Recca said:
En bra story kan vara mysig men utan vettigt gameplay är storyn helt enkelt onödig. Se på Counter-strike t.ex. det kanske största spelet genom tiderna. Story? Nej.
Starcraft. Story? Nej.
Behövs story? Nej.
Påminner mig om ett flertal diskussioner med grafikb... eeeh, grafiknördar. " -GN
et här spelet är såååå bra!!! -Jag: jaha vad gör det bra? -GN: Röken ser så jävla bra ut, och det är så jävla bra synkat med rösterna"
Alltså, alla har en egen åsikt om vad som gör ett spel bra. För mig del beror det på vad jag är ute efter.
Vill jag ha meningslöst action? Bulletstorm och Just Cause 2 ger mig det jag behöver. Vill jag ha en bra story, blandat med sjysst grafik? LA Noire. Vill jag lönnmörda folk samtidigt som jag vill ha en banal och tämligen förvirrande story? Då har jag det verkliga livet, alt Assassins Creed-spelen, vilket som nu passar bäst för stunden.
Att säga "Det här är det som gör spel bra" följt av något som är väldigt subjektivt, gör så att jag nästan vill ta en tidsresa tillbaka till början av 90-talet då jag hade 8-bitars Nintendo, och en och annan vän med Sega.