Nekromanti Dagens ego.

Big Marco

Läskig
Veckan har varit slitsam, stressig men samtidigt kul. Men mycket energikrävande som helhet.

Men vilken energiboost det blev att kolla på SF-Bokhandelns topplista över rollspel (http://www.sfbok.se/div/rpgtopp.asp) och se Noir trona på toppen. Jag blir löjligt stolt och rörd, som en fader när barnet lyckas med en uppgift.

Jag har aldrig varit etta på topplistan någonsin. För mig är det stort. Det känns jättehärligt!

Tack, alla köpare och anhängare! Tack från djupet av mitt hjärta. Känslorna går mellan :gremlaugh: och :gremshocked: och :gremfrown: .

Väl mött i Sandukar! :zeppelinare:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Baha!

Noir är inget mot Keroro - grodan från rymden som ligger på en skamlig 11:e plats på mangatoppen! Och då handlar den ändå om:

"Sergeant Keroro, officer i planeten Kerons invasionstrupp, har råkat bli strandad på jorden. Han har förlorat sitt topphemliga vapen och får nu inte återvända till sin hemplanet. Till råga på allt så har han tappat kontakten med resten av sin pluton! För närvarande gömmer han sig hemma hos familjen Hinata, där han i utbyte mot att han sköter sin del av hushållssysslorna får sitt alldeles egna rum. Därifrån går han i hemlighet igenom sina planer att ta över världen! Helgalen komedi om grodor som planerar att ta över världen!"

Jag tycker du ska strunta i det där löjliga Noir-projektet och ge oss det länge efterlängtade Keroro-spelet istället. :gremwink:

Big Marco

Läskig
Re: Baha!

Asbra juh! Vilken ångest att vara fast som groda hos en familj! Mycket droger (groder?), frustrerade utlopp och han har ju en solklar drivkraft; Manisk drivkraft att ta över världen.

Fast just Manga är väl mer Krilles gebit - jag föredrar tre genrer; noir, agent och efter-katastrofen. Innan jag dör hoppas jag att jag har hunnit med ett rollspel i vardera kategori.

G

Guest

Guest

Då tycker jag du ska omedelbart bums sätta dig ner och börja kluddra på ett efter-katastrofen RPG :gremgrin:

Jag förväntar mig ha boken i handen innan jul... :gremcool:

Dimfrost

Special Circumstances

Ja, jag är ju inte så förtjust i Noir, men ett spel där man spelar noir-agenter efter katastrofen borde kunna bli häftigt. Stora regnvåta hyperindustrialiserade städer (enorma rör överallt, ungefär som en på en oljeplattform) där ledarkonsortiet har totalt monopol på all teknik över 1920-talsnivå, omgivna av vindpiskade stenöknar och saltslätter fyllda av mutanter, nomader och bisarra bestar från andra världar som rester från transbarriärkriget. Rollpersonerna är sanningsagenter som far i halvt fungerade svävare till avlägsna kloster för att bekämpa kätterska sekter, och samtidigt måste utreda den strikt hierarkiska organisationens inneboende korruption eftersom ledarna tycks ha ytterst ondskefulla planer. :gremlaugh:

/Dimfrost

Big Marco

Läskig

Coolt!!! Säg så här - skriver du ihop en kampanjvärld så publicerar jag den. Deal?

Nightowl

Champion
Keroro rockar, hörrudu!

Det borde för övrigt bli ett utmärkt rollspel, med tanke på att hans patrull i princip är ett gäng rollpersoner. Keroro själv spelas av killen som vägrade köpa några som helst användbara världen eftersom han anser att det är "dåligt rollspel" att spela kompetenta rollpersoner...

Erik, det finns en i varje grupp!

Dimfrost

Special Circumstances

Okej, jag lägger det i den enorma högen med projekt som jag ska skriva någon dag. :gremlaugh:

/Dimfrost

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Agh, avundsjukans grönlila lilla monster stampar med bägge fötterna på mitt ikeagolv nedanför mig. Grattis.
Och Noir klöste sig upp till ettatiteln på ett företag som säljer utländska rollspel och annat småplock. Det är kanske inte en jätteseger (svensk marknad är ju inte så stor), men det är härligt. :gremsmile:

:gremsmile:

Johan K

Gammal & dryg
Hehe !
Det måste kännas ganska bra det där va.. =)

/ Johan K, som gjärna ser efram emot att lire mer NOIR