Nekromanti Dagens Fiktion Invaderar Vardagen

Nightowl

Champion
På mitt jobb (ett bibliotek) kom det just in två animefigurer.

Eller ja, det kom in två fnittrande tonårstjejer som var jävligt petite, väldigt uppklädda (dock ej i sjömanskostymer) och den ena hade chockrosa och den andra lila hår.

Jaha, tänkte jag, är det nu jag förväntas blöda näsblod?

Med tanke på att de var här för att hämta en reserverad mangapocket tror jag att jag vet var de fått sin estetik ifrån...

När var senast ni råkade ut för någon som hade gått vilse från fiktionen?

Erik, slapp få en gigantisk klubba i huvudet genom sin fenomenala service

Man Mountainman

Storsvagåret
Jag bor i Uppsala. I helgen var det UppCon.

När jag gick på stan i lördags, så var det en stad under belägring. Fiktionen höll överallt på att slå sig igenom. Mangafigurerna var all over the place.

Jag var dock inte ens nära att börja blöda näsblod. Jag kände mig mest alienerad. Vilket jag förvisso är rätt nöjd över — jag kan klara mig utan att känna gemenskap med femtonåriga alternativon.

/Kalle

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
jag går på "Norrbottens Läns finaste musikgymnasium" (om än inte på musikprogrammet), och alla pengar på hela skolan pumpas in i estetprogrammen. ESTETPROGRAMMEN.

Estetare är de mest uniformerade, verklighetsfrånvända, självupptagna människorna som någonsin vandrat på denna jord! Och jag måste se dem -varje dag-!

Dessutom har min lajvförening fått spatt och vissa av de äldre (40+ liksom) medlemmarna har förirrat sig i lajvkampanjen och tagit konflikter därifrån ut i det verkliga livet, något som inte riktigt faller i god jord hos de flesta lajvare.

Och! Och och och! Alla jävla tanter! "Jaha, du sitter och ritar... du går estet då eller?"

... plus 60% av alla människor som kan teckna, som man har något att diskutera med... de är helt sålda på yaoi och shounen ai. Jag erkänner, jag är inte främmande för shounen ai på något sätt, det är en gullig romantisk genre - men de här människorna tar den på blodigt allvar, och snöar in sig totalt i dåligt skriven, halvtaskigt illustrerad GAYPORR.

RAAWRFGHJTGHGRGH!

*Exploderar*

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
DESSUTOM HAR DE LILA HÅR! [NT]

NT = No Text (Ingen text)

Man Mountainman

Storsvagåret
Jag erkänner, jag är inte främmande för shounen ai på något sätt, det är en gullig romantisk genre - men de här människorna tar den på blodigt allvar, och snöar in sig totalt i dåligt skriven, halvtaskigt illustrerad GAYPORR.
Det värsta är att om jag snöade in mig på dåligt skriven, halvtaskigt illustrerad lesbisk porr så skulle jag bara vara ett äckel. Men är man en tonårstjej så är det helt plötsligt okej. Jäkla dubbelmoral :gremfrown:

/Kalle

Nightowl

Champion
Marsvinsgudinnan och de förbannade esteterna (OT)

Estetare är de mest uniformerade, verklighetsfrånvända, självupptagna människorna som någonsin vandrat på denna jord! Och jag måste se dem -varje dag-!
Låter precis som hur de var på min tid. Och jag var naturvetare, så kulturkrocken var värre. Lite får man tåla. :gremelak:

men de här människorna tar den på blodigt allvar, och snöar in sig totalt i dåligt skriven, halvtaskigt illustrerad GAYPORR.
Jo, vi lider allt, vi queera, exploaterade av den heteronormativa kvinnans snuskiga fantasier! :gremfrown:

:gremwink:

(Notera hur snabbt min tråd gick OT? :gremgrin:)

Erik

Nightowl

Champion
Det heteronormativta förtrycket! [OT]

Det beror på att manlig homosexuell kärlek är så skir och romantisk och estetistiskt tilltalande, eftersom bögar är så oerhört romantiska och känsliga varelser. Skit samma om det sedan förekommer analpenetration; vi är i alla fall så vackra när vi gör det.

