Nekromanti Dags för Fuglesang

Storuggla

Champion
Jag har svårt att jaga upp mig. Lika lite som när den där jeppen som inte hade ett riktigt jobb klättrade upp på ett berg efter att ha cyklat till det. Är det fel på mig?
Mars hade väl varit något, men rymden? Det är nästan som Mallorca :gremwink:

Storuggla, charterigelkottar

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Jag är väl gammal och nostalgisk. Jag såg John Glenn lyfta 1962 och Örnen landa 1969, så rymdfärder har kvar sin särskilda aura för mig även 2006. :gremcool:

Storuggla

Champion
Kanske det, men jag har märkt att aftonbladet går ut hårt med Fugelsang. Så det finns fler än bara dig :gremwink:

Storuggla, gammaldags beatemup

Krille

Super Moderator
Jo, men Aftonbladet är ju eftersläntrare. DN har ju haft länk till hans nyhetsbrev som stående rubrik i åratal.

Du ska se att morgonen andra december så kommer FUGLESANGS NAKENCHOCK: "Jag ska göra propellern i omloppsbana" på framsidan, och femte december så har hela Fuglesang-hypen dött.

Rickard

Urverk speldesign
Vem fan bryr sig? [NT]

/Han som snarare undrar varför man skulle bry sig och som tyckte artikeln var lika mycket skvaller som det här och därmed lika men- eller hjärnlöst som alla andra länkar som postas häromkring ibland

Krille

Super Moderator
Jag fan bryr mig! [ANT]

Och som svaret på din andra fråga så kan man ju undra varför folk bryr sig om att skriva DoD.

Rickard

Urverk speldesign
Att få läsa ett namn och se en bild? [NT]

/Han som kan svara på motfrågan "drygt 780 stycken i nuvarande läge bryr sig i alla fall"

Troberg

Sinister eater
Mars hade väl varit något, men rymden? Det är nästan som Mallorca
Jo, det har ju onekligen inte samma klang nu längre när bemannade civila rymdfärder görs och Virgin Galactic kommer att ha rymdcharter 2008 eller tidigt 2009, några år senare även turism i hög bana till rymdstationer. Burt Rutan, flygplansdesigner extraordinaire och hjärnan bakom projektet, har sagt att han räknar med att under sin livstid klara att möjliggöra turism till månen för ett pris som en tredjedel av befolkningen (i USA) kan ha råd med (Jag som är praktiskt lagd konstaterar då att om vi låter rätt tredjedel åka så behöver vi inte ha några returflighter, and there will be much rejoicing.). Han är född 1943, så det handlar inte om oöverskådliga tider. Han har också en historia av att faktiskt kunna tugga det han gapar över (bland annat har hans konstruktioner en hiskelig massa rekord, däribland de tre återstående stora (jorden runt nonstop, jorden runt nonstop ensam och första bemannade civila rymdflygningen), så jag tror han kan fixa det.

Läs mer här (andra sidan)

Det är ungefär som att jämföra när Scott, Perry, André och de andra försökte nå nordpolen. Det är liksom inte samma sak när man har Gore-Tex, GPS, radio, pulvermat, snöskoter, flygplan, kompositmaterialsslädar och så vidare. Idag är nordpolen snudd på ett turistmål.

Pom

Swashbuckler
Lite kul är det allt att Sverige får en tvättäkta astronaut. Det är betydligt originellare än alla idrottare och popmusiker det brukar skrivas om.

Johan K

Gammal & dryg
Sak bli lite häftigt faktsitk att vår gode Fugelsang äntligen(??) ska få komam upp i rymden.
Skulle tycka att det vore klart coolt att åka upp i rymden nån gång.

Gordeg

Hero
Tydligen får astronauterna ta med sig lite personlig utrustning, för egen forskning och sånt, och vår egen Fuglesang har byggt en sorts hjälm som ser ut som en TV-pejlaraccessoar. Han visade upp den i ett svenskt nyhetsprogram för ett tag sedan.
Någon som vet vad jag menar, och vad han ska ha den till?

Gordeg

Organ

Out of time, out of mind
Tydligen får astronauterna ta med sig lite personlig utrustning, för egen forskning och sånt, och vår egen Fuglesang har byggt en sorts hjälm som ser ut som en TV-pejlaraccessoar. Han visade upp den i ett svenskt nyhetsprogram för ett tag sedan.
Någon som vet vad jag menar, och vad han ska ha den till?
TV-pejling är precis vad det handlar om! Han ska med hjälp av sin TV-pejlarhjälm koppla upp sig mot Hubbleteleskopet och på så vis kunna läsa av HELA Sverige i ett svep. Informationen kommer sedan att sändas till Radiotjänst i Kiruna och jämföras med listan över de hushåll som betalar licensen. Så alla ni licensfuskare där ute: Se till att betala innan 7/12, annars ligger ni pyrt till!!!

/Anders

Gordeg

Hero
Inte illa, inte illa!

Och när Fuglesang kommit hem från rymden kan han tjäna lite extra kosing genom att sälja hjälmen till SciFi-lajvare på Ebay.

Gordeg

Krille

Super Moderator
Sju namn, faktiskt

Jag bryr mig såpass mycket att jag har följt Fuglesangsagan i ett antal år nu.

/Han som kan svara på motfrågan "drygt 780 stycken i nuvarande läge bryr sig i alla fall"
Mitt fel. Jag var för otydlig.

Men liksom, fundera över följande: antag att jag är totalt ointresserad av EDoD. Ska jag i så fall börja skriva en massa "Vem fan bryr sig? [NT]"-inlägg som gnäller på hur ointressant EDoD är varje gång du postar något som har med EDoD att göra?

Nä. Trodde inte det heller. Vissa saker, som exempelvis eget ointresse i ämnet, är garanterat ointressant.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Sluta bråka är ni snälla

Eller ta det åtminstone utanför forumet för här hör det verkligen inte hemma.