Nekromanti Dags att förnya forumet lite?

Gardener

Champion
Re: Dags för lite ideellt arbete?

Fast den där stämmer nog inte riktigt, allt är inte ifyllt, speciellt inte kostnader för den dagliga driften. Sen har både knappar och tishor betalat sig själva genom försäljning och även betalat ytterligare driftkostnader.

thark

Hero
Re: Aldrig i livet!

Tja, jag kör för det mesta platt visning, men den bra anledningen att göra det verkar ingen ha tagit upp i tråden. Det har inget att göra med överskådlighet; givetvis gör den trådade visningen det enklare att följa spåren.

Däremot har det allt att göra med lather. WRNU är helt enkelt väldigt ofta väldigt långsamt, så att det kan ta flera sekunder att ladda varje sida. Om man då måste klicka upp ny sida för varje inlägg blir det massor med overhead när det varje gång går åt tid åt att etablera kontakt och skaka hand med servern (vilket tycks vara det mest tidsödande, inte själva laddningen). Med den platta visningen utsätts man bara för denna overhead en gång, och kan sen sätta sig och läsa hela tråden utan en massa extra väntetider.

seinet

Swashbuckler

Klaga inte på T-shirts och knappar nu, dom är ju skitsnygga!

Förresten, någon representant i göteborgsområdet som kan sälja mig en ny knapp, jag tycks ha tappat min gamla. Man kan ju inte ha en väska utan en WRNU-knapp på.

/Seinet Wintermute - Vill minnas att det har varit lite kostnader för kalas också sådant också. Fast de kostnaderna täcktes väl av det som gästerna donerade på plats på kalaset?

Big Marco

Läskig

Jag refererar till informationen som den står skriven - inget annat. Jag har hört minst en person som var tveksam till donerandet just av den anledningen fö.

Någon form av planerad budget kanske också hade hjälpt till så folk vet vad de donerar till?

Gardener

Champion

Fast det är nog 10 ggr så hög chans att folk inte donerar för att de är snåla. Att det inte använts mer pengar till serverdrift är av den enkla anledningen att det inte finns några pengar, speciellt inte den mängd som behövs för att göra sådana ändringar som behövs. Att lita på donationer för inkomster för fasta månadsavgifter är inte heller något som är direkt möjligt, inte när den årliga totala donationen är lägre än eventuella månadsutgifter vi skulle ha.

Att vi inte vill använda egna pengar till saker som t-shirts och knappar är en av anledningarna till att vi villa ha en förening, som då kunde stå för saker som förbättrar gemenskapen för alla besökare. Något som faktiskt har uppskattats dessutom, mig veterligen, har sett många som använder sig av knappar och t-shirts.