Kvinnlig homosexuell kärlek är däremot rå och brutal eftersom kvinnliga homosexuella är nymfomaniska djur som bara tänker på att få knulla på så många sätt som möjligt. Dessutom är de egentligen bisexuella allihop och skulle kunna tänkas knulla dig, den manlige läsaren, lika väl om du bara råkat vara fiktiv.

Erik, det står så i porren, den kan inte ljuga

Dimfrost

Special Circumstances
Jag träffade Feliath senast på DanCon. Han kan bara inte vara riktigt verklig. :gremgrin:

/Dimfrost

Dr_Graevling

Veteran
Jag brukar ju vanligtvis hålla mig själv borta från verkligheten för att inte behöva rubba balansen och få världen att gå under.
På så vis undviker jag oftast dessa otäckheter.

Men när jag var på SF-bokhandeln i Stockholm för ett par år sedan och förstrött kikade runt bland DVD-hyllorna så stod ett par tjejer en bit bort och jämförde mig med en viss karaktär från GTO. Omvänt läge, skulle man kunna säga. Konspiratoriskt viskandes trodde de förmodligen inte att jag märkte, men tji fick de! Nu inväntar jag bara att planeterna ska ligga rätt och sen ska jag utkräva min fasansfulla hämnd.

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Vilken sorts berättelse kommer han ifrån? [NT]

En med grävlingar, älvor, hattar och te, såklart. Och galna urmakare.

/Dimfrost

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Re: Marsvinsgudinnan och de förbannade esteterna (

ch jag var naturvetare, så kulturkrocken var värre. Lite får man tåla.
Jag går IB, International Baccalaureate. Trust me, kulturkrocken är inte värre.

Jo, vi lider allt, vi queera, exploaterade av den heteronormativa kvinnans snuskiga fantasier!
Jag lider av den heteronormativa kvinnans snuskiga fantasier eftersom alla de här fördömda kvinnorna tror att JAG ska tycka lika mycket om det som dem, bara för att jag vet hur man håller i en penna. Usch!

(Notera hur snabbt min tråd gick OT? )
Äh! Don't tell me you didn't like it!

Johan K

Gammal & dryg
Well, inimellanåt så snubblar det allt in nått ifrån anime/manga-kulturen i spelbutiken här i Lund. Händer väll inte allt för ofta, men ändå..

Coffe_Kanon

Swordsman
Re: Det heteronormativta förtrycket! [OT]

Det beror på att manlig homosexuell kärlek är så skir och romantisk och estetistiskt tilltalande, eftersom bögar är så oerhört romantiska och känsliga varelser. Skit samma om det sedan förekommer analpenetration; vi är i alla fall så vackra när vi gör det.
Såg filmen Irreversiblé (2002) igår, med de scener som tar på just detta ämne färskt i minnet så kan jag INTE säga att jag håller med...

Coffe_Kanon

Swordsman
Re: Viktig information... [ANT]

Jag säger som tusen och åter tusen har sagt före mig: "Ironi funkar inte över nätet."

Men spelar roll, jag antog att du själv inte tycker det du sa, så min kommentar är väl mer riktad till de människor som faktiskt tycker så som du beskrev (ja sådana typer existerar faktiskt, tro det eller ej)...

Foggmock

Myrmidon
Re: Viktig information... [ANT]

Det funkade hos mig, är du säker på att du har rätt inställningar?

magoo

Hero
Jag såg en på Coop Forum. Likt alla fjortisar var hon lång och tunn och hade dessutom jätteplatådojor till sin lilla kjol så benen blev ännu längre och tunnare.

Jag kom på mig själv med att stirra, men hon hade minen "Hallå! Ingen få stirra på mig, det är min rättighet att se ut som en seriefigur med blått hår utan att bli tittad på" så jag gick vidare med min Svensson-outfit och försökte ignorera henne.

G

Guest

Guest
förra tisdagen

Jag är kassör i en Anime/Manga/Tvspel/DDR förening, och ett antal testade sina dräkter innan uppcon.

Jag är inte främmande att klä ut mig till anime karaktärer men det bör sägas att man klär ju ut sig till någon man kan likna om man inte har en specialdräkt... alltså man klär oftas inte ut sig till sina favouritkaraktärer

/Zorbeltuss som skrev anat istället för antal och tänkte först trycka backspace och l men förstod vilket misstag det skulle bli