta Big Mac med massor av salt på pommes fritten.

/Ulfgeir

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Pizza är en klassiker, så klart. Så sådan äter man. Är man förutseende så har man en infryst BigOne i frysen som man tinar lägger in i ugnen till frukost/lunch. Är det riktigt illa så går jag och köper lite tyck-synd-om-mig-choklad och sen sitter jag och häckar framför datorn hela dagen och känner mig anti.

/Naug, som inser att det påminner skrämmande mycket om en vanlig dag :gremshocked:

Netfeed

Swashbuckler
Mitt trick är att dricka helvete med vatten innan jag går och lägger mig. Jag bälgar i mig skiten. Mycket vatten innan man sover är precis vad man behöver. Man vaknar som en prins.
ett bra trick, det gör att man vaknar klockan 0800 på morgon går upp dricker mer vatten + panodil och går och lägger sig och sover i några timmar till, sedan calzone till frukost och man mår som en prins

Hellzon

Långsamma Vargen
Rajsing said:
Mitt trick är att dricka helvete med vatten innan jag går och lägger mig.
Helrätt av precis den anledning som Rising nämnde. En röst till på det med andra ord.
Rajsing said:
[mumlandes] salicylisylisalicyl[/mumlandes]-syra
Acetylsalicylsyra. Får jag femhundra Risingpoäng nu? :gremgrin:

/hellzon - drygfan

Anders Åstrand

Swordsman
Jag brukar gå upp, bjuda på frukost (min dagen efter-favorit är äggröra med keso och sallad till), och sen försöka lära känna personen i fråga i nyktert tillstånd.

magoo

Hero
Förebygg!

Jag är aldrig bakis, det funkar inte när man har småbarn som vaknar äckligt tidigt och inte förstår varför mamma inte beter sig som vanligt.

De få gånger jag dricker mig berusad förebygger jag därför baksmälla på ett präktigt och planerande sätt. Vartannat glas vatten, ingen alkohol efter ett visst klockslag + när jag kommer hem tar jag ett stort glas vatten och en macka. Kvällspromenad hem från festen eller intensivt dansande är också bra.

Feliath

Swashbuckler
I go out and kill a hooker.

It's not really applicable, though; I haven't been drunk since 1888.

/Feliath — Dear Boss

Ulfgeir

Swashbuckler
Irländsk frukost

Du skulle gilla en typisk Irländsk frukost då:

Stek korv, stekt ägg, stekt bacon, stekt black & white pudding (blodpudding), stekt svamp och sedan kokt potatis. Allt dryper av så mycket fett att det skulle göra en vägg genomskinlig (enligt Homer Simpson-testet när han skulle gå upp i vikt)...

/Ulfgeir

Ulfgeir

Swashbuckler
Re: Sova....

Försöker ju naturligtvis förebygga baksmälla genom att dricka massor av vatten innan jag går och lägger mig, men det hjälper ju inte alltid. :gremfrown: Och då mår jag DÅLIGT dagen efter.

/Ulfgeir

hraufnir

Swordsman
Rising gör ett lappkast!!!

Från:
Jag hatar andra människors bakfyllekurer. Mitt första råd är att inte ta något råd från någon annan.
Till:
Mitt trick är att...
Inte illa pinkat!!!

Själv struntar jag i att bli full, så slipper man bli bakis!