Re: Ett enkelt svar
1. Jo, men en halvalv i Eon är ju inte vad man skulle kalla en halvalv i andra spel; det är ju en människa med en alvisk förälder och typ 2-5 % alviska drag (ie. inget regeltekniskt), eller en alv med en mänsklig förälder och 2-5 % människodrag (fortfarande inget regeltekniskt
). Därför lät det lite som att du lade till den bara för att låta lite extra värst
2. Jag var ju tvungen att säga någonting, eller hur? ^^
Sedan var det också delvis en referens till den tid då folk inom loppen av 1-2 månader lade upp en tre stycken trådar som alla hade ämnet "vad kan jag ge för förmågor till min demonhybrid?", och därmed gav intrycket att
alla har minst en demonhybrid (själv har jag en sådan SLP i nuvarande kampanj, och en som nog skulle räknas som det i kanonmaterialet, även om min kampanj delvis bygger på att visa upp så många coola övernaturliga saker som jag kan få fram i Eon ^^) fast det är nog bara jag själv som skulle kunna ana den ytterst vaga referensen.
3: En halvalv kan såklart vara demonhybrid så länge inte SL tycker att hybridiserandet går lite väl långt. Vad gäller gudapåståendena får du stå för dem själv; det finns i bästa fall vaga antydanden om att den typen av "gudademoner" skulle existera (de kan ofta lika gärna vara "onda" gudar som mäktiga demoner som hybrider eller fd. någondera som blivit det andra), och det säger fortfarande inte att gudens inkarnation skulle vara det. Dessutom är jag högst tveksam på om demoner kan sägas "växa upp" och i vilken grad deras åsikter påverkas av någon gemensam "kultur" eller dylikt, så det får stå för dig det med (jag har gärna ganska diffus och framför allt mycket nyanserad bild på demonerna, åtminstone tills modulen kommer ut).
Vad gäller ateismen har jag ju fortfarande inte fått veta om din karaktär ska vara människohalvalv eller alvhalvalv, eller något annat för den delen, så du kan ju knappast klandra mig... snarare hintade jag på att guden nog ska ha en bra anledning för att inkarnera sig som halvalv, eftersom de knappast utgör en egen grupp i samhället.
Vad "långt levande" inbegriper får du gärna förklara för mig, i övrigt tycker jag att både demon- och gudakraft låter som ett D&D-påfund och ställer mig mycket skeptisk till det om du inte har någon djupare anledning än att det låter häftigt (tips: skapa en annars
). "Halvgudar" finns förresten inte i kanonmundana (eller mitt Mundana, för den delen; behövs det kan de ju lika gärna ge gudakraft till vanliga troende), så över huvud taget tycker jag att kombinationen hälften gud hälften demon i Eon låter både magiteoretiskt, existensmässigt, logiskt, spelmässigt och rent allmänt överextremt. Håll det till det ena eller andra, eller hitta någon mildare kombinationsvarian, är min åsikt. Teoretisk existensvarelse; kanske, verkligt existerande; nja, med en bra förklaring som fixar punkterna 1, 2 och 4 precis härovan, möjligen... visa mig vad du har
Typ daimomantiker med gudakrafter (vilken jäkla gud var det?), inkarnation av en gud som kontrollerar demoner, eh, människa/hybrid med jäkligt mäktiga demonkrafter som kontrollerar gudar, typ, kanske... inte... har suttit med för mycket D&D nyligen... låt fantasin sprudla eller ta det lite lugnare och håll dig till det ena... vill du springa runt och frammana och kontrollera demoner (enda kanonanvändningen för daimotropi) eller, typ, höja folks qadosh/kasta ceremonier eller så? Jag är egentligen lite för trött på det här, återkommer senare (typ imorgon).
Och vem är din stackars SL?