Nekromanti Dagens Fiktion Invaderar Vardagen

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Re: förra tisdagen

Om man är smart, vill säga.

Av mina två små bodensare som jag skickade ner (från min mangakurs) klädde den ena ut sig till en kille i lång rock och tophat, och eftersom det inte är så svårt att klä ut sig i det så antar jag att det var OK lyckat. Han hette Tyki-någonting, jag minns inte...

Den andra klädde ut sig till Light (men han vägrar säga något annat än RAITO) från DeathNote. Han är halvknubbig, rätt ful och ganska töntig, för att vara krass, och så är det med de flesta cosplayare jag sett - de har inte det vett som krävs för att faktiskt göra vad de håller på med. Och det är då det blir dåligt.

Eller när de med flit misstag cosplay för "gothic loli competition"...

Ja, jag har högvis med fördomar, alla baserade på verkliga personer och händelser - och ändå håller jag i en teckna manga-kurs för yngre, och försöker göra folk av dem. Det är klart som korvspad att de vettiga cosplayarna inte ser lika töntiga ut eller beter sig lika dåraktigt åt som de dumma, men tyvärr så råder stor brist på vettiga nippon-nördar.

Nightowl

Champion
Jag är alltså den enda...

...som hade kul när något sådant här hände mig?

Alla andra i den här tråden fnyser mest åt hur töntiga och dumma och fula och fjantiga folk är, och hur de inte har vett att se ut som folk... dvs som skribenterna själva, antar jag. :gremsuck:

Jag skulle aldrig startat den här tråden, nördar spenderar så mycket tid på nätet med att deklarera hur dumma och omogna och fel andra nördar är i jämförelse med dem själva. :gremcrazy:

Erik

Rising

Vila i frid
Re: Jag är alltså den enda...

Naw, jag är med dig. Jag älskar konstiga människor. Jag älskar visserligen att driva med dem också, men jag älskar att älska dem precis lika mycket.

Mest av allt är jag nog lite avundsjuk.

Ja. Till och med på de seniga gothkillarna med höknäsa, kajal, svart sammetskavaj och hatt.

---

Men jag är ju kufromantiker. Det vet ni ju.

Däremot tycker jag det inte är lika kul när man träffar några personer som får en att tro sig ha hamnat i en Bret Easton Ellis-roman.

Krille

Super Moderator
Från ett gammalt sydcon

Jag satt i butikslängan på SydCon tillsammans med Fogge. Det fanns även ett antal cosplayare där, en del av dem jättesöta. Men det som tog priset var...

...en sailor-flicka. Fast med kängor, och skrangliga håriga ben, och en tydlig skäggstubb strax under den knallgula peruken. Med långa bastanta manliga kliv marscherade sailor-flickan förbi raden med butiker, och ungefär när han passerat oss i Foxshoppen så hörde ett glatt utrop från konstbordet till vänster: "Waow! Sailor Bubba!"

...och hela butikslängan bröt ihop i gapflabb.

Den killen blev något av en idol för oss i butikslängan! Så jävla iskall kille!

Själv är jag skitmjäkig. Jag passade på att gjuta av huvudet när jag tappade håret och byggde med hjälp av den en protes så att jag kunde cosplaya minbari från Babylon 5. Som dräkt återanvände jag min gamla munkkåpa som tillkom under SCA-tiden som bas, plus lite till för att den skulle se minbarisk ut. Resultatet blev inte helt kass, men det var svårt med glasögon. Eller i det speciella fallet, avsaknad av:

Edit: Fast det var inte på SydCon, utan på GothCon.

Flurtis

Hero

Jag skulle aldrig startat den här tråden, nördar spenderar så mycket tid på nätet med att deklarera hur dumma och omogna och fel andra nördar är i jämförelse med dem själva.
Jamen jag som trodde det var defineringen på ordet Nörd :p

//flurtis som håller med..

magoo

Hero

NEJ! Jag tyckte visst att det var kul! Alla som sticker ut är kul!

Däremot tycker jag att det är korkat att begära att ingen ska stirra när man är en seriefigur på världens tråkigaste Svensson-plats.

Ungefär som att operera in världens största bröst och bli arg för att killar stirrar.

/Magoo, gillar annorlunda