Nekromanti Dags att kasta alla mina tärningar...

Jarl

Hero
chryckan said:
Tror jag ska gå igenom mina tärningar och köpa nya. Aldrig mer runda kanter!
Eller köra med digitala tärningar :gremsmile:

Dicenomicon till iphone slumpar ju först en sida upp på varje tärning, därefter sätts de i spinn och släpps ner, och får studsa mot varandra med en fysikmotor. Borde ju borga för extremt slumpmässig slump.

Eksem

Champion
Är det anledningen till att du inte kör med den längre utan har bytt till proffsiga analoga tärningar som konsekvent slår 1:or?

Jarl

Hero
Eksem said:
Är det anledningen till att du inte kör med den längre utan har bytt till proffsiga analoga tärningar som konsekvent slår 1:or?
Touche! :gremsmile:

Men visst, jag vill ju göra komplexa slag som potentiellt kan innehålla alla modifiers, och det är mer jobb än jag orkar i nuvarande version. Så analogt it is (om inte upphovsmannen förenklar vissa procedurer lite).

anth

Vetefan
Eksem said:
Vad då Jarl?

Det var jag som slog 5 st 1:or på raken efter att jag påpekat att en 1:a på försvarsslag är detsamma som en 20 för monstrens anfallsslag, d.v.s. en crit. :gremlaugh:

Eksem

Champion
Ja, du är uppenbart i ett enormt behov av riktiga tärningar :gremsmile:

Om du får för dig att beställa några set av de här tärningarna så säg till, för jag är själv mycket intresserad! (Men tycker det är jobbigt med beställningar från amerika, fanns de på SF hade jag haft ett par-tre set redan igår).

anth

Vetefan
Eksem said:
Om du får för dig att beställa några set av de här tärningarna så säg till
Du skulle sagt till igår när jag beställde. :gremsmile:

Å andra sidan beställde jag 5 set så jag kanske tänka mig att sälja ett set...

Storuggla

Champion
"Jag kastade nyss alla mina tärningar. Jag fick 1196 och en sol."

Där har du ju en trådstart bara där! :gremlaugh:

Storuggla, grupprull

Storuggla

Champion
Först och främst, hans presentation verkar lite... jag tror det är något i hans röst eller sätt som får mig att misstänka att han har funnit Sanningen och därför ägnar sig åt att häckla de som kommer till hans bås och frågar saker om hans produkter. Nåja.
Jag förstår hans poäng dock. Äggformade tärningar ger missvisande resultat. Och det skulle ju förklara de myter man hört om folk som hade en turtärning som oftare slog högt än lågt eller vice versa. Det sagt: Bryr jag mig? Jag kan inte säga att jag bryr så mycket att jag kommer beställa tärningar som visar "rätt". Om jag ska köpa nya tärningar kanske, men i detta nu? Nej. Däremot kommer jag antagligen att titta mistänksamt på de träningar jag tar i handen för att slå i fortsättningen.

Storuggla, varför är han tjock

Den här tråden kommer att leda till att jag beställer nya tärningar.

Nämligen de i metall.

För de är tuffa.

Och säkert tillräckligt slumpmässiga.

Tärningar med klippmärken från plastspruen (svengelska)? De kan han behålla.

/ Fredrik