Nekromanti Dagen statetsikfråga..

Johan K

Gammal & dryg
Hepp!
Nu har ju det nya wrnu varit igång ett tag& jag får säga att det börjar kännas lite bekvämt att använda detta forum.
Har dock en nyfiken fråga, hur är aktiviteten med detta nya forum om man jämför med det gamla? Skrivs det lika mycket? Antalet nya användare per dag & sådant?
Har det gått att se någon skillnad?

/ Johan K, som VERKLIGEN ger hatten av för de hjälar som sliter med allt *bakom-scenerna-jobbet*

RasmusL

Champion
Jag är vilsen, jag måste byta flik när jag ska skriva i lådan och det får mig att känna mig ensam. På det sättet känns aktiviteten låg, förut hände det saker på skärmen som nu blivit till en stillbild...

Tre solar

Hero
Jag upplever det som att aktiviteten är lägre här.
Kanske är det en synvilla, kanske är det så att en massa sällan-postare inte har brytt sig om att skaffa nya konton och således försvunnit ut.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag tror att många väntar på att buggar ska fixas och t.ex. praten komma tillbaks. Kanske valde några att se flytten som ett bra tillfälle att ta paus eller helt enkelt röra sig från forumet. Kanske hade beslutet legat och grott ett tag.

Själv är jag mycket mer lågfrekvent pga buggar och småpraten, men börjar så sakteliga bygga upp ett immunförsvar i form av workarounds och annat som gör att forumet går att använda någorlunda...
Feuflux said:
Medhåll (om inte annat så HOPPAS jag att flera gamla godingar hittar tillbaka hit när/om forumet blir mindre trasigt).

Minimoni

Homelander
Själv tillbringar jag mindre tid här än vad jag gjorde på det äldre forumet. Dels beror det på att jag inte kan göra styckesindelningar i texten på min ipad. Främst är det dock att det nya forumet inte är lika lätt att överskåda samt att det är mycket segare på ipad än vad det äldre var.

Troberg

Sinister eater
Jag är här mindre. Den platta trådvisningen ger mig allergiska utslag.

Vimes

Sillkung
Jag är betydligt mindre på WRNU. Tre anledningar:

1. Det visade sig vara skitsvårt att spela varulvsspel på nuvarande plattformen i nuvarande skick.
2. Småpraten är inte längre inbjudande och kul (för att den ligger gömd)
3. Det går inte att använda forumet på ett vettigt sätt från mobil och padda.
Konrad Konvalj said:
Och alla som anmält sig till wrnu bgl hoppar av i parti och minut. Det är mycket som suger just nu.
Vimes said:
Det också. Men jag vetefasen om just den saken är forumflyttens fel.
Minimoni said:
Det där med mobil och padda är helt riktigt. Det är synd att det är så då jag nästan uteslutande använder paddan numera.

Anchorman

Swashbuckler
Jag skriver mycket mindre, framförallt för att det inte funkar bra på telefonen. Sen att småpraten ligger separat gör att jag nästan aldrig kollar där längre tyvärr

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Det statistiska urvalet här känns något skevt - bara folk som faktiskt är inne och skriver på forumet kan ju rapportera om sin aktivitet...

Det sagt var jag väl senast riktigt aktiv här omkring 2006 eller nåt, så jag har inget sätt att bedöma den upplevda aktiviteten. Det här forumet är mer klaustrofobiskt än det förra, mindre överskådligt och fritt, så det är litet svårare att se vad som egentligen händer annat än i de populära trådarna.
RasmusL said:
Jag gissar att vi inte kommer at få se någon avancerad matematisk analys av resultaten så vi klarar oss nog utan ett OSU i de här läget.

Poseur

Swashbuckler
Svårt att säga. Det är liksom svårt att se, framförallt för att senaste inlägg verkar fungera enligt kvantmekanikens regler och gör till synes vad den helst känner för.
Vimes said:
Ja, det här är både det mest störande och det mest underliga. Det känns som en rätt basic sak att kolla när poster publicerats och sedan lista dem i rätt ordning tycker jag. Men uppenbarligen är det inte det.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jag är mycket mindre aktiv. Chatten ligger på en annan sida, mobilsurfning suger och saker funkar lite sisådär. Största anledningen till att jag loggar in är för att jag han skapa en grupp innan det stängdes ner, även om aktiviteten där numera är typ noll.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Min aktivitet på forumet är ungefär som förut, jag är inne dagligen.
Även jag saknar vrålet, även om jag inte skrev särskillt mycket i det så läste jag det med jämna mellan rum.

WhiteWolf

Veteran
Använder mycket mindre nu. Gillar verkligen inte det nya systemet. Framförallt så gillar jag inte att man kan kommentera direkt under ett inlägg. Det är så mycket bättre om alla nya inlägg kommer sist i tråden. Som det är nu så måste jag läsa igenom varje tråd från början varje gång för att se om någon skrivit någon nytt istället för bara sista sidan.