Nekromanti DanCon III ...

Bunny

Crazy like a fool
Jupp ANT

Eftersom andra gör sig så stort besvär, så får väll jag - som inte alls har det speciellt svårt att ta mig till konventsplatsen - också pallra mig dit. Något annat vore ju osolidariskt... :gremtongue:

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Gästföreläsare

Och gästföreläsare blir jag som kommer att ställa upp med min kropp i förevisningen om vapenverkan. Jag lovar att med ett färgstarkt och medryckande språk beskriva exakt hur ont det gör när hundra kilo vapenfixerad dalmas spetsar min lever med en tysk zweihander.

/Vulf

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
eller kanske...

...threesome upon a pirateship. Då hade även jag ställt upp!

/Vulf

Gardener

Champion
Ska jag ta med mig några spel? (uppdaterad)

• Ultra Ducks
  • Fluxx 2.0 och 3.0
  • Alchemy (kommer även finnas till försäljning för utskriftskostnad)
  • Cars Wars the card game
  • Baron von Münchaussens rollspel
  • Guillotine
  • Junta
  • Chez Geek + expansioner
  • Groo! the card game

Rickard

Urverk speldesign
Re: Ska jag ta med mig några spel?

"# Guillotine"
Är det det kortspelet där man spelar bödel och slåss om vilka man ska få avrätta? Det verkar rätt roligt att få testa så ta med det..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som annars även skulle vilja testa "Chez Geek"

Gardener

Champion
Re: ja! (ant)

Varför skulle jag mena Ricochet Robots när jag skriver Robo Rally? Robo Rally är ett fruktansvärt kul brädspel där man spelar superdatorer som har tråkigt och styr robotar på ett farligt fabriksgolv. Grymt kul spel. Huvuddelen av spelat går ut på att man programmerar sin robot med styrkort (Flytta -1, 1, 2 och 3, Sväng höger/vänster) och springa runt spelplanen och tagga flaggor samt skjuta ett och annat laserskott eller kanon på de andras robotar.

Ricochet Robots har jag inte spelat men har för mig att det är ett mer abstrakt spel och det har jag tyvärr inte. Funderade dock på att köpa det idag, men det blev Assassin och Car Wars the Card Game istället.

Foggmock

Myrmidon

Är inte Ricochet Robots fett OOP? Isåfall gjorde du ju en dundertabbe att inte köpa det. Ett riktigt bra spel, fast kanske inte när klockan blir såhärdags på ett konvent eftersom det kräver viss hjärnaktivitet.

Ta gärna med Groo, det verkade rätt ballt när jag testade det på forumsträffen. :gremsmile:

Gardener

Champion

Det har jag ingen aning om, men isåfall kan jag väl gå och köpa det nu, ska ändå tillbaka till Tradition. De råkade packa ner en tom PC-spelslåda i min påse och jag glömde en mapp med viktiga papper... Inte för att jag borde lägga ut mer pengar på spel nu dock.

För övrigt trodde jag att Assassin var OOP också, men det visade sig att det var nytryck så det hade inte varit så noga.

Sodivra

Champion
Äääh..

"God tid" var det visst.. :gremblush:

Nåja, är det någon som har lust att inhysa lilla mig en natt? Jag lovar att göra rätt för mig.. :gremshocked:

Gardener

Champion
Re: Ja!

Det hinner tyvärr inte komma, de krävde ju betalning via check och det fanns ingen chans att check skulle komma till dom och grejer tillbaka innan DanCon tyvärr.

Gardener

Champion
Ricochet Robot

De hade fyra ex av Ricochet Robot på Trad här i Uppsala i alla fall, så om det är OOP och svårt att få tag på så kanske folk bör göra ett försök där. Det är ju inte mindre än tre företag som står bakom det dock, enligt BoardGameGeek, och nåt av dem borde väl göra ett nytryck kan man tycka, speciellt om det är populärt.

Själv tyckte jag 349:- var lite för dyrt för ett spel jag aldrig spelat och som tydligen inte var ett spel alls egentligen. Speciellt när jag bränt på tok för mycket pengar på spel nyligen.

Gardener

Champion
Re: Nåja. [ANT]

Får ta med det till GothCon, om du inte vill ha det tidigare.

Lite synd att man inte kunde få spela lite Icehouse också, verkar kul. Insåg för övrigt att man kan anpassa Alchemys grundsystem till Icehouse också.

Foggmock

Myrmidon
Re: Ricochet Robot

Nu när du säger det tror jag att något tyskt företag kör ut det, fast bara med regler på tyska. Var nån jeppe på Calcon som orerade om det... nåja.

Appropå IceHouse, vi kan väl ta betalningen på Dancon om inte annat?

Gardener

Champion
Re: Ricochet Robot

Rasande Robot heter det på tyska. =]

Visst, det låter bra, ska bara räkna ut vad det blir.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Re: Äääh..

Det ordnar sig på ett eller annat sätt.

Gardener

Champion
Re: Ska jag ta med mig några spel? (uppdaterad)

Nu stänger jag spelpåsen, den innehåller nu följande spel:

* Ultra Ducks
* Fluxx 2.0 och 3.0
* Alchemy (kommer även finnas till försäljning för utskriftskostnad)
* Cars Wars the card game
* Baron von Münchaussens rollspel
* Guillotine
* Junta
* Chez Geek + expansioner
* Groo! the card game

Vill någon ha något annat så kanske jag hinner få med mig nåt mer i nån timme till, men sen är det kört.