Vi borde ha vårt årsmöte. Det måste hållas senast 31:e mars i år, vilket ger oss rätt gott om tid, men jag vet att jag bara kommer bli mer och mer upptagen med annat ju längre terminen fortlöper, så jag tänker att vi lika gärna kan fixa det så snart som möjligt. Med den takt saker går i föreningen innebär det att vi startar det om kanske fyra veckor (ett tag för er att svara och visa att ni lever, och sedan kallelse två veckor i förväg).
Det som behöver göras:
1. Styrelseförslag. Vi har i uppdrag att själva tillsätta en eventuell valberedning. Våra stadgar säger bara att "årsmötet kan välja en eller flera valberedare", och det har vi inte gjort.
2. Ekonomigrejer. En ekonomisk rapport och en budget för nästa år. Framförallt förra årets siffror är jag intresserad av – jag vet bara att priset blev av, men inte med vilka summor hit och dit.
3. Verksamhet. En verksamhetsberättelse och en verksamhetsplan. Förra året innehöll planen bara "stödja communityn" och "arra indierummet på GothCon".
Jag återkommer med poster om de olika sakerna, men vänta inte på mig.
Det som behöver göras:
1. Styrelseförslag. Vi har i uppdrag att själva tillsätta en eventuell valberedning. Våra stadgar säger bara att "årsmötet kan välja en eller flera valberedare", och det har vi inte gjort.
2. Ekonomigrejer. En ekonomisk rapport och en budget för nästa år. Framförallt förra årets siffror är jag intresserad av – jag vet bara att priset blev av, men inte med vilka summor hit och dit.
3. Verksamhet. En verksamhetsberättelse och en verksamhetsplan. Förra året innehöll planen bara "stödja communityn" och "arra indierummet på GothCon".
Jag återkommer med poster om de olika sakerna, men vänta inte på mig.